Huhu: mitä tekee Veli-Matti Savinainen 2025-26?

Ei tarvitse pitää kiinni kynsin hampain. Vaikka Vellu on aika monta mestaruutta meille tuonut, ei hän minulle mikään koskematon seuraikoni ole. Tuntunut aina lähinnä vain yhdeltä joukkueeseen värvätyltä ammattipelaajalta. Ei vierastuttaisi ollenkaan nähdä toisenvärisessä paidassa.

9 tykkäystä

Voisi olla aika päästää irti, ikää tulee koko ajan lisää ja ainakaan ei otteet sen myötä parane. Kirja tosiaan siirretty vuodella, että ensi vuoden vielä pelaa. Voisi olla ihan hyvä lopetus uralle, päättää se ns. Kotona Espoossa.

1 tykkäys

Jos halvalla lähtee, niin voisi olla ensikauden joukkueeseen erittäin hyvä nelosketjun pelaaja ja YV spesialisti maltillisella peliajalla.

Toivottavasti ei pelaisi muualla kuin Tapparassa, erittäin v…maista oisi nähdä enää muun liigajoukkueen paita päällä toki varmaan huonoista vaihtoehdoista vähiten huono olisi Espoo eikä esimerkiksi naapuriin,ouluun,helsinkiin

Mutta otetaas kannu tai pari vielä ainakin #19 johdolla sit kirjanjulkaisulla uraa pakettiin

4 tykkäystä

Tämä on muuten jännä, koska itselläni vähän sama. Kuitenkin Vellu on aina puhunut Tapparasta todella kauniiseen sävyyn, ja minusta hänen kommenteissaan hehkuu arvostus Tapparaa kohtaan, siis sellainen arvostus jota ei voi olla kuin yhtä seuraa kohtaan.

2 tykkäystä

Kyllähän Savinainen on tapparalaistunut aika vahvasti ja ollut pitkään osana pelaajiston ydintä.

Seuralegenda. Eikä mahdollinen uran lopetus Espoossa sitä muuta mihinkään.

Mutta tässä on tämänkin kauden taistelu vielä kesken.

22 tykkäystä

Eilen itseasiassa mietin Rautakorpi/Tapola-akselia kun tuon Huttusen twiitin näin.

Mietin siis siltä kantilta että nämä tekivät melkoisen koviakin päätöksiä näiden “ikonien” kanssa ja ovea näytettiin ilman tunteilua kun sen aika tuli kohdalle.

Onhan se sanottava että Vellu on aika pitkälti Niemisen, Peltolan ja Kuuselan tiellä. Ainoa ero ette Vellu nauttii edelleen isoa vastuuta kun näillä muilla vähennettiin ja jopa katsomo tuli tutuksi. Kyllähän vastuun väheneminen olisi pitänyt tapahtua Vellun osalta tällä kaudella.

Itse katsoisin tämän kauden loppuun ja tekisin ratkaisut vasta kesällä. Tällä hetkellä tuntuu että Savinaisen aika ainakin pelillisenä johtajana on tullut päätökseen.

2 tykkäystä

Seuraava kausi vielä ja sitten numero 19 Nokia areenan kattoon

7 tykkäystä

Eipä taida riittää kattoon asti, kun vertaa ketä siellä jo on.

9 tykkäystä

Vaikka kuinka sisäinen urheiluromantikkoni haluaisi Vellun vetävän uransa loppuun saakka Tapparassa, niin kyllä se juurilleen palaa ens kaudella, ja pelaa meitä vastaan K-Espoon paidassa.

36 tykkäystä

Vielä ei oma lapsi ole lentänyt pesästä, mut vois kuvitella, että silloin vähä samat fiilikset. Haikea, mutta onnellinen samalla. On niin upea yhteinen matka ollut, että ei sanat riitä.

Toivottavasti mennään Vellun kanssa pitkälle tälläkin kaudella.

2 tykkäystä

Mikä totuus tässä piilee. Itse olen paljasjalkainen Tamperelainen, mutta 25 vuotta muualla asuneena. Ei se kaupunki ole enään se sama rakas Tampere, minkä jätin taakseni.

Maailma muuttuu, itsellä kohta 15 vuotta muualla. Mutta Tampere on ja pysyy. En ole espoolainen, olen tamperelainen, joka asuu Espoossa.

Yritin tossa vähä kysellä tän Espoo-huhun perään, mutta en ole saanut vastausta.

3 tykkäystä

Sulla on hyvä lähde. :+1:
Laitas infoa tänne jos jotain tietoa saat irti.

4 tykkäystä

En sitä tarkoittanutkaan. Itse olen aina tamperelainen maailmalla. Ehkä Savivinainen tuntee samoin juuriensa suhteen.

Lähde jäi kertomatta, enkä sitä edes suostuisi kertomaan. Tää ei oo huti, vaan fakta.

3 tykkäystä

Oma ajatukseni on, että Savinaisen siirto Espooseen olisi nappisiirto kaikille osapuolille. Hän jättäisi Tapparan taakseen ns. huipulla, ja tulee olemaan ikuisesti suuri seuralegenda ja sankari ilman, että puolin ja toisin jäisi ikäviä muistoja mahdollisesta roolin pienenemisestä tai ikääntymisen tuomasta väistämättömästä tasonlaskusta.

Espoossa puolestaan on Vellulle taatusti tarjolla vastuullista roolia vielä uran lopuillakin, ja Kiekko-Espoo on näin tapparalaisena tunnetasolla kenties se pienin paha mahdollisista kilpailevista seuroista, kun ymmärrettävästi palaa kotikaupunkiinsa ja taitaa omistaakin osan seurasta.

Eiköhän Vellu Espooseen päädy, jos minulta kysytään.

3 tykkäystä

Tarina tiesi kertoa, että ura päättyisi Espoossa, mutta onko se jo ensi kaudella jäi epäselväksi.

Jos siirto tapahtuu, iso kiitos ja hattu päästä. Ja kun Espoo paidassa tapahtuisi paluu Areenaan ja Tappara-uran huippuhetket pyörii taululla, olen isosti pettynyt, jos ei vastaanota standing o, kuten Ameriikoissa sanotaan.

30 tykkäystä

Sisäpiirilähteiden mukaan 39-vuotias konkarihyökkääjä Savinainen on todella lähellä sopimusta Kiekko-Espoon kanssa.

Eiköhän tämä ala olla aikalailla ns. pässinlihaa.

5 tykkäystä

Ei oikeastaan herätä mitään ajatuksia.

Vellulle kuitenkin kiitos kaikesta mitä on Tapparalle antanut :tappara:

The show must go on…

16 tykkäystä