Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Tartuit sitten yhteen sanaan koko kontekstistä.

Mutta ehkä jos luet viestiäni, ymmärrät että tarkoitin juurikin niitä somekommentteja. Ja jos vielä luet eteenpäin, yleistän viestissäni että sitä roskaa löytyy kaikkialta.

2 tykkäystä

Aina on urheilussa puhuttu näissä yhteyksissä voittajasta “isoveljenä”. Jos kokee tarpeelliseksi saivarrella siitä, kumpi on vanhempi, ei hyvin mene. Minun puolesta Ilves olkoon isoveli, isä, setä tai vaikka pappa.

1 tykkäys

Huumoria pitää ja voi olla, etenkin Ilves on tunnettu “vekkulina” joukkueena ja toivottavasti sellaisena pysyy. Tapparan brändi on sitten se “vakavampi”.

Mutta silti virallisissa kanavissa voisi hoitaa tiedottamisen asiallisesti. Se ruokkii nimittäin trolleja ja asiatonta käytöstä, jos siellä on näitä “pikkuveli etc” kuittailuja.

Niitä viestejä mitkä sinne kommenttikenttään ilmestyy lukee myös pienet lapset.

2 tykkäystä

Jyväskylässä ilmeisesti ollut taas joillakin vaikeeta…

1 tykkäys

Taas järkkäreiden syy.

17 tykkäystä

Järkkäreillä on salaliitto Osastoa vastaan. Ei muuten voi olla mahdollista, että ovat vähän väliä “kimpussa”.

6 tykkäystä

Pitäisköhän ottelujärjestäjien aina palkata lisäryhmällinen järkkeitä kun osasto tulee johonkin peliin, siis ihan vaan estämään kaikkia muita katsojia ottamasta minkäänlaista kontaktia osastoon? Kun sehän on itsestään selvää ja ymmärrettävää että alkaa lätty lätisemään jos joku sinne päin sanoo mitään saati sitten näyttää keskaria. Melkosta porukkaa.

3 tykkäystä

Siis ei hetkinen taas, kun noita lukee… Toki varmasti joka jengiin mahtuu untoja, mutta jotenkin nyt tuntuu näitä Ilveksen faneille nyt osuvan.

Ymmärrän kyllä, että on vuosien ahdinko ollut ja nyt kun taas päästy sarjataulukossa vähän paremmin niin lähtee taas helposti renkaat tiestä. Tuntuu vaan, että tuossa porukassa se on ihme, että itse haukutaan, mollataan ja tehdään pilkkaa vastustajasta aina kun kulkee (tai välillä vaikka ei kuljekaan). Sitten, kun joku tuulettaa omia maaleja tai antaa pientä ärsykettä niin kuppi menee totaalisen nurin. Luulisi, että ilvesläiset ovat riittävästi hävinneet jotta osaisivat myös voittaa ja voittaa tyylillä, mutta ei. Ilmeisesti on vielä hyvä harjoitella sitä häviämistä muutama vuosi.

Ja tiedän kyllä, että siellä fiksujakin on ja taas muutama leimaa koko porukkaa, mutta silti. Tämän saman ilmiön olen kokenut työpaikalla ja muutaman tuttavankin kohdalla, vaikka ei ihan samoissa mittasuhteissa.

Tsemppiä vaan sinne ja onneksi futiskausikin alkaa pian!

26 tykkäystä

On hienoa, että jääkiekkoon suhtaudutaan tunteella.
Niitä tunteita sopisi vaan ilmentää tavalla, joka sopii yleiseen käyttäytymiskulttuuriin.

5 tykkäystä

Karua, kun on Ilvestä vastaan salaliitto jo Liigalla, tuomareilla ja nyt vielä järjestyksenvalvojillakin.

20 tykkäystä

Toisaalta, onhan se selvää, että jos kissapeto saarretaan ja ajetaan nurkkaan, niin se hyökkää. :yum:

On säälittävää touhua ja harmittaa normaalien Ilvesfanien puolesta kun heidän virallinen faniryhmänsä, joka antaa käytännössä kasvot Ilvesfaniudelle, ei osaa käyttäytyä peleissä ja laukoo moista settiä.

