Itse Kyllä ihmettelen, että Tappara ei Konnaa huolinut. Kummiskin taisi Jokerit sopimuksen tehdessään kertoa, että haluaa päättää uransa Tapparassa. Konnalla on kyllä pelivuosia jäljellä, että miksei sekin toteutuisi vielä! Ainakin HPK:n fanit on ottanut Konnan ilolla vastaan. Ps. Taas hassuttelee vastustajaa K O N N A.
Selvennäs vähän tätä. Aikas korkealla on ainakin omissa papereissani tämä kaksikko.
Kova vahvistus Kerholle, eiköhän Konna löydy pistepörssin top10, olisin ilomielin Tapparassa nähnyt kyllä
Hienoa nähdä Konna Liigassa!
Olisi mulle Tapparaankin kelvannut, mutta nyt meni näin.
Tällaiset pelaajat kuitenkin lisäävät automaattisesti mielenkiintoa, pelaavat sitten missä Liigaseurassa tahansa. Tsemppiä Konnalle!
Turha tästä on varmaan mitään suurempaa draamaa taas tehdä, hieno pelaaja ja kiva et jatkaa uraansa vielä. Liiga sai yhden mielenkiintoisen veijarin lisää. Varmasti tulee Kerhon pelejä seurailtua myös. Ja saa vetää vaik ihan tykkikauden Kerhossa, se ei oo Tapparalta millään tapaa pois.
Itse en ihmettele. Marjamäki Tapolan kavereita kaukalon laidan ulkopuolella ja varmasti tieto on liikkunut Kontiolan hinta-laatusuhteesta. Tappara pelasi varman päälle ja teki sopimuksen Spacekin kanssa, jolla voi olla kehitysvaraa piilossa.
Miksi ei saa? Se oli Tappara, joka ei sopimusta enää tarjonnut tällä kertaa. Kontiolalla on vaan yksi ura ja sekin on ehtoopuolella. Miksi Kontiolalla ei olisi ollut siis lupaa turvata talouttaan niin kauan kuin se oli mahdollista?
No ei tämä Konnan sopimus Hpk:hon mitenkään harmita. Omasta mielestäni ihan looginen ratkaisu, kun Tapparallakin on sentterin paikat jo täytetty. Tsemppiä Konnalle ensikauteen ja toivottavasti pysyy terveenä…
Ensiksi Nemo lopettaa uran Lukossa ja melkeen heti perään Konna Kerhossa (ehkä lopettaa, ehkä ei). Ois kiva kuulla tarinat näistä huhujen takaa. Kuitenki kaksi aika isoo tapparahahmoa kyseessä.
Nää pitäis mun mielestä viedä aina kunnialla maaliin niinku ennen vanhaa. Onko rahasta kiinni sitten pelkästään, tiedä häntä.
Kaikkee hyvää Konnalle HPK:hon. Mun mielestä ois Tapparaan mahtunu… Tappara vaan ei tarjonnut sopimusta. Ja rahasta ei kuulemma ollut Konnan puolelta kii. Nuorennus leikkaus oli syy, minkä itse kuulin. Tiedä sitten… Varmaan tekee paljon pisteitä, jos kausi päästään pelaamaan ja terveenä pysyy. Hieno nähdä mies liigassa kuiteski. Onneks ei naapuriin menny
Vahvasti samaa mieltä, Konna pelaa hokia ammatikseen ja töitä yleensä tehdään siellä missä maksetaan palkkaa ja työntekijä haluaa olla.
Mutta onhan se hienoa että kotoiseen liigaamme saadaan pelimiehiä ja ainakin itselle Konnan pelaaminen HPK:ssa aiheuttaa sen että jos ei ole Tapparalla peliä niin voi seurailla Telialta HPK:n peliä
No mä en ymmärrä sun mielipidettäs. Tämmöstähän tää ihmisten välillä on.
Mut kyl mä nyt todella ihmettelen niitä Tapparan kannattajia, jotka oikeesti antaa aeisaaltaan aplodeja vastustajajoukkueen pelaajalle.
Eikä se Kontiola nyt ihan täysin Tappara-kasvattikaan ole. Eikä todellakaan mikään Tappara-ikoni.
