Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

On kyllä jopa huvittavaa tämä kommentoiti täällä tähän asiaan liittyen, ei pysty käsittämään. Ensinnäkin se on Tampere, ei mikään Manse.

Näiden kahden joukkueen välillä näyttää olevan aivan erilainen kulttuuri, ja minulle on aivan sama vaikka teistä tämä Ilveksen vastaava olisi jotain “futiskulttuurista plagioitua roskaväen vihollisuutta”. En minä tietenkään vihaa ketään sen takia että on Tappara kannattaja. Parhaat ystäväni ovat kaikki Tappara faneja. Silti Tappara on vihollinen paikallisvastustajana. En siis tietenkään tarkoita että ketään pitäisi esimerkiksi vahingoittaa sen takia, että on paikallisvastusajan kannattaja tai muuta vastaavaa kuten monissa maissa, vaikka sitä heti oletettiinkin jollain “kyllä olen sama ihminen myös hallilla” -kommenteilla . Tappara on vihollinen, aina on ollutkin ja varmaankin aina tulee olemaan.

Minua jonkinnäköisen vihollisuuden sijaan ärsyttää tällainen väkisin väännetty “tärkeintä on että tamperelainen voittaa” -ajattelu. Ei ikinä. En silti lähde Tapparan torijuhliin hakkaamaan “mouhoja” huligaaniravoissani, vaan nielen pettymykseni ja rehdisti onnittelen Tapparaa ja sitä kannattavia ystäviäni mestaruudesta. Tämä vihollisuus josta puhun ei siis tarkoita mitään jatkuvia nyrkkitappeluita ja sitä, että ei tulla toisten kanssa toimeen. Pienelle porukalla varmaan tarkoittaa, mutta selvennetään nyt, että minulle ei.

Ja tosiaan viittasin tässä viestissä useampaankin viestiin yleisesti, joten ei ole pelkästään sinulle @Taapertaja73 osoitettu.

1 tykkäys