Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

ilveksen foorumillakin tuntuu suurin osa kääntyneen osastoa vastaan ja sanovat suorat sanat ton ryhmän touhuista…

15 tykkäystä

No tämähän on varsinaisten järjen jättiläisten touhua. Boikotoidaan siis oman joukkueen kotiotteluita ja jätetään kannustaminen sikseen, kunhan vain saadaan joidenkin hmm… miten sen muotoilisi, no suljetun osaston porukoiden ilmeisen ansaittu porttikielto poistettua. Varmaan PUB X on parempi paikka tälle porukalle pelien seuraamiseen, tosin epäilen hieman riittääkö läheskään kaikilla ikä päästä sisään.

28 tykkäystä

Kun olen ollut Ilveksen peleissä on useimmiten valitettavasti tuo osaston toiminta on aiheuttanut myötähäpeää. Tifot olleet kyllä hienoja.

Parin viime kauden aikana tullut myös sanallisia uhkauksia hallissa ja ulkopuolella Ilvesfaneilta, en tiedä onko osastosta vai ei. En ole provosoinut. Tämä harvinaisen huono suunta.

2 tykkäystä

Siis mitä tuolla ilmoituksessa selitetään! Se nyt on vaan niin, että jos olet liian vahvassa humalatilassa, järjestyksenvalvojilla on oikeus poistaa henkilö tapahtumasta. Tässä ollaan vielä väkijoukon keskellä ahtaassa tilassa, jossa esim kaatuminen tms voi aiheuttaa katastrofaalisia tilanteita. Ei tässä mikään salaliitto takana ole vaan portsari tehnyt työtään ilmeisesti.

Vielä myönnetään että “humalatilaan nähden” ollut asiallisesti , kuka on käskenyt juoda itsensä tohon kuntoon? Sillä altistetaan jo itsellensä pihalle lähtö. Ihan sama juttu kuin vaikka diskossa tai baarissa, jos järkkäri katsoo että olet liiallisessa humalatilassa voit joutua pihalle.

Ihan oikeasti :smiley:

39 tykkäystä

Isosta (ultras)maailmasta ja futisscenestä otettu mallia. Sinällään hienoa et vievät tämän jopa näin pitkälle.

Mahtava selitys. No ei ole.
Mitä tarkoittaa “humalatilaansa nähden asiallisesti käyttäytyvä”?
Puhaltaisi kolme promillea, jos pystyisi, mutta käyttäytyy kuin olisi vain kahden promillen kännissä? En vaan ymmärrä miten mitään käyttäytymistä voidaan puolustaa alkoholilla.

20 tykkäystä

Tuo “humalatilaansa nähden asiallisesti käyttäytyvä” on kyllä aivan huikeaa settiä. Siis ihan Kummeli-tasoa. Yleensä meirän Pertsa (nimiarvaus muutettu) vetää kossulekan jälkeen turpaan kaikkea mikä liikkuu, mut tällä kertaa se vaan huutolaattas edessä olleen niskaan ja sammu.

33 tykkäystä

Ilves ei varmaan menetä oikeastaan mitään jos osasto pysyy hallin ulkopuolella, päinvastoin.

4 tykkäystä

Varmasti hallissa on huomattavasti hiljaisempaa kun kööri ei ole edustettuna

1 tykkäys

No voihan tavallaan asian nähdä näinkin, mutta ainakin tänään toi fanikulma on todella vaisu. Vie todella paljon tunnelmaa Ilveksen peleistä tuo Osaston boikotti.

Eikös se kuitenkin ollut osasto itse, joka halusi tämän boikotin ja hiljaisuuden?

Harmillista muiden Ilves-fanien kannalta, tottakai.

Korjataan sen verran että se ei ole järjesyksenvalvojan oikeus vaan velvollisuus. On kyllä huikeaa settiä taas osastolta, toivottavasti Ilves ei taivu tällaiseen uhkailuun.

20 tykkäystä

On kyllä typerä boikotti. Koko fanikatsomo jää pois joukkuetta kannattamasta, kun järjestysmiehet poistaa humalaisen katsomosta…

Ei tunnusteta yhtään virhettä omasa tekemisessä. Ei: huutelua, tappeluita, järjestysmiesten kanssa rähinöintiä, jne.

