Huhu: Petri Kontiola Tapparaan 2019-20?

Tämän mä allekirjoitan. On hyvä, että Tapparalla hakee näitä isompia kalojakin vaikka sopimuksissa olisikin sitten joku KHL-takaraja. Toki kaikkia kevään sopimuksia ei voi tällaisten rajojen mukaan rakentaa, mutta muutama.

Ja vaikka tämä tosiaan nyt harmittaa niin mielenkiintoista nähdä miten Jokereissa kulkee. Ykkössentteri?

Vissiin Konna-fanien mielessä toive elää ja päiväunia nähdään ehtimiseen. Itse olen huomannut, että pettymyksiä saa kohdata kovin usein. Ei sieltä sitten Konna, Jori tms. tullutkaan. Siksi koetan olla kovinkin realisti. Jännä juttu muuten, etten vieläkään jaksa yhtään innostua Jokereista. Vaikka siellä on Konnaa ja Savinainaista. Jokerit on vaan Jokerit. Tappara on Tappara. Ei mitään suurempaa aikomusta lähteä Jokerien peliin. No, ehkä joskus hyvässä seurassa.

Jokereillahan oligarkit on maksanut tappiot eli pelaajabudjetti ja toteuma kaksi eri asiaa. Jokereissa vielä pidempi kesälomakin. Huima mahdollisuus pelajalle

Tämä on tätä joka vuotista huhua. Siellä pelataan missä eniten maksetaan ja mistä saa parhaimman sopimuksen. Itse en enää Konnasta haaveile, enkä toisaalta enää toivokkaan Tapparaan. Samalla rahalla saa varmasti nuoremman ja miksei paremmankin sentterin.

5 tykkäystä

En aivan ymmärtänyt, miten oligarkkien maksamat tappiot liittyvät siihen onko pelaajabudjetti ja toteutuma sama/eri?

Mitä tulee Kontiolaan, käsittääkseni on aina ollut palkkasoturi, joka pelaa siellä missä parhaiten maksetaan. Nyt näin ja joskus myöhemmin ehkä se paras tarjous tulee Tapparalta.

Palkkasoturit termi on kyllä melkoista shittiä. Tässä saa kuvan, että monien mielestä esim. 100.000€ on pieni raha :smile:

Kauden alussa ilmoitettu budjetti ei lopullinen käytetty raha kun isoveljien taskusta saadaan lisärahaa tai kuittaavat tappiot.

Pelaajabudjetti on kuitenkin Jokereilla noin sen 10 miljoonaa ja kokonaisbujetti on suurempi… Toki erona on se, että isoveljet kuittaavat Jokereille tappiot ja Tappara joutuu pitämään pään pinnalla eli turskaa ei ole varaa ottaa…

Tottakai Kontiola ottaa tässä vaiheessa uraa sen paikan missä enemmän maksetaan. Niin tekisin itsekin, jos vain olisi mahdollista…

4 tykkäystä

Kukin tehköön miten haluaa, mutta voi sitä joillain muitakin arvoja olla kuin raha. Varsinkin jos sitä rahaa on jo ihan mukavasti.

2 tykkäystä

Ei varmasti jäänyt Konnallakaan enää rahasta kiinni. Kyllä siellä miehellä on edelleen halu pelata kovimmassa mahdollisessa sarjassa kun mahdollisuus sellaiseen kerran on. Jos ei Jokerit olisi tarjousta tehnyt niin ei olisi KHL jäänyt (jos olisi muualta tarjottu sopimusta).

1 tykkäys

Ketju suljettiin automaattisesti 8 tunnin kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.