Mutta nimenomaan jokuhan sen riman legendoille lyö. Kuusela, Peltola ja Rauhala esimerkiksi lienee nykyporukasta sellaisia, ainakin potentiaalisia. Oma kasvatti ja sydän on kirves, mutta kyllä Tapparassa vaatimustaso legendoille on myös hippasen kovempi kuin monessa muussa paikassa. Laineen ja Barkovin kanssa ollut samaa keskustelua.
Niin paljon kun Kuuselasta tykkäänkin, niin Juti, Janne, Peltola yms menevät aina edelle, kun ovat pelanneet Suomessa vain Tapparassa.
Ja joo, tiedän tiedän, ei mahtunu pelaan Tapparan liigajoukkueessa 2000-luvun alkuvuosina, joten lähti siksi Ässiin.
Niin no, rehellisyyden nimissä aika harvaa vetää vertoja tuolle kolmikolle. Ja tässä oli vaan tarkoitus nostaa esille se, ettei Tapparassa niin vain legendan arvoa saada.
Ei tippaakaan pois Kontiolalta, jonka hieno ura sai vielä jatkua onneksi. Hyvä, että löysi pelipaikan Liigasta. Nyt punnitaan puheet, kun oon ollu sitä mieltä, että puoli pinnaa per peli tulee vaikka ilman luistimia. Hyvä haku HPK:lta, kun putosi tarjolle ja Tapparalta hyvää linjan pitämistä, jos ei sovi, ei sovi.
Vastataanpa vaikka tähän. Se on totta että Kontiola on siirtynyt Seinäjoelta Tapparaan Kuuselan tavoin vähän vanhempana, mutta Tapparan kannattaja hän on joka tapauksessa. Kontiola oli Tapparan 2000-luvun vaisumpien vuosien yksi valopilkuista ja vähän paremmalla jalkanopeudella olisi varmaan tehnyt ihan komean uran jopa NHL:ssä. Tapparan mieheksi hänet on varmasti profiloitu Suomessa laajemminkin vaikkei kausia montaa kertynytkään.
Peltola ja Kuusela ovat ihan hemmetin kovia pelimiehiä, mutta Kontiola Leijonien monivuotisena Euroopan ykkössentterinä ja jopa MM-kisojen pistepörssissä hyvin pärjänneenä pelaajana on kuitenkin ollut profiililtaan vielä astetta kovempi. Siksi ura Tapparassa ja Suomessa jäikin lyhyeksi ja Kontiola ehti Venäjällä pelata jo sen verran kauan että kulttuuri ja toimintatavat alkoivat tulla tutuiksi ja tuntua omilta.
En minä tässä arvostele Tapparan organisaatiota tai Petri Kontiolaa kumpaakaan yhtään mistään - nyt vaan kävi niin että tiet eivät enää kohdanneet. Ei se kuitenkaan omissa silmissäni tee hänestä yhtään vähemmän tapparalaista että haluaa vielä jatkaa uraa ja tekee sen Hämeenlinnassa. Enkä minä jätä yhdelle omalle henkilökohtaiselle suosikkipelaajalle niin Tapparan kuin Leijonien paidassa antamatta arvostusta siitä syystä että hän pukeutuu Hakametsässä väärään oranssiin.
Jos mää oon hallissa ku Konna palaa HPK:n nutussa Tampereelle, ni kyllä mää ainaki aplodit annan. Samoin Jasulle ja vaikka Elorinteelle ja monelle muulle. Hienoja kiekkoilijoita on vaikka kuinka, oli syyt sitte seurauskollisuus, taidot, ikimuistoinen maali tai ihan mikä vaan. Ei ne kädet pikku aplodeista kulu. Toivottavasti Konna tekee +40 tehot, yks mun suosikeista. Mutta silti ajattelen niinku moni muu, että en hirveesti harmittele. Tapparassa on muiden aika, vaikka Konna on edelleen Liigaan kova luu.
Mitä ihmettelemistä siinä on? Ei se ole pätkääkään Tapparan kannattamisesta pois, jos arvostaa jonkun pelaajan uraa, vaikka se ei ole täysin fanien toiveiden mukaan mennytkään.
Kyllä tämä vähän pahalta tuntuu. Konna on kuitenkin pelaaja, joka on Suomessa aina nähty Tapparana. Harmi että näin.
Anyways toivon Konnalla mahdollisimman hyvää kautta.
Olisihan tämä huonomminkin voinut mennä. Ilves olisi ollut aika kova paikka.