Tuukka Mäntylä

EliteProspects.com pelaajakortti:

Pelaajan ketju Tappara.info:ssa
http://old.tappara.info/index.php/topic,244.0.html

Yksi puhutuimmista, rakastetuimmista, tunnetuimmista ja kenties kiistanalaisimmista Tappara-pelaajista tällä vuosituhannella. Mies jätti monelle pahan maun suuhun lähdettyään kesken sopimuskauden Venäjälle. Tuukka kuitenkin vilauttelee Twitter-tilillään Tappara-sydäntään aika ajoin. Onko Tuukalle vielä tilausta Tapparaan?

3 tykkäystä

Kysymykseen vastaus: ehdottomasti! Muaki ärsytti se, että Tuukka on niin monta kertaa lähteny. Mutta ymmärrän tavallaan jokaisen ja mikäli hommat on Leinosen siunauksella tehty, kaveria on aika paha hirveesti syyttää. Jonkun on lähdettävä ku tilanne tulee, joku pääsee suunnilleen koska vaan mihin vaan. Mutta hieno pelimies, joka paranee ku pelit kovenee. Vois joku vuosi tehdä sellasen siirron, että tuliski Tapparaan kevääks jostain reissuistaan.

Kysymykseen vastaus: ehdottomasti ei. Turha tehdä sopimusta pelaajan kanssa, joka lähtee heti kun jossain paksumpi setelinippu vilahtaa. Korvaajan löytäminen sitten kesken kauden paljon hankalampaa.

Niin paitsi että viime kaudella taisi kuitenkin lähteä lähinnä sen takia, että ei tullut valmennuksen kanssa juttuun. Ymmärrän kyllä pelaajaakin, että huonossa ilmapiirissä itsensä kannalta ei kannata olla, koska asiat tuppaavat kärjistymään, jos on kaksi hyvin vahvaa persoonaa vastakkain.

Itse pidän pelaajalta ihan suotavana ratkaisua lähteä itse muualle ja vapauttaa tilaa jollekin, joka sopii yhteisöön sillä hetkellä paremmin. Bonsaksen sopi Tapparaan paremmin sillä hetkellä ja sai valmennuksen luottamuksen nopeasti. Työkulttuuri on sellainen, että ihmiset juoksevat joskus muidenkin kuin palkan perässä muualla. Joskus on yksinkertaisesti sellaisia henkilökemiaongelmia, että jonkun tarvii luovuttaa.

Harvoin se on esimies, joka luovuttaa ekana vaan helpompaa on vaihtaa työntekijää. Täten antaisin kyllä Mäntylälle anteeksi sen, että lähti muualle, koska se myös pelasti valmennuksen.

2 tykkäystä

Olisko Tuukka tulossa Tapparaan vielä täksi kevääksi vaikka vielä syksyllä olin sen verran vihainen että sanoin ettei tartte tulla enää Tapparaan. On se nyt minun mielestä vähän lapsellista ja typerää jos aikuiset ihmiset ei osaa tulla toimeen keskenään.

Onhan se lapsellista ja typerää kaikkien osapuolien kannalta, mutta fakta nyt on vaan se, että joskus jonkun toisen toimintatavat ja systeemit ei miellytä. Ei ole tuulesta temmattu sellainenkaan sanonta, että tyytyväinen työntekijä tekee parempaa tulosta kuin oloihinsa tyytymätön työntekijä. Työntekijän ajatuksiin vaikuttavat omat intressit (jääkiekossa tämä intressi voi olla rooli, peliaika, palkka, joskus perhe, kaverit jne.) ja työnantajan intresseissä on taas ns. maksimaalinen tulos eli return of investment.

Yksilöä ei voi koskaan syyttää siitä, että hän toimii inhimillisesti. Jokainen työntekijä on viime kädessä vastuussa itsestään ja valitettavasti Suomessa on ns. heikon tappelemisen kulttuuri eli toisin sanoen ei voi olla napit vastakkain ja aidosti sopia vaan useimmiten joku vaan lähtee pois. Se on pitkälti kultuurisidonnainen juttu, en tiedä mistä se johtuu, mutta jostain syystä Suomessa on hyvin harvinaista, että työntekijän ja työnantajan kiista päättyisi ns. kompromissiin. Yleensä lopputulema on jonkun poistuminen paikalta pysyvästi.

Jääkiekkokaan ei ole mikään muun yhteiskunnan ulkoinen saareke, jossa toiminta olisi täysin toisenlaista. Jääkiekossa valmentaja on ns. pelaajalle esimies, joka peluuttaa työntekijää tarpeiden mukaan. Yksilön ja valmentajan näkemykset roolista voivat olla hyvinkin ristikkäiset. Yleensä tämä “mieliala” leviää myös työyhteisössä eli toisin sanoen tilanteen ulkopuoliset tahot ottavat asiaan kantaa ja asettuvat jonkun osapuolen puolelle. Tällöin luottamus menetetään ja hupsista, lopputulos on vaikea. Luulen, että Mäntylän jousto (minä menen) viime kaudella saattoi olla hyvinkin ratkaiseva tekijä keväässä.

Ehdottomasti kyllä. Tänne vaan Tuukka jos vielä joskus haluaisi tulla. Kiekollinen ja erinomaisesti luisteleva pakki, joka voi viedä kiekon itse vaikka päätyyn asti, tehdä pari piruettia ja syöttää sitten suoraan lapaan, tai pitää kiekkoa silloin kun pitää, omaa hyvät leaderin ominaisuudet, ja tarjoaa vielä liigan kovimman pommin kun siihen paikka tulee.
Väittääkö joku että tällä(kin) kaudella ei tällaista pakkia olisi ryhmään tarvittu?

3 tykkäystä

Ketju siirretty Ex-Tapparoista Pelaajat-alueelle. Tervetuloa (takaisin) Manseen Tuukka!

Tosiaan tervetuloa takaisin! Vaikka sivusto vieläkin jumissa enkä ole päässy koneelta katsomaan mutta pakkohan se on uskoa :smiley:

E klo 12.02 - nyt noille sivuille jo pääsi, muttei ole uutista vielä… Eiköhän se pian tupsahda! Vai odotellaanko vielä muita? :wink:

Hei hurraa Tuukka, jotkut kun luuli ettet tuukka!
Meidän ikioma pommikone, heittämällä pakistomme numero one!

Todella upeeta saada Tuukka kotiin!

3 tykkäystä

8 tykkäystä

Aika huikeeta! Tervetuloa takaisin Tuukka :smiley:

“Tuukka ei tule Tapolan joukkueessa pelaamaan” -Tappara.info

Tervetuloa takaisin! Tuukka ollut omia Tappara suosikkeja jo siitä asti, kun nuorena poikana murtautui Tapparaan 2000 luvun alussa… Nyt on taas takalinjoilla kunnon pommikone! =)

Hieno homma. Tätä oikeasti kaivattiin. Juuri sellainen pakki, jota me tarvitaan. Ja lisäksi ihan oikea mies. Kerran kirvesrinta, aina kirvesrinta!

1 tykkäys

Upeeta tervetuloa Tuukka

Onko tietoa, milloinkahan mies nähdään ensimmäistä kertaa pelaamassa?

Iltalehden juttu, Tuukka Tapparaan, ja sivut nurin;) :smile: Iltalehti

“Jos ei tuo sikailu lopu niin mä nukutan jonkun teidän äijän” - Turri

8 tykkäystä

Yes! Tervetuloa Tuukka :smile: