Nyt kun on seurannut keskustelua eri alustoilla, on huomannut miten (pieni) osa porukasta vaatii enemmän kunnioistusta ja ymmärrystä Osastolle. Mietitääs millä eri tavoin Osasto on kunnioittanut Tapparaa ja sen kannattajia:
-Kirves perseeseen-chantti
-Sukurutsitarrat
-Tapparan oikeinkirjoittamisen mahdottomuus
-Osastolaisten somekirjoittelu tapparalaisia kohtaan
-Tapparan somepostauksien jatkuva “häiriköinti”
-SO:n toiminnan jatkuva vähätteleminen
Siinä nyt noin muutama alkupaloiksi. Kaiken tämän jälkeen sitten vaativat lisää kunnioituista ja sitä että Tapparan pitäisi tanssia heidän pillinsä mukaan. Kaikki muu olisi “asiakkaiden mielipiteiden sivuuttamista”. Entäs ne pyörätuoli-, ravintola-, ja yläkatsomoasiakkaat? Heitäkö ei pitäisi huomioida?
Tapparan kotipeleissä iso osa näistä edellä mainittujen asiakasryhmien edustajista olisi vieläpä tapparalaisia. Miksi meidän pitäisi asettaa omassa kotipelissämme Osaston tarpeet omien kannattajiemme (ja ei-osastolaisten-ilvesläisten) pelin näkemisen edelle?
Mulla ei ole mitään Ilveksen kannattajia vastaan, koska sielläkin on paljon sitä mukavaakin sakkia. Monesti on tullut baarissa heitettyä jerryä ja piikkiä hyvässä hengessä ipalaisten kanssa, oli illan pelissä käynyt miten vain. Näissä keskusteluissa on tullut melko usein ilmi turhautumista Osaston touhua kohtaan juurikin naapurin leiristä.
Osasto voisi olla niin paljon isompi, jos sen porukasta ei tulisi ensimmäisenä mieleen ala-asteikäisten poikien “katujengi”, jolla on noussut hattuun, koska ovat oppineet keulimaan pyörillään ennen muita. Lopettaisivat sen kaiken ylimääräisen häsläyksen ja keskittyisivät pääasiaan, eli sen oman joukkueen kannattamiseen. Potentiaalia olisi mutta kun se hukkuu kaiken sen paskan alle.
Vastakkainasettelua saa ja pitää olla, mutta jos se on tasoa “ähähää, vitun sukurutsimouhot”, niin on melko väsynyttä touhua.
”Kyllähän se on fakta, että Osaston brändin päälle kuseminen saa loppua. Kukaan muu kannattajaryhmä ei ole Liigassa samalla tasolla. Jos Osaston toimintaa ei osata arvostaa, ei tule arvostaa kyseisiä seurojakaan.”
Pahiten Osaston ”brändin” päälle kusee Osasto itse.
Nyt vasta tämän jutun huomasin ja ompahan taas soppa keitetty. Alkaa rehellisesti jo kyllästyttämään tämä meuhkaaminen jostain helvatan lipuista. Tässähän nyt on kyse kuitenkin vain jääkiekosta.
Onneksi Tapparassa on aina olleet arvot kunnossa. Se tietynlainen kunnioitus ja arvostus vastustajaa kohtaan. Se näkyy niin joukkueen, kannattajien kuin somenkin tekemisessä. Siksi toivonkin että Tappara ei tähän vastaa yhtään mitään, ainakaan mitään vähänkään yhtä lapsellista. Se on osaston oma päätös tulevatko peleihin vai eivät. Yks hailee meille eivät he ole meille niin helvetin tärkeitä
En ole ennen käynyt tuolla Osasto 41 keskustelupalstalla, mutta nyt tuli luettua mitä tästä keissistä jutellaan. Täytyy sanoa, että olen todella YLPEÄ meidän omasta keskustelufoorumista! On käsittämätöntä öyhöttämistä ja uhoamista tuolla naapurin palstalla. Nyt siellä osa riitelee jo keskenään. Onhan täälläkin toki joskus erimielisyyksiä keskustelijoiden välillä, mutta kyllä se käydään hyvässä ja rakentavassa hengessä. Kielen käyttö naapurin palstalla on, noh miten sen nyt sanoisi…luokatonta. Kiitos kaikille meidän palstalaisille hyvistä keskusteluista. Jatketaan valitsemallamme tiellä!
Osaston “vaatimus” nimenomaan on se että paikallispeleissä vieraiden kannattajakatsomo olisi tuo millainen se on Ilveksen isännöidessä paikallista. Nyt Tapparalla ja Ilveksellä on erilaiset vieraskatsomot omissa paikallisissaan.
Tuo varmaan on toteutettavissa jollakin tavalla? Tapparahan tuossa euroja menettää, jos se lähtee vaadittuja halvempia lippuja myymään. Lisäksi missä saat vierasottelussa saman tontin kuin kotipelissä?