28 tykkäystä

Osasto haluaa Hakametsään känniääliöiden suojelualueen - sitähän Ilveksen taipuminen boikotin edessä tarkoittaisi.

Edit: Toisaalta Osaston toiminta on ymmärrettävää - kuka nyt Ilvestä selvinpäin kannattaisi. :smile:

15 tykkäystä

Osasto voisi olla kellarissa Hookissa nyt kun siipirafla meni sen pyörittämäksi

Ihmisiä ne järjestyksenvalvojatkin ovat kaikesta huolimatta. Meikäläinen ei oo aiheuttanut koskaan hallissa yhtään mitään ongelmaa, mutta kerran joskus kolme vuotta sitten olin katsomassa pikkuveljen seurana Ilves-JYP-peliä. Sama järjestyksenvalvoja oli hallissa ja otti asiakseen seurata minua koko pelin, koska seisoin “JYPin päädyssä”, vaikka minulla oli seisomapaikka Ilveksen päätyyn. Halusin siis olla siinä päässä hallia, jossa olen tottunut olemaan.

Tämän jälkeen olen ollut tämän saman tyypin seurannassa ja hän on häiriköinyt minua hallissa useamman kerran. Ilmeisesti joutunut jonkinlaiseksi silmätikuksi ja tätä kautta hän on usein tullut ihan erikseen huomauttamaan minulle erinäisistä asioista, vaikka 98 % ajasta olen Tapparan kotipeleissä ja vielä jatkuvasti samalla kausaripaikalla.

Tämä on sivujuonne, mutta järjestyksenvalvojat tekevät myös virheitä ja heidänkin harkintansa pettää välillä. Ei se ole mitään uutta. Ei siis kannata liian suoria johtopäätöksiä vetää oikein mistään, jos ei oo itse ollut paikalla. Joskus voi olla tilanteita, joissa jonkun paljon “kännisemmän” hölmöily menee lävitse ja sinua “koulutetaan” joka asiasta - oli aihetta tai ei. Minut on muuten kerran jätetty järjestyksenvalvojan päätöksellä ulos baarista, kun olin ihan täysin vesiselvä :smiley: Olin kuskina ja puhuin kavereilleni kovaan ääneen kadulla ja järjestyksenvalvoja totesi, että etköhän sinä ole juonut tarpeeksi yhdelle illalle. Kavereilla oli hauskaa ovella ja sanoivat, että no teiltä jäi nyt sitten 10 hengen porukka saamatta tänne :smiley:

Toki pääpiirteettäin olen asiasta samaa mieltä, mutta en minä tuota Osaston ideaa ihan pöhkönä pidä, että käytäisiin ensin keskusteluja ja juteltaisiin, mitä siellä on kenenkin mielestä oikeasti tapahtunut ja sen jälkeen vaikka laitetaan varoituksen kautta se porttikielto voimaan, jos on tarvetta uusinnalle.

2 tykkäystä

Ei se näin mene. Siellä on paljon muitakin kuin osastolaisia

Totta, osasto-41 nyt kuitenkin boikotoi.

Kyllä ja ehkä vähän vähemmän ääntä, mutta eiköhän noilla aktiiveilla ole kausikortit, joten yleisömääriin ei vaikuta ja eiköhän tämä hetkessä ohi mene.

Kyllä, itsekin kokenut samanlaisia muutaman kerran ja virheitä heillekkin sattuu, ja varmasti on laaja kirjo erilaisia järkkäreitä olemassa. Onhan tuo tulkinnanvaraista hommaa sikäli, että esim joku henkilö herättää epäilyksiä ihan oman intuition mukaan.

Tuossa ylhäällä puhuttiin myös järjestyksenvalvojan velvollisuudesta, joka on myös hyvä termi käyttää tässä yhteydessä. Myös “käyttäytyä asiallisesti kuntoon nähden” , on vähän outoa. Sekin riittää että olet tarpeeksi naamat. Silloin minusta tämä on “case closed”. Myönnettiin humalatila itsekkin.

Voisko olla että tässä tapauksessa on myös tullut nk. korttitili täyteen.

3 tykkäystä