Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Jatkoajasta bongattua:

Omassa viiteryhmässä päätimme kylläkin tän kuvan leviämisen jälkeen, että emme tule invaasiossa enskuussa ostamaan Mitään hallista, vaan kaikki syöminen ja juominen varataan bussiin. Toivottavasti tämä mentaliteetti leviää kaikkiin yli tuhanteen osallitujaan

Tämä siis sen Ilves haisee -shotista levinneen kuvan jälkeen. Nyt boikoitoidaan Rauman ravintolapalveluitakin.

30 tykkäystä

En tiedä kummat uhriutuu enemmän Osasto vai Elokapina? Kilpailu idiotismista käy kovana.

48 tykkäystä

Kertoo vaan siitä, ettei tolla pelleporukalla riitä mökä ku musiikki peittää sen

1 tykkäys

Kiva uhrimentaliteetti naapurilla.

Varmaan aika hankala elämä jos “ilves haisee” shotti menee noin paljon ihon alle.

20 tykkäystä

Uinko vastavirtaan jos sanon, että tasan euroakaan en myöskään itse kantaisi johonkin puljuun joka myisi jotakin Tapparaa halventavia tuotteita, vaikka kuinka olisi läppä?

Tuskin tajusivat miettiä sitä faktaa että tod näk siellä on joku “Kirves haisee” shotti heidän invaasiossa

13 tykkäystä

Ja tuo “Ilves haisee” on vielä aika pientä naljailua siihen verrattuna, mitä Osasto itse suoltaa ulos. Ei jää “Tappara haisee” -tasolle.

8 tykkäystä

No vähän suosittelen löysäämään nyörejä. Kyky nauraa myös itselleen on taito sekin. Harmitonta läppäähän tuo on, kuten kilpaurheiluun kuuluu.

37 tykkäystä

Oliskohan jo aika lakata noteeraamasta näitä? Meno ei ilmeisesti ole Osastolla muuttumassa, ja tätä ”olemme itse rakentamallamme jalustalla, mutta itkemme aina jos jalusta ei jonkun mielestä ole tosi hieno”, on jatkunut jo aikas monta vuotta. Tääkin ketju alkaa muistuttaa päivä päivältä enemmän paralympialaisissa buuaamista.

Vähän kyllä itseäkin silti naurattaa, kun mulle tulee näistä Osaston boikoteista mieleen somen ”eroan tästä ihan typerästä ryhmästä” -itkupotkuraivarit. Sit kuitenkin ens viikolla ilmaannutaan muina miehinä takaisin.

4 tykkäystä

Niimpä, niiltä saa kuulla kivääriin tarttumista ja meidän lahtaamista…tosin epäilen että heiltä riittäisi kompetenssi noihin

1 tykkäys

Kuuluu kuuluu, mutta en minä sitä silti rahallisesti tukisi. Eipä tuo nyt elämää ole toistaiseksi ihan hirveästi rajoittanut.

Eipä taida Iksa uskaltaa Ilveksen matseihin, kun osasto huutaa sille “huoraa”. Tai miksei toisaalta uskaltaisi, osasto on todennäköisesti kuitenkin boikotissa.

13 tykkäystä

Jos nyt joku myisi vaikkapa Tappara haisee -nimistä shottia, niin voisin ostaa jos hinta/laatu on kunnossa. Mulle riittää että ite tiedän Tapparan tuoksuvan hyvältä, eikä haisevan. Tapparan brändi kestää aivan hyvin melkein minkä tahansa halvennusyritelmän, ja siihen löytyy luottoa.

12 tykkäystä

Tästä saadaan vielä hyvä show, kun Jalo kertoisi Aamulehdessä ettei mitään oo musiikista sovittu ja tosi harmi jos meinaavat tämän takia boikotoida.

5 tykkäystä

Tarvitsisi osastolla olla kaukosäädin millä laitetaan musat katki… ei vaan, on kyllä erikoista kiukuttelua niin seuran työntekijöiden kuin suljetun osaston toimesta.

1 tykkäys

Ilman muuta on. Aivan loistavaa pelisilmää Lukon puolelta! Varmasti meni salmaria kaupaksi enemmän kuin koko kautena.:grinning_face: Joku mätä porkkanaraaste sieltä löytyy kuukauden päästä.

9 tykkäystä

Kävin lukemassa Ilvesfoorumia pitkästä aikaa. Tuo kotipeliboikotti on synnyttänyt siellä yllättävän paljon närää. Läheskään kaikki vakiokirjoittajatkaan eivät ole Osaston boikotin takana, varsinkin kun tiistaina on tärkeä peli Lukkoa vastaan. Rakoileeko rintamat?

1 tykkäys

Jos tällainen läppä menee tunteisiin, niin menisin peilin eteen ja katsoisin siellä itseäni ja pohtisin, että onko tämä asia oikeasti niin iso, että sen takia kannattaa kalsarinsa repiä. Näin setämiehenä ainakin itse kohauttaisin olkiani ja ottaisin iisisti.

31 tykkäystä

Kertokaas joku asiantunteva:

onko tuo boikotin aihe oikeasti ongelma? Onko Tapparan peleissä samaa haastetta? Onko kanntajaryhmien ainoa funktio kannattaa pelikatkolla vai myös pelin aikana? Onko jokin muu katsoja vähempiarvoinen, esim. jos itse kokee musam tuovan halliin fiilistä?

3 tykkäystä

En tiedä sekoitatko nyt tahallaan vai vahingossa asioita keskenään, mutta vastaan nyt silti:

1. En osaa ilveksen kotipeleistä sanoa, mutta Tapparan peleissä ainakin usein DJ paaluttaa musiikkia katkolla, vaikka SO:lla olisi juuri ottelun paras meno päällä. Tuo katkaisee chanttaamisen ja syö kannattamisen fiilistä. Itse olen huomannu tämän ihan sivukatsomoissa ja kaipaisin kyllä satunnaiskatsojana DJ:ltä parempaa pelisilmää näihin myös Tapparan peleissä. Toki tällä kaudella meno on SO:lla ollut hiljaisempaa ylä-alakatsomo splitin takia, joten tänä vuonna tämä ei ole korostunut. Olen aika varma, että sama ongelma on naapruin peleissä ja täten pelikatkoilla soitettu musiikki on varmasti oikea ongelma kannattajille.
  2. Kannattajaryhmien “funktio” on vaikea määrittää, sillä yhdellekään kannattajlle ei makseta hallissa olemisesta, eikä heille näin ollen voi määrittää “funktiota”. Palataan 1. pointtiin, jossa käydään läpi musiikin pauhaamisen vaikutus kannattajakatsomon fiilikseen ja menoon. Molempien joukkueiden kannattajat haluaisivat varmasti olla katkaisematta hyvää meininkiä (tälläkin foorumilla äärimmäisen paljon kritiikkiä saaneen) musiikin takia. Tätä kohtaa en ymmärrä:

Eikö mielestäsi siis naapurin kotipeleissä kannusteta myös pelin aikana?
4. Ei tässä kukaan katsojia ole määrittänyt parempi- tai vähempiarvoiseksi (paitsi jotkut nimimerkit täällä jotka vähättelevät seisomakatsomossa olevien arvoa heidän maksaman lipunhinnan perusteella). Ei kai Tapparan peleissä tai niissä toisissa Tampereella pelattavissa peleissä olevat kannattajat ole sanoneet, että musiikista tykkäävät ovat vähempiarvoisia? Kyse taitaa enemmänkin olla tasapainon löytämisestä. Ja jos maailmalta esimerkkiä katsoo, niin kyllä se Euroopassa väistämättä on kannattaminen ja sen luoma tunnelma mikä vetää korkeimmat katsojamäärät otteluihin, ei taukomusiikki.

4 tykkäystä