Odottaako joku jotain muuta lopputulosta kuin, että tuon koko päätykatsomon seisomakatsomoksi muuttamisen jälkeen siinä pyörätuolikatsojien edessä seistäisiin kesken pelin heiluttamassa niitä pieniäkin lippuja näköesteenä koska kannattajakulttuuri?
Nyt en saanut pointtia. Kävin katsomassa Ilveksen isännöimän seuraavan paikallisen katsomokarttaa ja samanlailla Ilves myy istumalippuja Tapparan kannattajakatsomon taakse.
Itse ehdotan että lopetetaan kollektiivisesti koko osastosta kirjoittelu. Käytös rupeaa olemaan jo sen tyyppistä, että nautitaan vain omasta hienosta seurastamme.
Oma mielipide on, että jalkapallokatsomosta tutut lippusalot eivät kuulu jäähallille. Paikkojen katsomoetiketti on erilainen, vaikka kaikkea ei ole kirjoitettu säännöiksi. HIFK on yleensä tyylikäs vieras Tampereella.
Tuon Osaston kirjoittelun ja käytöksen tässä lippusaagassa voi jättää ihan omaan arvoonsa. Niillähän nyt tapahtuu joka toinen viikko yksittäistapauksiakin. Tuo porukka on “Tampereen Ilveksen epävirallinen kannattajaryhmä.”
Eniten tässä lippugatessa voisi katsoa kuitenkin Ilveksen virallisen some-tiimin toimintaa, joka siis edustaa Ilves Hockey Oy:ta. Mielestäni tuo on meinaan aivan naurettavaa, että virallisesti koko Liiga-seuran arvoja edustava some postaa tuollaisia “Liput tykkää, kun niitä heilutetaan” -viestejä.
Ilves Hockey Oy:n arvojen mukaista on siis rikkoa sääntöjä ottelutapahtumassa ja sen hehkuttaminen vielä viisi päivää itse tapahtumasta on ryhdikästä toimintaa?
Ilves Hockey Oy, miettikääpä millaisen kuvan itsestänne annatte? Haluatteko olla sääntöjä vastaan kapinoivan kannattajaryhmän taskussa tukemassa heidän agendaa vai kenties kannustaa heitä kunnioittamaan ottelutapahtuman sääntöjä?
Onko nykyään tosiaan se tilanne, että Osastosta on tullut suurempi kuin Ilves Hockey Oy:sta? Ei uskalleta sanoa toimiston puolelta että “Noudattakaa nyt niitä sääntöjä ja miettikää, millaisen kuvan haluatte itsestänne ja osittain myös Ilveksestä antaa”?
Tekisi mieli kommentoida tähän vain se, että aina sama porukka. Jossakin vaiheessa Ilves otti pari vuotta sitten organisaationa todella kovasti kantaa ja myös antoi porttikieltoja. Toisaalta olisihan vastaava tilanne kiusallinen varmasti mille organisaatiolle tahansa, koska Osasto kuitenkin tuottaa merkittävää lisäarvoa Ilveksen kotiotteluissa ja välillä heiltä löytyy hienoja ideoita sekä tifoja.
Sitten on näitä roskagateja ja tällaista typeryydestä vääntämistä sekä jotain haista *ittu -chanttia. Jokaisella faniporukalla totta kai on idiootteja messissä, mutta Osaston kohdalla suurempi ongelma taitaa olla se, että porukan johdossa on täysiä toopeja. Kiusallista organisaatiolle ja ei varmasti edes kovin hyväksyttyä omien fanien keskuudessa, josta seuraa sitten sisäistä polarisaatiota. Osastolla on poikkeuksellisen voimakkaasti me vastaan muut -ideologia, joka tiedetään toimimattomaksi ihan kaikissa tapauksissa. Sitä nostetta haetaan ideologisesti mieluummin vertailuista muihin eikä vertailusta omaan organisaatioon.
Hyvä kirjoitus. Voipi olla, että tätä siellä osittain haetaankin. Olihan seuran slogan tälle kaudelle ”koe ilmiö josta puhutaan vielä pitkään” ja yleensä Osasto kuvissa tämän tekstin alla somessa.
Joskus viime tai toissakaudella jo kirjoitin, että Ilves Hockeyn olisi syytä puuttua tuohon Osaston öykkäröintiin, koska joku päivä vielä räjähtää kunnolla tuo kattila mikä on vihaa ja katkeruutta täynnä. Ikäväkseni totesin silloinkin, että Ilves ja heidän somevastaava päinvastoin heittää bensaa tuon porukan liekkeihin ja sama homma jatkuu vaan. Kai tämä on sitten tietoinen valinta toimistolta ja riski otetaan. Aina voi sitten nostaa kädet pystyyn sekä seuran, että Osaston toimesta ja puhua yksittäistapauksista, kun läikkyy.
Meinaat, että Stefansissa ois tyytyväisiä asiakkaita 199€ ottelulipun kans, kun eivät nää kentälle? Eiköhän tuo kielletty ole ekan vaihtokierroksen aikana.