7 tykkäystä

Tuliko jollekkin yllätyksenä :see_no_evil: :thinking:

Tavallaan huvittavaa jo tuo ilves fanien touhu​:joy: Surullista järkkäreiden kannalta kun joutuu melkein joka pelissä puuttumaan suljetun osaston toimintaan. Oon huomannut kyllä että ilves fanit jotka tunnen nimenomaan odottavat että joku provosoituisi ja kun olen kysynyt että mikä järki siinä on kun pääasian pitäisi olla oman joukkueen kannattamisesta niin vastauksena aina saa naljailua siitä kuinka Tappara fanit on nössöjä kun ne ei tappele ja oo mukana siinä riehumisessa. :smiley:

1 tykkäys

Aina kaikkea häpeällistä on jokaisessa isossa määrässä ihmisiä. Ei se ole silti väärin tunnistaa ja tuoda julki faktaa. Osaan Ilves faneista on jossain määrin pesitynyt katkeran väkivaltainen ilmapiiri. Kiira Korpikin tästä kirjassaan puhuu. Mm, kuinka häntä ihmetyttää Ilves fanien epärehti tapa toimia. Puhutaan mm vahingoittamis uhkailuista Korpien perhettä kohtaan jne. Ei nämä kaikki fanikatsomissa sattuneet asiat ole mitään sattumaa. Ihan oikeasti true Ilves fani pesään on kyllä hautautunut paljon tälläistä suljettua vihaa. Ei pidä kaikkia faneja leimata tietystikään, mutta ongelma tämä on Ilves leirissä

1 tykkäys

Uhkailtiinhan Perttu Lindgreniäkin joskus. Siis ilmeisesti Ilveksen fanien toimesta. Olikohan silloin kun siirtyi Lukkoon.

Näin kertoo Pertun vaimo Marika Kakon kirjassa:
– Sen syksyn ryöpytys oli kova koulu. On käsittämätöntä, miten paljon ihmisillä keittää yli jääkiekkoon liittyvissä asioissa. Se on aivan uskomatonta ja kohtuutonta! Tuiki tuntemattomat ihmiset lähettivät meille viestejä, joissa toivottiin lapsemme, minun ja Pertun kuolemaa, pysyvää loukkaantumista, vammautumista tai halvaantumista. Tätä puolta fanikulttuurista en ymmärrä, mutta minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sulkea siltä silmäni ja korvani. Ymmärrän täysin pelilliseen puoleen liittyvän kritiikin ja arvostelun, mutta en henkilökohtaisuuksiin menemistä.

Onhan tuo aivan käsittämätöntä, että omaa huippua uhataan kun ei palaakaan takaisin Ilvekseen. Kyllähän varmasti Barkovin meneminen muuhun joukkueeseen Suomessa kismittäisi, mutta kuka nyt uhkailuita alkaisi lähettämään?

7 tykkäystä

Hyi helvetti. Jääkiekkoilija harjoittaa ammattiaan parhaaksi katsomassaan työpaikassa, kuinka helvetissä kenelläkään tulee mieleen edes tuollainen toiminta. Tulee melkein fyysisesti paha olo edes tuollaisen lukemisesta.

Ja varsinkin kun viha leviää pelaajasta vielä vaimoon ja lapseenkin. Ja ikävä kyllä tuosta sanamuodosta voi päätellä, että viestejä on tullut useammasta lähteestä kuin yhdestä. Osalla Ilveksen kannattajista on pitkä historia näiden ylilyöntien kannalta.

Onkin mielenkiintoista nähdä, että palaako Perttu vielä joskus Ilvekseen. Sitähän on aina välillä huhuttu enemmän tai vähemmän.

Sain jotenkin sen käsityksen tuosta Ilvesfoorumni selonteosta, että samat henkilöt kyseessä kuin edellisessä Ipan isännöimässä kotipelissä (capo mainittu). Eli eipä näitä uuvatteja liene kovin montaa, mutta muutama aktiivinen ehtii hämmentämään useasti ja siellä täällä. Harmi kaikille muille, fiksusti käyttätyville kannattajille.

Minua ei ainakaan yllätä ongelmat vierasfaneilla nimenomaan Jyväskylässä. Paria hämmentävää tapausta olen itsekin saanut todistaa ja uhkailulla heittää hallista ulos, harmi vain ettei niillä tosiaan ole sääntöjä kuin vierasfaneja kohtaan.