Huhu: Missä pelaa Petri Kontiola kaudella 2020-21?

Mikä maku hänelle jää Tapparasta, joka kuitenkin on se rakas kasvattajaseura?
– Mitään ei jää hampaankoloon. Ymmärrän, että bisnes on bisnestä. Hienot ajat nuorenpana jäävät kuitenkin mieleen.
Kontiola muistuttaa, että koronavirusuhan alla moni nimekäs ja kokenut pelimies on ilman sopimusta.
– Tilanne on hankala vähän joka ammatissa. Ajattelin ensin, että odotan varmuudella pelien alkamista. Halusin kuitenkin nopeasti joukkueen mukaan.

2 tykkäystä

Sovitaan sillai,että enskaudella ei kirjoiteta kertaakaan tänne palstalle, että voi kun se Konna pelais Tapparassa? Jooko?

8 tykkäystä

Jep jep. :joy: Tähä ei voi oikee ees vastata. Toinen on vasta uran alussa. Ite ottaisin näistä Kontiolan silti.

1 tykkäys

Museooko perustat?:grinning:

2 tykkäystä

Aika näyttää, mutta sen verran uskallan sanoa jo tässä vaiheessa, että pirun kova pitää Kontiolan olla, jotta on parempi kuin Spacek.

Väärässä toki voin olla, mutta sitten olen.

11 tykkäystä

Ole huoletta. Et ole väärässä.:+1:

2 tykkäystä

Kyllä Konnalle selvä tilaus tuolla Rinkelinmäen pesuvadissa on, leiponee vaarallisesti yv:ssä lättyjä lapaan. Luultavammin saavat kotikannattajat siellä vastinetta lippujen hinnoille.
Ei tässä tarvi tapparalaisten itku silmässä olla siltikään. Meillä on palikat kunnossa.

3 tykkäystä

Olenko väärässä, jos sanon että Konna otti nokkiinsa Nemon kohtelusta taannoin?
Joku tälläinen juttu tuli mieleen että olisi historiassa tapahtunut.

Saattoi ottaa. Mutta nyt on muut syyt miksei Tapparaan tullut. 2 vuotta sitten olisi päässyt mutta… Toinen valitsi toisen suunnan…

5 tykkäystä

Ensin selvennän, että minä en ole mikään auktoriteetti, joka määrittelee “Tapparalegendat”.

Mutta omaan makuun ne legendat ovat menneiltä ajoilta ja viimeisin on ollut Janne Ojanen. Jos aletaan listaamaan kautta aikojen parhaita Tapparan pelaajia, niin hyvän katsauksen saa jo katsomalla jäädytettyjä numeroita. Siellä on ensimmäisenä ehkäpä koko Tapparan historian kannalta merkittävin pelaaja / valmentaja / henkilö eli Kalevi Numminen. Ja vaikka itse miellän Nummisen kaikkien aikojen Tapparaksi, niin eivät ne muut katossa olevat juuri häviä.

Kuuluvatko Peltola ja Kuusela sinne? Entä Mäntylä, Saravo ja Nieminen? Itse sanoisin melkein kaikkien kohdalla ei, paitsi Peltolalla on vielä mahdollisuus. Tapparalla on ollut ja toivottavasti tulee olemaankin hyvin tiukat kriteerit paitojen jäädyttämiselle. Kaikki edellä mainitut ovat ansainneet paikkansa Tapparan Hall of Famessa, mutta todellisten legendojen joukkoon… enpä tiedä.

Ja Kontiola ei kuulu edes tuohon listaamaani joukkoon. Itse lasken Konnan sinne samalle tasolle Jori Lehterän kanssa.

8 tykkäystä

– Itseltäkin sitä on kyselty paljon, mutta Tapparalla oli vähän eri suunnitelmat. Bisnes on bisnestä ja sitten piti vähän katsoa, että mitä vaihtoehtoja olisi, Kontiola toteaa.

Tapparalla oli vähän eri suunnitelmat…
Konnan suusta

3 tykkäystä

Mulle kelpaa Spacek oikein hyvin.

7 tykkäystä

Pienellä otannalla Spacekista antaa toivoa, että saadaan aika paljon samaa mitä oltaisiin Konnalta saatu. Plus tietenkin vielä paljon muutakin.

1 tykkäys

Onnittelut HPK:lle.

2 tykkäystä

Kuin monta peliä olet nähny kyseiseltä herralta kuin näin sanot? Siis Spacekilta. Luonnollisesti löytyy sinulta muutakin kuin teksti tv scouttas.

4 tykkäystä

Perkele. Innolla avasin teksti tv:n, mutten herrasta mitään löytänyt.

6 tykkäystä

Tappara on tällä hetkellä liian kova Konnalle. Ei mahtunut enää meille, luontevaa sinänsä, joten oli mentävä Hämeenlinnaan. Ei siis harmita yhtään.
Saatiin vihdoinkin tämä tarIna loppuun. Se tässä on parasta, ja saadaan tämäkin ketju poikki🤒.

5 tykkäystä

Kolme peliä ja ensivaikutelmasta nyt kyse. Välillä on saattanut minulla nuo ensivaikutelmat osua kohdalleen. Välillä ei.

1 tykkäys

Joku sai myös Ilveksen kieltäytymään Kontiolasta ja Ruotsalaisen pätkäpesti ei ole se syy. Kunnossa ollessaan Konna on Liigan kärkisenttereitä. Silti jostain syystä kaksi tamperelaisseuraa sanoi ei.

6 tykkäystä

En tiedä, mutta jos tämä Spacek lyö itsensä kunnolla läpi liigassa niin jopa NHL on todennäköinen.
Myös Tapparan kassa kilisi tässä tapauksessa ja Konnan kohdalla tämä ei ole enää mahdollista, joten Tapparalta satsaus tulevaisuuteen. Ymmärrän täysin Tapparan ratkaisun ainakin tältä pohjalta.
Konna olis saanu tulla pari-kolme vuotta sitten niin olisin ottanut ilolla vastaan.

2 tykkäystä