Tapparalle voisi lähettää terveisiä, että tehkää nyt se sopimus Kontiolan kanssa. Typerää päästää tämäkin talentti muualle, kun sentteriä tarvitaan.
Kun näitä lehtijuttuja lukee niin uskoisin konnan ensi kaudella meillä pelaavan.
Tää kommentti tarkoitti ihan suoraan sitä, että kun liigan pelaamisen askelmerkit vahvistetaan, niin Kontiola raapaisee meille sen 1+1 mallin sopimuksen.
Covid-19 on ainoa, mutta onneksi häipyvä, muuttuva elementti tässä yhtälössä.
Siis näissä lehtijutuissahan ei ole minkään sortin asiasisältöä ollut aikoihin. Pelkkää sivujen täytettä, kun ei muutakaan ole.
Aina sama kaava: toimittaja soittaa konnalle, että mitä kuuluu, ja missä pelaat ensi kaudella.
Konna vastaa, että en tiedä, katotaan ny
Loppuun toimittaja kypsää sen pakollisen Tappara tai vai jopa Ilves kommentin.
Lehdethän on hegemoinut tuosta ainakin viimeiset neljä vuotta - palsta 10 vuotta. Jos lehtiä pitää jonkinlaisena lähteenä niin lähde on aika heikko. Tuokin oli täysin ympäripyöreä juttu, joka ei itse asiassa kertonut yhtään mitään. Samanlainen juttu Konnasta - sama agenda. Nähdäkseni tässä on kuitenkin kyseessä enemmän se, että Konnallekin tästä on hyötyä. Lehtien palstoilla on tarkoitus hankkia paras mahdollinen sopimus niin tuollainen ympäripyöreä veistely auttaa sekä Konnaa että lehtiä. Tapparaa ja muita sopimuksen tarjoajia tuo ei tietysti auta vaan aiheuttaa vaan huolta. Tapparalle on kova menetys, jos Konna menee muualle, mutta tämän hetken tiedoilla Konnaa ei haluta.
No niin - syyllistyin itsekin tähän ympäripyöreään vehkaamiseen kuten lehdetkin. Minun Tapparaani Konna mahtuu, mutta tällä hetkellä olen enemmän huolissani jääkiekosta itsestään kuin siitä, kuka pelaa missäkin. Ennusmerkit eivät ole lupaavat sen suhteen, että kausi ihan normaalisti saadaan vietyä lävitse, vaikka toivoa täytyykin. Vähän pelkään, että syksyllä on ennätysmäärä huippupelaajia vapaana ja Konnakaan ei ole enää niin tasokas, kun nähdään, mitä kaikkea markkinoilta löytyy. Jokerit on ainoa KHL-joukkue, joka tuntuu rakentavan jengiä.
Kyllä tuo syksyn markkina varmaan menee sen mukaan, miten KHL pääsee pelaamaan. Ensin valitsee KHL, SHL & Sveitsin liiga - Liiga, DEL & Extraliga yms. valitsevat sieltä, mistä jää jäljelle.
Lähinnä semmoinen tuntuma on itsellä… Ei mitään faktaa.
Mieli voi olla muuttunut matkalla. Toinen vaihtoehto voisi olla se, että “puolin ja toisin” hyödyttäisiin siitä jos ei kulje niin “ei halua roikkua mukana”, eli suomeksi pelaajan optio. Seuran optiohan mahdollistaisi sopimuksen päättämisen vaikka kulkisikin.
Annetuilla tiedoilla voisi huoletta kiinnittää Konnan vuoden paperilla. Ja uskon näin lopulta myös käyvän, ellei joku liigaseura nyt tarjoa jotain mottipäistä summaa. Tappara tuskin lähtee mukaan kilpalaulantaan kuitenkaan.
Mielestäni sisällöltään aivan sama juttu julkaistiin jommassa kummassa iltapäivälehdessä muutama viikko sitten.
Oma ajatukseni on, että Konna tässä luo painetta tarkoituksella, kun Tapparan faksi ei ole laulanut vieläkään.
Jos joku epäilee ettei Tapparalla olisi periaatepäätöstä hankkimisen tai hankkimatta jättämisen, korvauksen ja sopimuksen suhteen on kyllä pahasti väärässä. Sama tieto on myös pelaajalla itsellään.
Kovin sekavasti ilmaisit. Mutta sanot siis että päätös on tehty jonka molemmat tietävät. Mutta et kuitenkaan yhtään vihjaise minkä suuntainen päätös on?
Niin en minä tiedä mikä on päätös mutta olen aivan varma että tuo periaatepäätös on olemassa joka taas on osapuolilla tiedossa. Jos katsoo mitä kärpät teki niin ihmettelisin suuresti jos Tappara tekisi toiseen suuntaan pelaaja nuorennuksen suhteen. Eriasia tässäkin on “täsmähankinta” tammikuussa jotka usein flip the coin tyyppisiä, välillä osuu ja välillä ei
Näissä edellisissä viesteissä ei ole kyllä päätä eikä häntää, mutta itse Konnan kommentteihin sen verran, että nyt taitaa olla eka kerta, kun on selkeästi esillä halukkuus lyhyeen soppariin. Taitaa olla mieli vähän muuttunut. 1+1 sopparilla voi Konnan huoletta kiinnittää, vaikka olisi kalliskin soppari. Kärkisentteriä tarvitaan kuitenkin aika nopeasti, kun kausi alkaa.
Näiden kommenttien myötä kääntyisin itse sen kannalle että lyötäisiin vaikka se 1+1 lappu kouraan seuran optiolla. Vaikuttaa ymmärtävän paikkansa ja tuon jälkeen meillä olisi vahva viiden sentterin keskikaista (+Smejkal). Ilvekseen ei ainakaan tarvitsisi päästää. Sen verran sekavaa ollut keskustelu tässä että painotetaan vielä loppuun että mitään tietoa itsellä ei ole mihinkään suuntaan.
Ketju meni aika ihmeellisille raiteille. Keskustelua hieman siistitty. Ei jatketa hampaiden kiristelyä.
Kyllä minä ainakin sain @Takakolmio ajatuksista ja kirjoituksista ihan hyvin kiinni.
Että Tapparalla on linja näissä asiossa, kun sopimuksia tehdään erilaisten pelaajien kanssa.
Eiköhän Tapparan olisi syytä tarjota Konnalle sopparia. Mies haluaa Tampereelle palata, niin suodaan kunniallinen mahdollisuus.
Kunniaton olisi mennä … (jätetään sanomatta)
Eiköhän Tappara tarjoa sopimusta jos näkevät niin. Jos eivät näe niin, niin eivät näennäisesti tarjoa sopimusta. Näkisin tämän niin, että nähdään syksymmällä minkälainen sopimus on kirjoitettu tai jätetty kirjoittamatta.
Omia ajatuksia. Kontiola on hyvä pelaaja edelleen Liiga-tasolle. Rooli ja pelipaikka Tapparassa ykkös sentteri.
Itsellä on epäilys, onko Kontiola enää riittävän hyvä pelaaja mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkös sentteriksi?
Loukkaantumisia. Viime kauden pudotuspeleissä Marjamäen koirankopissa. Peltola haastattelussaan avasi, että ero KHL:n ja Liigan pelaajien välillä on yllättävän pieni.
Fakta on kuitenkin, että Kontiola on laatupelaaja ja Tapparan taustainen. Näin ollen tarjoaisin sopimusta. Oma kompromissin ehdotukseni olisi, että tarjotaan kakkos sentterin kokoista palkkapussia. Mikäli tämä ei riitä, niin voi jatkaa matkaa toiseen liiga seuraan. Tällä myös varmistetaan, että mahdollinen toinen liiga seura joutuu maksamaan Kontiolasta ykkös sentterin hinnan. Mikäli Kontiola tarttuu sopimukseen, niin riskien toteutuessa on rahapussissa vielä kolikoita muutoksiin.
Kukaan pelaaja ei voi olla suurempi, kuin Tappara ja varmasti jonkinlainen tarjous on tehty. Mottipäisiä ei kannata kuitenkaan enää maksaa.
Surullista se tosin silti olis kattella miestä tanssimassa jäällä esim. jossai kissapaidassa Costellon rämistessä taustalla.