Huhu: Tappara etsii vielä yhtä puolustajaa 2021-22

Haluan tähän lähteen? Jos ukko painelee tuolla helteessä rappuja niin millä perusteella hän on todennäköisesti alkukauden pois?

23 tykkäystä

35v jo mittarissa, mutta eipä se pisteissä ainakaan ole näkynyt.
Olisi mukava jos vaikka vuodeksi palaisi.

2 tykkäystä

Onhan tuo ollut tiedossa. Pakisto on laadukas, mutta määrältään vajavainen. Reserviä on pakko olla ja vähintään 7 laatupaakia oltava rivistössä. Toivottavasti sieltä tulee laadukas, ehkä vähän ilkeäkin peruspakki.

No jos helmikuussa menee eturistiside, niin ihan aikaisintaan elokuussa on pelikunnossa ja se saattaa vielä venyä. Kausi alkaa jo elokuussa.

Selitä nyt minulle, miten eturistisiteellä voi juosta rapuissa joka rasittaa enemmän polvea kesällä vs. pelata jääkiekkoa elokuussa? Kun tiedossa on, että Rantakari tekee jo noita rapputreenejä.

10 tykkäystä

Painoliiviä ja luisteluloikkia unohtamatta.

2 tykkäystä

Sehän on osa kuntoutusta. Kyllä sitä ihan tarkoituksella rasitetaan toipumisjakson aikana. Miten luulet, että se muka palautuisi muuten ennalleen? On hiukan eri asia pelata polvella kontaktilajeja, se ei ole missään nimessä sallittua, jos eturistiside on kyseessä.

Selvä. Jäädään seuraamaan, mutta uskallan olla eri mieltä. Ellei uusia loukkaantumisia tule niin eiköhän Rantakari ole mukana elokuussa. Toisaalta enpä nyt menetä yöuniani enkä ainakaan uutta pakkia hanki, jos Rantakarilta menee pari peliä elokuussa ohitse. Kiitos vastauksistasi :slight_smile:

1 tykkäys

Jotenkin tuntuisi, että jos tässä vaiheessa juoksee jo rappuja, niin tuskin pelikuntoon yli kahta kuukautta on. Tuossa kuitenkin tulee iskua jalkaan.

11 tykkäystä

6kk tulisi täyteen reilun kuukauden päästä. Sitähän ei ole uutisoitu oliko tämä vamma eturistiside, vai joku muu. Insta-kuvassa näkyy ainakin leikkausarpi siinä kohtaa, mistä eturistiside leikataan. Onko sitten se parin vuoden takainen vai tämä uusi? Oli miten oli, niin Rantakarin pitäisi päästä normaalitilanteessa viimeistään syyskuussa mukaan.

Aika vähän on itsellä tietoa/kokemusta polvien vammoista ja niiden kuntouttamisesta.mutta näin maalaisjärjellä ajattelevana ihmisenä tulkitsen Otson treenaamisen Rapuissa niin että tuskin kauheasti kyseinen operaatio jalkaan enää vaivaa miestä.ja olettaisin että on kunnossa kun musta tippuu keskelle ja matka kohti TORIA🏆 alkaa.

1 tykkäys

Näinhän tuo mainitsi. Rautakorpi muistaakseni sanoi että ainakin 1 pakki pitää hankkia ennen pelin alkamista. Tämän jälkeen Tapola tuli haastatteluun ja puhui kahdesta puolustajasta.

Mielestäni pakkikalusto on sellaisessa kunnossa ettei tässä hätiköityä hankintaa pidä tehdä. Tietenkin Rantakarin kunto ratkaisee myös paljon ja onko heti valmis peleihin.

1 tykkäys

Mä vastaan sulle tähän, vaikka Case Rantakarista en tiedä mitään.

Erilaisten loukkaantumisten palautumisajat ovat toki viitteellisiä. Kun kudosta on mennyt rikki kunnolla, fysiologiaa ei voi määränsä enempää nopeuttaa, jotta kaikki kiinnikkeet saavat luonnollisen turvan.

