Vaikka HPK on hallitseva mestari, niin en usko, että siellä on taseet kunnossa Kontiolan tasoiseen investointiin, varsinkin kun tiedossa on koronan tuomat riskit.
Ellei Konna sitten lähde talkoisiin pelkästä pelaamisen ilosta (jolloin ottajia olisi löytynyt Tampereeltakin?).
Pitää muistaa että Jussi Tapolalla luulisi olevan kaikkia meitä huomattavasti paremmat tiedot ko. pelaajasta. Jos ei ole Jokereiden pelejä katsellut, niin voinee kilauttaa kamulleen Lauri Marjamäelle.
Tapparalla on varmasti hyvät perusteet sille, että sentterihankintamme on muu kuin Kontiola. Itse asiassa me emme edes tiedä mikä on pelaajan itsensä tahtotila.
Minä sanon mielipiteenäni ihan rehellisesti, että harmittaa suuresti, ettei Konnaa Tapparassa nähdä. Kovan sentterin hänestä joku liigaseura saa, mikäli kotijäille palaa.
Kummallisia ovat myös puheet, joissa Konnan ikää pidetään merkittävimpänä ongelmana. Siellä mm. Mika Pyörälä kolme vuotta Konnaa vanhempana teki 45 pinnaa viime kauden liigassa ja kaksi vuotta Konnaa iäkkäämpi Jarkko Immonen iski 44 pojoa. Niin ja meidän viime kauden kapteenimmekin on vuoden Kontiolaa vanhempi.
Tämä on linjassa Kontiolan oman kommentin kanssa. Sopimusta ei ole Tapparasta tarjottu, vaikka Konna on julkisesti ilmaissut halunsa pelata Tapparassa.
Edit: Otetaan tähän Kontiolan kommentit Iltalehdelle 23.4.2020:
– Olen monesti sanonut, että se (Tappara-paluu) on unelmani, mutta en usko, että se tulee toteutumaan.
Minkä takia?
– Epäilen, että Tapparalla on vähän muita suunnitelmia kuin hommata vanhempia pelaajia.
Kattelkoon rauhassa nyt. Olis kerhokin Konnan jo sainannut, jos hinta olis kohdillaan. Sarjat kun starttailee kohta, niin viimeistään marras- joulukuussa pätkäsopparimiesten lähtiessä rapakon taa, on monella liigajoukkueella akuutti tarve hyvälle kokeneelle sentterille.
Joo Konna on vuotta nuorempi kuin itse olen joten puhutaan ihan klopista viä😅
Kiekkoilijaksi alkaa oleen siä uran ehtoopuolella
Varmasti johonkin joukkueeseen on vahvistus silti edelleen mutta Tappara näyttää kyllä pirun hyvältä ilman Kontiolaa ja ymmärrän täysin miksi miestä ei Tapparaan otettu…
Toivotaan että pääsis kuitenkin lähimaastoon pelaan että saisi olla perheen tykönä
Trendi on ollut pikemminkin se, että hyvässä kunnossa olevat “laadukkaat” ikämiehet ovat tehneet Liigassa kovaa tulosta varsin korkealla iällä. Monet vähemmän taitavat kehäraakit ja sarjajyrät ovat pystyneet ja pystyvät edelleen roikkumaan mukana. Eli veteraanit kyllä pärjäävät.
Kontiola on kiistatta ollut aivan Euroopan terävintä kärkeä, mitä suomalaisiin pelaajiin tulee. Jos hän on terve ja kunnossa, niin pitäisin varsin todennäköisenä että hän on edelleen huippusentteri Liigassa. Sopivassa joukkueessa jopa pörssien kärkipäätä.
Kyllä voi pelata nelikymppiseksi Liigassa hyvällä tasolla, jos on kova urheilija ja säästynyt isoilta vammoilta varsinkin viimeisimpinä kausina. Mutta kovaa työtä se vaatii kaikinpuolin ja täysipainoisesti.
Aika isoja liidereitä tuossa listassa. Saa nähdä saadaanko Kontiola listan jatkoksi.
Pelaajat vanhenee yksilölliseen tahtiin. Vammahistoria, urheilullisuus, pelityyli, geenit jne. Jotkut pelaa lähes uransa parasta lätkää melkein nelikymppisinä. Sitten taas joku toinen on kolmivitosena jo kaukana loiston päivistään.
Ehkäpä Kontiola on aikainen hiipuja. Vammahistoriaa on eikä ole fysiikkaihmeen maineessa. Viime kaudella Jokerit ei saanut enää sitä, mitä varmaan hakivat Kontiolan kiinnittäessään. Pisteet ok mutta 5vs5 pelillinen anti vähäistä, ja vaihtojen lopussa kunto ei tahdo riittää. Ylivoimalla toki juonikas aina.
KHL on tietysti liigaa vaativampi sarja, joten miksipä ei voisi olla ihan kurko liigassa. Ainakin vielä kauden ajan. Riskinsä siinä vain on seuralle, joka sen liigan tasolla hintavan sopimuksen hälle antaa.
Muokkaan edellistä väittämääni. Tilanteet muuttuu. Nyt on jäljellä Suomessa kaksi joukkuetta: Ilves ja Hifk. Niin kuin jokaisen miehen elämässä, niin päätökseen painoarvoa antaa myös puolison mielipide. Joko jäädään pienemmällä liksalla Tampereelle missä on perheet, ystävät yms. tai sit ollaan isommalla pussilla Helsingissä missä on myös kämpät ja toisen osapuolen elämä suurimmalta osin.
En tiiä mistä revit näitä juttuja oikeen, mutta on kai Kontiolla enemän vaihtoehtoja Liigassa kuin Ilves ja IFK, joiden sentteri osasto näyttää jo valmiilta.
Itse veikkaisin kerhoa ja Hämeenlinnaa, jos Konna Tampereella haluaa asua. Kerholla on käsittääkseni ykkössentteri haussa. Siis, jos seuraa pitäisi veikata, mutta tiedä näistä.