Huhu: Missä pelaa Petri Kontiola kaudella 2020-21?

Kyllä kai sitä joka paikkaa mahtuu kun änkiää sekaan vaan, mutta luuletko tosiaan että Ilves vielä Kontiolan ottaisi. Jotenki vahva mutu että ei sinne mene enään. En usko.

IFK on eri asia sitten, mutta jotenki en usko sinnekkään enään ja toisaalta ei Konnalla mikään kiire ole. En usko Konnan tekevän sopimusta vielä vähään aikaa mihinkään.

2 tykkäystä

Kaikkien näiden varttuneempien pelimiesten kohdalla kannattaa huomioida, että kausi 2020-21 on poikkeuksellinen, sillä 60 runkosarjapeliä survotaan läpi 6kk aikana. Se on keskiarvolla 10 ottelua / kk.
Siihen päälle CHL:t ja muut, niin olen sitä mieltä, että mieluummin tuollainen nuori kaveri, joka palautuu hermostollisesti sekä aineenvaihdunnallisesti nopeammin, on parempi valinta mestaruutta tavoittelevaan organisaatioon koville peliajoille ratkaisurooliin. Toki fysiologia on aina yksilöllistä.

Noiden 60+ pelin jälkeen alkaa kuitenkin playoffit. Niissä käy vanhemmilla ratsuilla helposti “Tepsit”.

Viime kauden muutaman Jokeri-pelin otannalla voisin kommentoida seuraavaa Kontiolan pelaamisesta:

• Hyökkäyksiin lähdöissä lähes aina hyvä ja oikea-aikainen tarjonta keskellä → puolustajille hyvä ja helppo avata.
  • Näkee laiturit ja pystyy avaamaan heille
  • Oman avauksen jälkeen ei ehdi mukaan suorahökkäyspeliin riittävän usein. → Vastustajan sentteri puolustaa useasti pois.
  • Ylivoimalla hyvä ja kiekkovarma.
  • Nopeiden hyökkäysten puolustaminen haasteellinen → Vastustajan sentterin puolustaminen tuottaa vaikeuksia

Tsemppiä Konnalle jatkoon!

11 tykkäystä

Ilveksellä on ylitarjonta alkukaudella jo nyt senttereistä.Ruotsalainen,Roman,Ikonen,Vainionpää,Mieho,Saarela. Mikäli Ikonen kykenee pelaamaan, niin lupauksia joudutaan todennäköisesti syömään jo nyt. Kontiolalle ei ole pelipaikkaa Ilveksessä. Alkukauden ylivoima Ruotsalaisen myötä tukossa.

Jokseenkin nyt huvittavaa tämä konnan keissi… Jossai kohtaa itse olin/olen edelleen vahvasti sitä mieltä ettei olisi liigassa top10 sentteri…

No nyt menee jopa kaikki Ilveksen sentterit (6kpl)ohi, samaa Hifkillä, Hpk:lla
Hirveetä bullshittiä. Ei se Konna sentään sillä tasolla ole että kaikki sentterit liigassa ohi menee🥱

Moneen joukkueeseen menisi heittämällä myös kyseiseen Ilveksen, Hifkiin ja Hpk:hon…
Pidän itse edelleen todennäköisenä Ilvestä ja Hifkiä…

2 tykkäystä

Kyllä ihmettelen, jos Ilvekseen menee tällä hetkellä. Ilveksellä on riittävästi senttereitä ja laatua kärkiketjuihin. Eri asia jos on vielä silloin ilman sopimusta, kun/jos Ruotsalainen lähtee.

Eihän se sitä tarkoita kun sanotaan että Ilveksen sentteri osasto on täynnä että Konna ei sinne mahtuisi pelillisesti :point_up:
Kaikki sentterin paikat ovat vain jo täynnä ja sinne on ylitarjontaakin ja ylimääräisenä pelaajana olisi aivan liian kallis ottaa vielä mukaan joukkueeseen.

Itse asiassa voi tehdä tiukkaa mahtua pelillisestikään. Ruotsalainen on ilman muuta parempi ainakin. Ja Kontiola ei missään nimessä ole puolustava sentteri alaketjuihin.

Mutta siis mitään järkeä ei ole Ilveksen taloustilanteessa ja epävarmassa (korona) tilanteessa muutenkaan hankkia sentteriä enää. Varsinkaan kun ei ole tarvetta.

Sillä tavalla varmaan menee kaikki Ilvesläiset ohi, kun jos ajatellaan roolitusta, ja sama pätee kaikissa joukkueissa. Varmaan Tapparalla olisi haluja, sitä ei käy kiistäminen. Mutta mutta, jos meillä on jo “tulosyksikössä” Virta ja Spacek, joita voi stuntata moni mies, muuan deffin special man Malinen. Niin tuossahan se tulee. Onko järkeä ostella, raahata enemmän hyökkäyspäähän orientoituneita senttereitä vai pitääkö siellä olla myös muun tyyppisiä.

Ilvekseen ei mahdu, jos kahteen ekaan ketjuun on jo kiinnitetty miehet ja niinhän nyt on.

Ikäkysymykseen vedetään aina nämä Pyörälät, Immoset ja Selänteet mukaan, mutta jokainen 35v täyttänyt urheilija tietää, että ikääntyminen ja tason putoaminen on täysin yksilöllistä riippuen pelityylistä, vammahistoriasta, reenimotivaatiosta, geeneistä jne. Ei ole pienintäkään epäilystä Kuuselan suhteen parista seuraavasta kaudesta, mutta Konnan osalta on.

10 tykkäystä

Huh huh huh huh.
Mun Tapparaan mahtuis kyllä.
Ja monenko nyt Liigassa pelaavan sentterin kanssa Konna on pelannut samaa sarjaa, samaan aikaan? Ja jos on niin kuka? Ja mitkä on faktat niiltä ajoilta. Sitte kun löytyy niin voi vertailla edes vähän.

1 tykkäys

Epäilyksiä on monella, mutta voin kertoo että äijä on tikissä.ja valmis pelaan lätkää.

4 tykkäystä

Taidan tässä kohtaa kuulua vähemmistöön, mutta minua jää harmittamaan, ettei häntä todennäköisesti tulla Tapparassa enää näkemään.

Kolme kautta putkeen olin ihan varma, että ensi kaudella se palaa.

Harmittaa, mutta Konnan olisi ihan itse pitänyt tarttua aiemmin.(2017,18,19) Ei Tappara ikuisuutta odota.

Hieno pelaaja ja silti toivon, ettei ainakaan naapurissa pelaa.

15 tykkäystä

Koskiranta nyt ainakin KHL:ssä ollut samaan aikaan. Ja sitten Lucenius Tapparassa aikoinaan, mutta siitä vertailusta ei taida hyödyllistä infoa irrota…

Harmittaahan tuo teiden kohtaamattomuus jollain tasolla väistämättä hiukan. Kuitenkin menestyneimpiä vahvasti Tappara-taustaisia ja -merkkisiä pelaajia tällä vuosituhannella (olympiamitalisti, MM-mitalisti & -pörssiykkönen, jne.). Ja tietenkin SM-liigassa vaikuttaessaan sen ajanjakson aivan keskeinen joukkuekasvo. Ei niitä vastaavia niin monia ole.

Samalla nykyjoukkueeseen saapumiseen ja asettumiseen olisi liittynyt myös erinäisiä kysymysmerkkejä. Ja ajat ja hetketkin taisivat mennä ohi. Eipä ole perusteita eikä tarvetta kyseenalaistaa tehtyjä ratkaisuja.

1 tykkäys

Kaveri ollut Nemon kanssa saunomassa viikko sitten ja hän oli sanonut Kontiolan neuvottelevan IFK:n ja Kärppien kanssa. Muista seuroista ei ollut puhetta.

1 tykkäys

Mikäli Hifkillä tai Kärpillä tarve Konnalle niin eiköhän jompaan kumpaan mene. Palkka kunnossa ja mahdollisuus taistella pytystä.

2 tykkäystä

Siitä Kärpille 111 vuoden ja 205 MM- ja Olympiakisaottelun kakkosketjua kasaan, Pyörälä-Kontiola-Jokinen.

12 tykkäystä

Jos Ville on semmoista puhunut, niin on ihan varmasti totta. Villellä ei ole tapana hämmentää näissä sopimuskuvioissa. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

7 tykkäystä

Mielenkiintoista. Kärpät saattas lyyä semmosen lapun kouraa mitä muualta Liigasta ei saa, siis rahallisesti.

Veikkaan et jos menee Ouluun, niin menee rahan takia🤔