Kun kuntoutusta aloitetaan (jo preoperaatiovaiheessa) se etenee progressiivisesti. Kuntoutus saattaa edetä alussa yllättävän nopeastikin (tai yllättävän hotaasti ) ja normaaliin paranesmisprosessiin kuuluu jopa takapakit, mutta myös nopeat pyrähdykset ja pitkät suvantovaiheet. Näissä takapakeissa ja suvantovaiheissa kuntoutujan oma kantti usein mitataan.

Mä en tiedä mitä olette itse nähneet Rantakarin todella tekevän. Itse näin yhden kuvan. Rappusissa (ja muualla) voidaan tehdä monelaisia harjoitteita eikä hien määratä voi päätellä hirveästi. Ei myöskään painoliiveistä. Progression viimeisessä vaiheessa tulee yleensä lajiharjoittelu ja sitten kontaktillinen versio siitä. Lajiharjoittelu ei takaa edes vielä kontaktin sietoa, vaikka luistellessakin jo riskit kasvaa.

En ota kantaa siis kumpaankaan suuntaan, mutta hiki kesäkuussa ei välttämättä tarkoita pelikykyä Elokuussa. Näin toki voi olla, mutta paremman tiedon puuttuessa näin ei voi automaattisesti olettaa.

17 tykkäystä

En ole minäkään nähnyt muuta kuin kuvan portaissa. Eli en mitä siellä on tehty. Itsekin vähän ihmettelin siitä kuvasta tehtyjä nopeita johtopäätöksiä. Toki voihan ne olla oikeitakin.

Sen verran olen portaissa aikanaan aikaa viettänyt, että ihan kuvastakin voi päätellä sen, että luisteluloikkia veteli siinä painoliivit päällä. Onko jalka siinä kunnossa, että vetää sarja-avauksessa, sen aika näyttää. Mutta ei tilanne nyt kauhean huonolta näytä.

Ja mitä tulee tähän huhuun, niin onhan se nyt päivänselvää, että ainakin se yksi puolustaja vielä tulee. Tapparalla taitaa olla sopimukset nyt kahdeksan puolustajan kanssa. Ja näistä kaksi on junnuja (Hamara, Pärssinen).

8 tykkäystä

Rosteristahan meiltä löytyy pakit 1-6 ja 8-9, eli luonteva/riittävän luotettava jämäminuuttimies puuttuu. Tuntuisi omituiselta seiskapakin nimi, jos tuohon joku tähtihankinta vielä tulisi. Joku ericnorin tai vastaava halpiainen olisi paikallaan. Toki eri asia, jos Rantakari on vielä pahasti vaiheessa kuntoutuksessaan.

1 tykkäys

No ainakin sen suuntainen asento tuossa on.

Mies istuu penkillä, jos samaa kuvaa katsotaan, Reeniliikeistä nyt en lähtisi isoo kuvaa tekemään. Mies on saman näköinen kun minä 20 km kävelylenkin jälkeen.

No, jos nyt sallitaan, niin tässä on kuva josta kirjoitin. Ei istu penkillä.

20 tykkäystä

Pahoittelut, että nostin tuon asian esille ja kiitän kovasti asiaan liittyviä vahvistuksia. Oli Rantakarin paluun ajankohta sitten mikä tahansa niin se pääpointti lienee kuitenkin tässä ketjun aiheessa eli kuten muutamakin täällä on sanonut niin todennäköisesti se pakki olisi hankittu joka tapauksessa. Muiden pelaajien pelikunnon päättely voidaan jättää tulevaan, mutta tietysti mitä nopeammin sitä nopeammin, mutta tärkeintä on se, että jossain vaiheessa pääsee mukaan.

Mietin itse lähinnä, millaisen profiilin pakkia tässä olisi hakusessa? Tuolla ketjun alkupäässä on lähinnä esitetty koodinimiä “Järvinen” ja “Graham” - mutta mitä oikeasti tarvitaan? Jos nyt saapuneita pakkeja ajattelee niin ilmeisesti täydennys olisi sinne kiekollisen osaamisen puolelle tarpeellisempi kuin “stay at home”.

1 tykkäys