Huhu: Petri Kontiola pyörtääkin lopettamispäätöksensä? (Tappara)

Keskinen pelannee ehkä maksimissaan puolet kaudesta ”ylhäällä”. Tuskin enempää on ajateltu ja suvantokausia peliesityksiin tuolla kokemuksella tulee lähes varmasti. Nyt pelipaikka pitää ilman muuta olla tuossa Puhakan ja Halloranin kanssa. Otolle jää se nelonen, mutta ei peliajassa tietenkään.

Veikkaan, että Kontiola valitsee mielummin JyPin kakkosketjun ja yv-roolin kuin Tapparan pienemmän vastuun. Jos molemmat sopimusta tarjoavat.

Näitä nuoria senttereitä Keskinen ja Rönni voi peluuttaa myös laidassa aivan hyvin, jos keskellä alkaa olemaan ahdasta pelaavassa kokoonpanossa. Muzikin voi esimerkiksi siirtää pois heidän tieltään.

5 tykkäystä

Tätä olin tulossa itsekin sanomaan, että on epäinhimillistä olettaa Keskisen kykenevän voittavaan sentteripeliin 60 runkosarjamatsia + CHL + pleijarit. Mutta kyllä hän voi täyden tai lähes täyden kauden tuossa laitahyökkääjänä onnistuessaan vetää. Sentteripelin vaade kasvaa kauden edetessä ja hyvin harva on suorilta valmis hyppäämään A:sta Liigaan keskushyökkääjäksi.

1 tykkäys

Epäinhimillistä tai ei, mutta epäinhimmillistä on myös laittaa onnistuvia nuoria syrjään.

E. Tämä olikin Kontiola huhuketju…

1 tykkäys

Tapparan joukkueen rakentamisesta haiskahtaa, että v2.0 antaa myös nuorille tonttia. Siihenkään ei kehäraakki syvyyssentteri oikein istu.

3 tykkäystä

Luin nopeasti, että kehäraakki syyssentteri ja klikkasin jo pois topikista. Sitten mietin, että olipa hieno luonnehdinta ja palasin takaisin varmistamaan. Ei se ollutkaan. Mutta olisi voinut olla.

9 tykkäystä

Meinaat, että tämä olis ikään kuin lomittaja?

Eikö se 20 peliä runkosarjaa riitä mestaruuteen? Seuraavaan peliin Konna kokoonpanoon, niin voi alkaa juhlia mestaruutta marraskuussa. Sitten kevään miehet tilalle.

2 tykkäystä

Tuo olis hyvä. Tehtävänä ruokkia laiturit eli pitää ne tuon ajan maalinsyrjässä kiinni.

Ei oo mahdollista, sotii varmaan jotain sopimusta vastaan. Satamassa ovat jo istumassa Kontiolan puolesta.

1 tykkäys

Uskomatonta sanon minä. Odotellaan jos vaikka ei sitten lopettaisi, vaikka lopetti jos lopetti ei lopettanut.

Lähtiskö Ojanen tai vaikka Markkanen vielä kannujahtiin?

Pidän varsin erikoisena toimintana.

3 tykkäystä

Ei Tappara ainakaan mitään odota…mutta ilmeisesti ovi on auki vähän niinkuin Geoff Plattille viime kaudella.

4 tykkäystä

En tiedä onko ihan noin mustavalkoista.

Eiköhän Kontiola satavarmasti tiedä jo, että jatkuuko ura. Samoiten mahdollinen tuleva seura. Paha sanoa mikä tuon aikamääreen tarkoitus lopulta on. Kuntotestit, odottaa vielä sopimuksia, muut asiat?

Vaikea uskoa, että mies on treenannut puheiden mukaan lujaa ja on kunnossa, mutta arpoisi vielä pelaamista.

Itse luotan tässä Tapparaan. En pahoita mieltäni, jos Konna tulee meille enkä myöskään, jos ei tule.

2 tykkäystä

Luultavasti Tappara haluaa vastauksia johonkin päivään mennessä. Jos siis on kiinnostunut.

Ei Tapparakaan voi määräänsä kauempaa odotella.

Mennee varmaan Jokereihin…

3 tykkäystä

Sen verran vaan sanon, että Konna pelais jo tänään meillä jos se olisi hänestä kiinni.

12 tykkäystä

Neuvotteluja on tosiaan käyty, mutta vielä ei ole nimeä paperissa. Lähellä ollaan, mutta siitä on vielä matkaa sopimukseen. Voihan tuo mennä vielä muuallekin.

En usko, että Grönborg näkee Kontiolassa pelillisesti ongelmaa. Enemmän on varmasti pohdittu Konnan vaikututusta pukukopin kemiaan ja joukkueen hierarkiaan. Ei ole helppoa tuoda noin ison profiilin pelaajaa sisään. Sillä on vaikutusta moneen asiaan. Toki sentteri tulee joka tapauksessa, saattaa tulla kaksikin. Mutta onko Konna oikea valinta, sitä ei varmaksi voi sanoa kukaan.

Täytyy luottaa, että Tappara tekee jälleen oikean päätöksen niin kuin se on näissä pelaaja-asioissa viime vuosina lähes aina tehnyt.

49 tykkäystä

Juuri näin. Tähän pukukoppihommaan; itse olen siinä ymmärryksessä, että pelaajien puolesta olisi todellakin tervetullut meille. Aika monta “fanboyta” ja Konnaa ylöspäin katsovaa äijää tuolta löytyy.

Edit. Tosin jollain ajattelumallilla tämä saattaa juuri olla se ongelma. Itse miellän asian päinvastoin.

14 tykkäystä

Osaako teistä kumpikaan (@Keyman) sanoa, että miksi Kontiolan puhutaan palaavan kaukaloihin vasta marraskuulla? Tämä on jostain syystä toistunut huhuissa joukkueesta riippumatta.

2 tykkäystä

Kyllähän ainakin kärkijoukkueiden katseet ovat tiukasti suunnattu tuonne rapakon toiselle puolelle, että ketä sieltä mahdollisesti putoaa saataville. Niin myös Tapparan. Sinänsä Meidän kohdalla nämä eivät poissulje toisiaan, koska optimaalinen lopputulos olisi kaksi laatusentteriä lisää.

Edit. Mutta siis, nämä puheet täällä, että Konna jahkailisi ja olisi valmis neuvottelemaan tai päättämään asioista vasta viikkojen päästä, voi heittää suoraan roskiin. Tämä oli se mun viestin alkuperäinen pointti.

6 tykkäystä