Huhu: Tuukka Mäntylä Tapparaan 2018-19?

@Koulukatu’n kuulemiin juttuihin perustuu:

13 tykkäystä

Niin siinähän halissa A2-katsomon kohdalla on Tuukan äiti ja isä liki jokaisessa Tapparan pelissä. Tuukan isä Markku Mäntylä oli meillä joukkuenjohtajanaTappara-81 kun itse tuli oltua saman joukkuen “mukavana valkkuna” -81 ikäluokassa. Markkuhan sittemmin oli myös Tappara ry:n puheenjohtaja.
Huhun olen kuullut “Teivaalan mäen miehiltä” A3-katsomosta tai siis käytävältä erätauolla. Markku Mäntylää en halua painostaa, tässä asiassa, jos tai kun hän tietää missä Tuukka pelaa, niin on aina tietynlainen salassapitovelvollisuus, myös Markulla. Koen että näissä asioissa on toimittava tietyllä pieteetillä.

17 tykkäystä

Tämän myötä mieleen tulee tietysti hakematta se kysymys, ketä puolustajia olisi mahdollisesti lähdössä poispäin Salosen lisäksi, tai mentäisiinkö ensi kauttakin kivenkovalla seitsikolla(?!). Lehtosen ja Mikkolan mahdollisilla lähdöillä isompiin liigoihin on tietty spekuloitu.

Jostain muustakin mahdollisesta, pienempää profiilia edustavasta tulijasta puolustuspäähän taisi taannoin olla jonkunlaista huhua. Rautanen, muistaakseni?

Tässä vaiheessa tietty tärkeämpää tämänhetkisen joukkueen edesottamukset. Mutta mielenkiintoinen huhu - jos toteutuu, niin Mäntylä luonnollisesti pelaajana & palaajana tervetullut.

Mäntylä on tapaus jonka paluuta en itse kyseenalaista. Salosen tilalle nykyisin sopimuksin. Sit olis vielä Utuselle ja Rouhiaiselle tilaa… toki näitä kahta joutus varmaan lainaamaan kun tarviivat jo liiga-tason pelipaikkaa.

1 tykkäys

Eiköhän Tuukka tule uransa päättämään rakkaaseen Tapparaan…Ikä alkaa olemaan, eikä pelivuosia enää liikaa ole…

1 tykkäys

Itse kuulin myös Mäntylän tulosta meille ensi kaudeksi. Sama lähde kuin tuossa laittamassani Savinainen huhussa. Eli sponsorin kautta kuultua.

3 tykkäystä

Eiköhän Mikkola lähde St Louisiin ja Lehtonen voi myös hyvinkin lähteä. Tilaa on hyvin Tuukalle. Hyvin uskottava huhu.

Itse olen kuullut hyvin luotettavasta lähteestä huhun, että ainakin Mikkola lähtee ensi kaudeksi kokeilemaan rapakon taakse. Voisi jopa kuulemma jäädä AHL:ään kyttäilemään NHL-paikan aukeamista. Jos tuo skenaario toteutuisi, niin toivoisin kyllä, että pelaisi mielummin Tapparassa kuin AHL:ssä.
Mitä Tuukkaan tulee, niin olen itsekkin kuullut huhua, että Tampere voisi olla seuraava matkaohde ja mahdollisesti myös hienon uran päätepysäkki. Kyllä Tuukka nuo Mikkolan saappaat hyvin omasta mielestä täyttäisi. Melko samanlaisia pelaajia ovat. Se, minkä Mikkola voittaa kokovertailussa, niin Tuukka paikkaa hyvin omalla asenteella.

3 tykkäystä

Asennetta Tuukalla varmaan on vieläkin riittävästi. Mutta kyllä ura on jo niin ehtoopuolella, että toivottavasti pelaajabudjetti ei kovasti keikahda. Ei Tuukka ole yhtään sen parempi kuin viime visiitillä täällä, joten siitä voi peilata miehen merkitystä. Vielä kun varmuuden vuoksi vetää odotuksia pikkuisen alaspäin. Asenne ja kokemus tietysti puoltaa vaikka C:tä rintaan, jos Peltolalle vaihtoehtoa haetaan. Pelillisesti en mitään uutta “vapahtajaa” odota.

Edellisen visiitin ensi askeleet olivat jopa, no huonoja. Paransi kuitenkin kevään mittaan.

1 tykkäys

No, Rautakorpi tuntee hyvin Tuukan ja osannee tehdä oikeat päätelmät. Jos tämä kevät menee “ketuille”, niin ei pidä uskoa Tuukan olevan sen, joka heilauttaa homman vastakohdakseen. Puolustus on nytkin toiminut hyvin.

Jopa finaaleissa oli todella velttoja esityksiä parissa pelissä. Paransi kuitenkin paljon - kuten koko joukkue silloin.

Kokonainen kausi tietysti myös eri asia kuin kevätvisiitti. Oli viimeksikin mielestäni avuksi joukkueelle, vaikka pelasikin ailahtelevasti.

Ei kai kenestäkään mahdollisesta tulijasta mitään “ihmeentekijää” odotellakaan, vaan hyvää palasta koostumukseen.

Viimeksi Rautakorven Tapparassa pelatessaan Mäntylä oli kapteeni ja liigan All Stars -puolustaja - toki tuosta on nyt viisi vuotta aikaa.

Tarkalleen en tiedä montako peliä Finaaleissa käsi murtuneena puudutuksella pelasi mutta tuskinpa tuolla mitään merkitystä oli.

2 tykkäystä

No tuskinpa, kun kritiikkini perustui lähinnä luisteluun omalla puolustusalueella.

Mutta kuten sanoin, niin paransi loppua kohden paljon.

1 tykkäys

Mäntylä ainakin toisi sitä johtajuutta, voitontahtoa, taistelutahtoa, periksiantamattomuutta ja tapparalaisuutta, mitä tämän vuoden rosterista tuntuu puuttuvan. Tuukka on aina tervetullut mun Tapparaan.

7 tykkäystä

Tämä huhu on huti. Tapparan suunnalta ei ole kyselty eikä Tuukka ole itse järin innostunut palaamaan ainakaan vielä.
Lähde: Tuukan tuttu…

2 tykkäystä

Jos ei ensikaudella tule, niin ei toivottavasti tule sitten ollenkaan, ei joukkueeseen tarvitse ottaan vaan jos on omakasvatti!

Miksi ei seuraava vuosi enään kävisi? :roll_eyes:

Alkaa vaan olla jo ikää sen verran, että samalla rahalla saa parempaa vastinetta

2 tykkäystä