Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Ihmisiä ne järjestyksenvalvojatkin ovat kaikesta huolimatta. Meikäläinen ei oo aiheuttanut koskaan hallissa yhtään mitään ongelmaa, mutta kerran joskus kolme vuotta sitten olin katsomassa pikkuveljen seurana Ilves-JYP-peliä. Sama järjestyksenvalvoja oli hallissa ja otti asiakseen seurata minua koko pelin, koska seisoin “JYPin päädyssä”, vaikka minulla oli seisomapaikka Ilveksen päätyyn. Halusin siis olla siinä päässä hallia, jossa olen tottunut olemaan.

Tämän jälkeen olen ollut tämän saman tyypin seurannassa ja hän on häiriköinyt minua hallissa useamman kerran. Ilmeisesti joutunut jonkinlaiseksi silmätikuksi ja tätä kautta hän on usein tullut ihan erikseen huomauttamaan minulle erinäisistä asioista, vaikka 98 % ajasta olen Tapparan kotipeleissä ja vielä jatkuvasti samalla kausaripaikalla.

Tämä on sivujuonne, mutta järjestyksenvalvojat tekevät myös virheitä ja heidänkin harkintansa pettää välillä. Ei se ole mitään uutta. Ei siis kannata liian suoria johtopäätöksiä vetää oikein mistään, jos ei oo itse ollut paikalla. Joskus voi olla tilanteita, joissa jonkun paljon “kännisemmän” hölmöily menee lävitse ja sinua “koulutetaan” joka asiasta - oli aihetta tai ei. Minut on muuten kerran jätetty järjestyksenvalvojan päätöksellä ulos baarista, kun olin ihan täysin vesiselvä :smiley: Olin kuskina ja puhuin kavereilleni kovaan ääneen kadulla ja järjestyksenvalvoja totesi, että etköhän sinä ole juonut tarpeeksi yhdelle illalle. Kavereilla oli hauskaa ovella ja sanoivat, että no teiltä jäi nyt sitten 10 hengen porukka saamatta tänne :smiley:

Toki pääpiirteettäin olen asiasta samaa mieltä, mutta en minä tuota Osaston ideaa ihan pöhkönä pidä, että käytäisiin ensin keskusteluja ja juteltaisiin, mitä siellä on kenenkin mielestä oikeasti tapahtunut ja sen jälkeen vaikka laitetaan varoituksen kautta se porttikielto voimaan, jos on tarvetta uusinnalle.

2 tykkäystä

Ei se näin mene. Siellä on paljon muitakin kuin osastolaisia

Totta, osasto-41 nyt kuitenkin boikotoi.

Kyllä ja ehkä vähän vähemmän ääntä, mutta eiköhän noilla aktiiveilla ole kausikortit, joten yleisömääriin ei vaikuta ja eiköhän tämä hetkessä ohi mene.

Kyllä, itsekin kokenut samanlaisia muutaman kerran ja virheitä heillekkin sattuu, ja varmasti on laaja kirjo erilaisia järkkäreitä olemassa. Onhan tuo tulkinnanvaraista hommaa sikäli, että esim joku henkilö herättää epäilyksiä ihan oman intuition mukaan.

Tuossa ylhäällä puhuttiin myös järjestyksenvalvojan velvollisuudesta, joka on myös hyvä termi käyttää tässä yhteydessä. Myös “käyttäytyä asiallisesti kuntoon nähden” , on vähän outoa. Sekin riittää että olet tarpeeksi naamat. Silloin minusta tämä on “case closed”. Myönnettiin humalatila itsekkin.

Voisko olla että tässä tapauksessa on myös tullut nk. korttitili täyteen.

3 tykkäystä

Esitettiin toivetta, että ketju laitettaisiin kiinni. Tässä on ollut hyvää ja perusteltua keskustelua ja arvattaenkin ilkkumista ja asialle naureskelua. Se on tietenkin ymmärrettävää, ollaanhan verivihollisia. Minun mielestäni ketjua ei kuitenkaan ihan vielä tarvitse lukita. Tällä ketjulla on ollut tapana vetää sahanterää eli ketju saa rypäyksittäin viestejä, jonka jälkeen on taas hieman hiljaisempaa. Seuraillaan.

Minun mielipiteeni. Tiedoksi @valvojat, jotka tähän aiemminkin pingattiin.

P.S. Piilotin pari metakeskusteluviestiä liputuksen sijaan.

8 tykkäystä

Mielestäni keskustelu Tampereen toisen jääkiekkoseuran fanikulttuurista ja fanien toiminnasta on sellainen asia, josta voidaan tällä KESKUSTELUfoorumilla keskustella.

Kyllähän täällä keskustellaan myös Tapparan fanitoiminnasta (useampi eri ketju) sekä esim. fanitoiminnan lieveilmiöistä muualla. En näe syytä sille, että Ilveksen fanitoiminta pitäisi sulkea pois keskustelun aiheista.

Kunhan vältytään ylilyönneiltä sekä sanojen käytön suhteen että muutoinkin.

Tällä foorumilla keskusteluun usein osallistuu muutama hyvin asiallinen Ilveksen kannattaja.

11 tykkäystä

Tässä koko tapauksessa häiritsee ristiriitaisen tiedon määrä. Pingaan tähän @Naapuri:n, josko olisi hajulla tapauksesta.

Tähän mennessä olen lukenut ainakin seuraavia väittämiä:

  • Tapparan kannattajat hyökkäsivät Ilves-katsomoon
  • O41 jäsenet hyökkäsivät yksittäisten provosoivien tapparalaisten kimppuun
  • Järkkärit ryntäsivät Ilves-katsomoon
  • “Sitten myllytettiin”
  • “Huhut fyysisistä yhteydenotoista ovat vääriä”
  • Jotkut kokivat olonsa turvattomaksi
  • Sivullisten kommentteja tappelusta

Osaako joku faktisesti kertoa mitä siellä oikein tapahtui ja missä järjestyksessä?

En valitettavasti päässyt peliin (enkä näkemään TV:stä), koska olin reissussa koko viikonlopun. Yhtä epämääräisiä tarinoita olen kuullut, mutta mitään faktaa ei ole tarjota.

Tapparan väreihin pukeutunut nainen
Kannustaa ja taputtaa omilleen.
Puhtaita taklauksia, komeita maaleja jne :heart_eyes::raised_hands:

  • Juopunut ilvesfani poistetaan hallista.
  • Tapparafani sekä osasto provoavat.
  • Tappara menee 3-2 johtoon
  • Osasto sekoaa ja järkkärit pitelevät toimintaa kasassa niin hyvin kuin suinkin voivat.
  • Capo huutaa uhkauksia ja hu*raa perään.
  • Capo ja 2 muuta poistetaan hallista, ja heille annetaan porttikielto.

Sinioranssien sektiossa hymy ei hyydy.
Kannustetaaan loppuun asti. Summeri soi.
Hallin täyttää “HELJANKO HELJANKO” huudot.

8 tykkäystä

(kirjoittaja on perunut viestin ja se poistetaan automaattisesti 24 tunnin kuluttua, paitsi jos se liputetaan)

Olitko itse lähellä seisomakatsomoa vai mistä tiedät tämän?’

C päädyn seisomakatsomossa olin.
Tosin faktoja tästä on monelta taholta.
Esim: D - päädyn järkkäriltä ja jopa ilvesperheen muutama kaveri on tämän myöntänyt.

2 tykkäystä

Jonka jälkeen lisää ristiriitaisia tietoja ja jankkausta. Fakingrätsyleissöns.

@Rebeto67 Faktoja tapahtumien kulusta on vain yksi. Mielipiteitä, kertomuksia ja kokemuksia lukuisia. Minulla ei ole mitään noista, eikä oikeastaan asia sinänsä kiinnosta, mutta jotakuta kiinnosti tietää, mitä todella on tapahtunut.

1 tykkäys

Miten voit sitten tietää tarkasti mitä siellä on tapahtunut jos olit toisessa päässä hallia?

Sanon tämän nyt viimeisen kerran:
Minulla on asialle vahvistus järjestyksenvalvojan
sekä muutaman ilvesfani kaverin toimesta.
En tiedä miksi ne eivät totta puhuisi?
Seuraavan kerran palaan asiaan kun paikallispeli
on ovella, ja nähdään mikä sielä on meininki.

3 tykkäystä

4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

En nyt jaksa alkaa tästä sen enempää korjoittamaan, mutta onhan tämä lainauksen osuus aivan verratonta huumoria. En vaan pääse yli tästä. Meni kyllä paikallispeli koko naapurustolta putkeen kuin Jeesuksen pääsiäinen.

11 tykkäystä

Ilves seurana on reagoinut kaksinaamaisesti.

Yhtäältä Risto Jalon jo aiemmin tänne linkattu, asiallisen käytöksen puolesta liputtava kirjelmä kannattajille:

Ja toisaalta väkivaltaa ja kostamista ihannoina tviitti juuri kyseisestä ottelusta.

https://twitter.com/i/web/status/1053351957333753857

3 tykkäystä

3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana