Huhu: Mitä tekee Henrik Haapala 2023-24?

Mielestäni ennemminkin 75% ulkomaat, 25% Tappara

3 tykkäystä

Samaa mieltä. Saattaa olla jo joku 3 vuoden sopimus Tapparaan tehtynä ulkomaanpykälällä.

Tai sitten 2 vuoden sopimus ulkomaille Tappara pykälällä.

3 tykkäystä

Itse en kyllä laskisi Ilvestä noin rankasti ulos spekulaatioissa. Ulkomaat joo se todennäköisin vaihtoehto ja Tappara/Ilves on aika 50/50 mielestäni.

2 tykkäystä

Ei välttämättä, voi Ilveksenkin kanssa olla sopimus että saa tiettyyn päivään asti hakea pelipaikkaa ulkomailta. Niitä ei yleensä olla julkaistu kun vasta sitten kun se päivämäärä on mennyt umpeen. Näyttäisi meinaan aika hölmöltä jos ensin julkaistaisiin jatkot ja parin viikon päästä kerrotaan kuinka siirtyykin Sveitsiin tms.

13 tykkäystä

Kyllä mä melkein sanoisin kans että oddsit on ulkomaat 50%, Ilves 35%, Tappara 10% ja jokin muu Liiga-seura (esim HIFK tai Kärpät) 5%. Eli katsoo jos löytyisi paikka Sveitsi/Ruotsi-osastolta ja jos ei niin jatkaa ensisijaisesti Ilveksessä ellei Tappara tahi jokin kova kilpakosija sitten matchaa jollain vastustamattomalla mottipäisellä lapulla.

Henkka näyttäisi olevan kotiutunut naapuriin, hyvä kaveri Suomi jatkaa edelleen ja toisaalta ei täällä siihen ylivoiman oikealle kaarelle kävellä jos siellä Lehterä/Levtchi-tyylistä jamppaa on pyörittämässä.

4 tykkäystä

Millähän perusteella tällainen logiikka? Julkaistiinhan edellinenkin sopimus joskus heinäkuussa. Ei Henkan tasoisen pelaajan tarvi itseään essem liigaan sitouttaa aikaisin, vaan hyvin voi kattella pelipaikkaa ulkomailta kaikessa rauhassa.

1 tykkäys

En sano muuta kuin että mun mielestäni on itsestäänselvyys, että tässä tilanteessa Haapalalla ei ole sopimusta vielä minnekään, (oli se lopullinen paikka sitten Ilves, Tappara tai jokin muu).

2 tykkäystä

Mä sanoisin, että ne on ennemminkin:

•100% helvetistäkö me sitä tiedetään

44 tykkäystä

Minun mielestäni on ihan sama missä pelaa kunhan pelaa terveenä.

4 tykkäystä

Meillä(kin) saisi tarvittaessa lepoa ja taukoja peleistä eli ei tarvisi joka prliä pelata kun laajutta joukkueessa on

Mää en kyllä ihan aukottomasti osta väitettä että jos Henkka jostain syystä Suomeen jäisi niin Tappara olisi jotenkin automaattisesti paljon ylempänä nokkimisjärjestyksessä kuin Ilves, niin valitettavaa kuin se meille onkin. Tapparaan oli Vapahtaja lähtökohtaisesti halukas luonnollisesti tulemaan ja varmasti Tappara on Henkalle tärkeä mutta varmasti nykyään on myös Ilves, siellä kuitenkin koutsaa hänen lapsuutensa idoli ja väitetysti oli myös hänen lapsuuden suosikkiseuransa.

Haapala sai mahdollisuuden Ilveksestä, homma toimii siellä erittäin hyvin, asuu kotikaupungissaan ja on ollut Ilveksessä jo pidemmän aikaa ja tottunut menoon siellä. Myöskään Ilveksen lompakko ei näinä päivinä ole mitenkään erityisen ohut. Ennemmin olisin uskonut että Tappara on vahvemmilla kuin Ilves jos visiitti naapuriin olisi jäänyt pakon sanelemaksi kevään mittaiseksi pelituntuman hakemiseksi.

Nyt kuitenkin on varmasti kotiutunut sinnekin eikä ammattimies voi aina ajatella tunteella, seuran vaihtaminen varsinkin naapuriin jossa asiat uuden aikakauden myötä muuttuvat tutusta ja turvallisesta on kuitenkin iso muutos. Tämä teksti on kirjoitettu sillä skenaariolla että ei lähtisi syystä tai toisesta ulkomaille joka todennäköisintä on jos paikat pysyvät kasassa niin kuin jopa tällä hetkellä olettaa sopii. Varmasti hän ei hätiköi päätöksensä kanssa.

2 tykkäystä

Jos miehellä on oikeasti kirveen muotoinen sydän niin hän palaa kotiin jos seuran puolesta näytetään vihreää valoa ja jos ei oo niin sit menee minne menee! Tai mistä minä sen tiedän!

3 tykkäystä

En usko, että sopimusta on vielä mihinkään, koska sitä ei mitään tarvetta tehdä vielä. Haapala saa kyllä kesällä hyvän sopimuksen jonnekin isoon seuraan. Ihan sama juttu, mitä Savinainen tekee joka vuosi.

1 tykkäys

Epäilen että just näin.
Mikäli taas sopimus Liiga-seuraan niin ulkomaanoptio voi olla vaikka juhannukseen kuten Ojamäellä viime kesänä.

Jotenkin aina näissä keskusteluissa unohtuu että lopulta se on aivan sama onko kirvessydän vai virtaako suonissa kissanpissa, nää kaverit käy töissä ja tekee sopimuksen juuri sinne mikä itselle on taloudellisesti ja perheen kannalta paras.

Kyllä se Anttilakin pelaisi Ilveksessä jos ei olisi Oulusta laitettu euroja isompi pino.

1 tykkäys

Ei se nyt ihan niin simppeliä taida olla, että suurin tarjous aina voittaisi. On tuossa muutakin.

Ellei sitten se ero ole tarjouksessa todella merkittävä.

Raa’asti offtopic, mutta Anttila ei pelaa Oulussa, koska sai sieltä isomman pinon euroja, vaan Anttila pelaa Oulussa, koska Ilves ei nähnyt käyttöä täksi kaudeksi, mikä on täysin ymmärrettävää, koska A) mies ei kovin hyvin Ilveksessä viime kaudella pärjännyt ja B) Ilves oli tehnyt jo paljon ennen kuin Anttilasta tiedettiin mitään tälle 22-23-kaudelle “rouhijaosaston” sopimuksia.

Anttilalle ei ollut Ilveksessä roolia, minkä myötä tie vei Kärppiin.

Tämän on myös Stretsi itse melko suoraan kertonut.

10 tykkäystä

Otsikkoon ; kesällä saunoo, ui ja kalastaa

13 tykkäystä

Meillä on selkeästi eri kaverit jotka näistä asioista tietää. :slight_smile: