Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Osasto41 myi seisomakortti kampanjallaan noin 150 kausaria (189€) kevääksi nopeella aikataululla. Paljonkohan me myytiin?

@salmela61 @Taapertaja73 @Rouhija

Siirrytään Ilvesfoorumin ketjusta tänne.

Arvostan ehdottomasti sitä Osaston kannattamista ja tunnelman luontia katsomossa. Hieno on meininki! Mutta just tollaiset muutamat jutut kun jäisi pois, niin ihan priimaa.

Ja tätä on varmasti kaikissa porukoissa.

6 tykkäystä

Olen kyllä samaa mieltä. Alkoholilla varmasti asiaa tässä, paikallispelit etenkin sellaisia juhlapäiviä että silloin tulee monella otettua, mutta kyllä silti pitäisi osata käyttäytyä. Pääsääntöisesti mielestäni ihan yhtä hyvin Osasto käyttäytyy kuin muutkin kannattajaporukat Suomessa, vaikka ylilyöntejä välillä tuleekin.

5 tykkäystä

Suomessahan nämä ylilyönnit on aika pientä mitä esimerkiksi jalkapallo piireissä maailmalla :smiley: Ilmeisesti joillekkin on silti ok huudella “vit*n lesta” koska se on ihmisen oma valinta :smiley: Näin siis teidän palstalla. No meitä on moneen junaan.

9 tykkäystä

Joo ei. Ennemmin sanoisin, että pääsääntöisesti käyttäytyy kuin yläasteen tarkkailuluokkaiset, mutta poikkeuksia saattaa mahtua mukaan. Ero on iso oikeastaan mihinkä tahansa faniporukkaan verrattuna. Kerhon sikakatsomo pääsi aikanaan lähelle, mutta sekään ei ole enää entisensä.

23 tykkäystä

Oonko kuinka hakoteillä väittäessäni, että sieltä jalkapallon puolelta on tullut se lisääntynyt ikävämpi käytös?

Sehän on meinaan pääsääntösesti hyvä, kun on laaja kirjo eri lajeja, joissa on vain se yksi seura, yksi rakkaus. Kannattajakunta paisuu mukavasti, vaikka joka lajissa seuralla onkin ne omat faninsa, jotka eivät lajirajoja ylitä.

Mun mielestä toi Osaston touhu on paisunut huomattavasti sen jälkeen, kun siellä ruvettiin tekemään enemmän yhteistyötä lajirajojen yli. Se on tuonut sieltä jalkapallonkin puolelta paljon kovaäänistä, kannattamaan tottunutta porukkaa. Kehittänyt kannattajakulttuuria tifojen ynnä muiden muodossa. Tifojen, joiden nerokkuudesta tarttee kyllä antaa täysi tunnustus.

Mutta sitten sieltä on tullut sitä jalkapallokannattajille ominaisempaa törkyä, joka mun mielestä on kiakkokatsomoista puuttunut. Ääripäänä osa jopa oikein pyrkii väkisin muokkaamaan sitä kulttuuria jääkiekossakin siihen firmameininkiin ja se on mun mielestä huonoa. Ei Osasto siinä ainoa ole, meinaan onhan tossa nähty aikanaan mm. Jokerien ultratkin. Mutta suuntaus on tällä hetkellä mun mielestä huono.

■■■■■■■■ on taitolaji sekin. Se on osattava tehdä siten, että ei kuitenkaan loukkaa liikaa toista osapuolta. Olen nähnyt Osaston siihen pystyvän ja toivon, että keskittyvät nimenomaan siihen nerokkuuteen ja sarkasmiin, joita se on väläytellyt ja jättävät kaiken muun pois.

Kaikilla porukoillahan on sitä huonompaa ainesta, mutta se on sitten sen ryhmän johdon tehtävä puuttua siihen. Koska harmillisesti vain niiden muutaman huonokäytöksisen jutut nousee pintaan ja muistetaan, jolloin koko porukka uppoaa ja hienotkin teot jäävät tämän kuonan varjoon.

P.s. olen itsekkin käynyt vieraspelissä kitkemässä meidän porukalta niitä käteenvetomerkkejä, koska ne on mun mielestä sellasia, jotka eivät fanikatsomoon kuulu.

Edit: ■■■■■■■■ = kettuilu, mutta sen varmaan noista palkeista jo päätteleekin

15 tykkäystä

Pojan luokalla sattuu olemaan niin onnettomasti, että hän on ainoa Tapparan kannattaja. Heti kuuli tietysti kuittia, kun Tappara “hävisi lukollekin”. Voi olla että tänään eivät nosta esiin kun Ilves hävisi kärpille. Välillä on ollut aika ikävää nälväilyä mihin on koulussa jouduttu puuttumaan.
Omat kokemukset kouluajoilta vastaavia. Kauhea rääpiminen ja Tapparan häviöistä vinoillaan samantien. Omalla kohdalla se meni myös aika ikäväksi. Fyysistä koskemattomuutta loukattu ja kerran sitten puolustautuduinkin ja heitin kiusaajan painiotteella tonttiin.
Mutta siis ikäviä kokemuksia on ja ei pysty ikinä toivomaan ilvekselle mitään hyvää. Nimen kirjoittaminenkin inhottaa.

30 tykkäystä

Jatkoajan Riku Isokoski ottanut kantaa

1 tykkäys

Ikäviä asioita, mutta miten liittyy tähän ketjuun? Kyllä itsekin olen aikanaan ihan samoja juttuja kuullut, kun iso-osa kaveriporukasta ja kouluissa ollut Tappara-faneja.

5 tykkäystä

Eikös tuo heidän jalkapallofanien touhu ole vieläkin ihan perähikiän palloseuran 5-divarijoukkueen asteella, siis mitä näyttävyyteen ja toiminnan suuruuteen, äänekkyyteen etc. tulee? Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Tuo, että johtavat osastolaiset puuttuisivat niihin idioottijuttuihin saattaa olla haastavaa, sillä taitaa olla niin, että vielä joitain vuosia sitten nimenomaan sieltä johtohahmo(je)n taholta ne pahimmat ylilyönnit tulivat? Siemen kylvettiin jo silloin ja esimerkkiä toilailuille näytettiin, joten voihan olla että nykyjohto jotain joskus sanookin, mutta viesti ei ymmärrettävästi mene perille.

Pieni historian tunti Tapparan viimeisestä yhdeksästä vuodesta saattaisi hiljentää kukkoilijat.

2 tykkäystä

Ero on kait siinä että SO ei tee mitään 110% Anti-Ilves -tifoja, mollaa naapurin faneja chanteissa (haaassut hatut ja peruukit, kirveen työntäminen perseeseen), näytetä runkkueleitä junnuille, huudeta haista ■■■■■■ toisen puheen päälle.

Enkä nyt kiellä etteikö meidänkin leirissä olisi menty asiattomuuksiin, onhan siitä todisteitakin. Siinä on vaan mielestäni vissi ero huuteleeko solvauksia yksilö vai seuran virallinen kannattajaryhmä.

Loppukaneettina viä, että mulle henkilökohtaisesti on yks paskan hailee mitä Osasto tekee mutta en ihmettele jos jotkut heidän käytöksestään hermostuu. Mä keskityn mieluummin omaan seuraan ja sen kannattajakulttuurin kehittämiseen.

80 tykkäystä

En yhtään ihmettele että saavat vi**uilua osakseen. “Ne tekee sen itse” :grin:

5 tykkäystä

Tuohan oli hieno, mitä siinä oli vikaa?

Ja sitten tuo yksi buuas paikallispelissä jollekin pienelle fanille joka kertoi lempi pelaajansa:
Milloin tuollaista on muka tapahtunut? Olen ollut kaikissa Areenan paikallispeleissä, ja väitän 99% varmuudella, ettei tuollaista ole tapahtunut. Turhaa mustamaalata ja keksiä itse päästään jotain juttuja.

2 tykkäystä

Mää oon ollu aika monessa pelissä Areenassa ja väitän 100% varmuudella, etten kuule enkä havainnoi kaikkea, mitä sielä hallissa toisaalla tapahtuu.

21 tykkäystä

En puhunut Areenasta mitään, tapahtui Hakametsässä. Kyllä tästä oli keskustelua silloin laajemminkin.

3 tykkäystä

Mulla ainakin heräs kysymys, että onko noi kannattamassa Ilvestä vai mollaamassa Tapparaa.

Tifoista ku puhutaan, se porkkanaraaste-tifo oli kyä aivan huikee! :joy: :fire: Yks parhaimmista tifoista mitä oon koskaan nähnyt!

37 tykkäystä

Aivan, en tiennyt että Hakametsässä oli edes mitään katsomohaastatteluja. Hakametsässä en Tapparan isännöimissä paikallisissa ole käynyt.

Komeita ja mietittyjä nuo Ilveksen tifot on. Hattu päästä niille, hienoa toimintaa!

Osasto kun vielä tajuaisi, että ei se vitun huutaminen sahaa kuin oman uskottavuuden oksaa.

5 tykkäystä

Mielestäni paikallispeliin oikein hyviä tifoja kummatkin. Anti-tappara oli kumpaakin, Ilveksen kannattamista sekä Tapparan mollaamista, eikä mielestäni mennyt mitenkään mauttomaksi. Hyvä tifo paikalliseen mielestäni.

3 tykkäystä