Ihmisiä ne järjestyksenvalvojatkin ovat kaikesta huolimatta. Meikäläinen ei oo aiheuttanut koskaan hallissa yhtään mitään ongelmaa, mutta kerran joskus kolme vuotta sitten olin katsomassa pikkuveljen seurana Ilves-JYP-peliä. Sama järjestyksenvalvoja oli hallissa ja otti asiakseen seurata minua koko pelin, koska seisoin “JYPin päädyssä”, vaikka minulla oli seisomapaikka Ilveksen päätyyn. Halusin siis olla siinä päässä hallia, jossa olen tottunut olemaan.
Tämän jälkeen olen ollut tämän saman tyypin seurannassa ja hän on häiriköinyt minua hallissa useamman kerran. Ilmeisesti joutunut jonkinlaiseksi silmätikuksi ja tätä kautta hän on usein tullut ihan erikseen huomauttamaan minulle erinäisistä asioista, vaikka 98 % ajasta olen Tapparan kotipeleissä ja vielä jatkuvasti samalla kausaripaikalla.
Tämä on sivujuonne, mutta järjestyksenvalvojat tekevät myös virheitä ja heidänkin harkintansa pettää välillä. Ei se ole mitään uutta. Ei siis kannata liian suoria johtopäätöksiä vetää oikein mistään, jos ei oo itse ollut paikalla. Joskus voi olla tilanteita, joissa jonkun paljon “kännisemmän” hölmöily menee lävitse ja sinua “koulutetaan” joka asiasta - oli aihetta tai ei. Minut on muuten kerran jätetty järjestyksenvalvojan päätöksellä ulos baarista, kun olin ihan täysin vesiselvä
Olin kuskina ja puhuin kavereilleni kovaan ääneen kadulla ja järjestyksenvalvoja totesi, että etköhän sinä ole juonut tarpeeksi yhdelle illalle. Kavereilla oli hauskaa ovella ja sanoivat, että no teiltä jäi nyt sitten 10 hengen porukka saamatta tänne ![]()
Toki pääpiirteettäin olen asiasta samaa mieltä, mutta en minä tuota Osaston ideaa ihan pöhkönä pidä, että käytäisiin ensin keskusteluja ja juteltaisiin, mitä siellä on kenenkin mielestä oikeasti tapahtunut ja sen jälkeen vaikka laitetaan varoituksen kautta se porttikielto voimaan, jos on tarvetta uusinnalle.