Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Tapparalla ei ole tapana kusta omien aamupuuroon.
Saa nähdä saitko kiinni ajatuksesta…

33 tykkäystä

Silloinhan ne voisi olla yhteisesti isännöityjä ei kummankaan kotiotteluita. Eikö sellainen ole nykyään muotia. Kyllä se ketä on isäntä talossa järjestää tilaisuutensa omiaan palvellakseen niinkuin parhaaksi näkee.

2 tykkäystä

Järjestysmies hoitakoon työnsä, Tapparan hlöstöllä on tapahtumassa muuta tekemistä kun juosta näiden osaston tollojen perässä. Ihan oikein jos ei tultu paikalle.

5 tykkäystä

Ilmeisesti Ipan peleissä ei ole katkarapukansaa aitioissa.

Nyt et saanu kiinni mitä tarkoitin. Paikka fyysisesti on sama, mutta se ei kuitenkaan ole Ilveksen katsomo vaan vieraskatsomo. Kun tapahtuman järjestäjän vaihtuessa vaihtuu myös säännöt.

11 tykkäystä

Voi olla väärä ketju, mutta kysyn silti. Eikö Ilves ja Tappara ovatkin vuokranneet aitioita pitkällä sopimuksella niin, että Tappara saa aitiotuloja myös Ilves-peleistä? Jos näin, niin toivottavasti Tapparan aitioita ei ole Osaston lippujen takana. Kyllähän asiakkaat alkavat karttamaan tuollaisia aitioita, ja ohjautuvat toisen seuran aitioihin.

2 tykkäystä

Mutta pitäisi olla. Sinioranssit saavat ainakin aika huomattavasti isomman katsomon Ilveksen kotipeleissä.

Takana on ainakin Ilveksen pelaajien ym organisaation henkilöiden aitio ja käsittääkseni muutenkin Ilveksen omistuksessa nuo aitiot tuossa päässä. Ovat kyllä yleensä melko täynnä, ei sieltä pelin katselua häiritse muut kun nuo kaksi isointa lippua, joita kotipeleissä heilutetaan vain pelikatkoilla.

1 tykkäys

Kuten olen tässäkin ketjussa jo kirjoittanut, niin itse olen kuullut palautetta päädyn aitiossa käyneeltä työkaverilta(Ipan kannattaja), että liput olisivat häirinneet pelin seuraamista, joten kyllä ne ovat jotakuta häirinneet ja tuskin haluavat enää siihen aitioon. Asiat tietenkin voidaan nähdä monella tapaa.

3 tykkäystä

Saataa olla että tämä kirjoitus on virhe, en mielelläni tällaiseen juupas/eipäs/vaarinhousut kirjoitteluun osallistu, lukeminen sitä vstoin usein viihdyttävää, ei aina, eikä liian pitkään!
MUTTA jos kerran noita lippuja heilutetaan KOTIpeleissä vain pelikatkoilla, miksi sama ei onnistu VIERASpeleissä samassa hallissa? Se on kuitenkin ollut vaatimus (ei toive) Tapparan puolelta

51 tykkäystä

Siis @salmela61 meinasi että noita kaikkein isoimpia lippuja heilutetaan vain pelikatkoilla heidänkin kotiotteluissaan, muita sitten kesken pelinkin. Ja joo tuossa Osaston tiedotteessa luki että “kaikki” rajoitukset tulee poistaa mutta oletan että haluavat lähinnä että pienempiä lippuja saa heiluttaa kesken pelinkin, muita sitten muuten eli samoja sääntöjä kuin heidän kotimatseissaan.

1 tykkäys

Mutta eikös Tapparan asettama rangaistus tullut juurikin isojen lippujen heiluttamisesta, mikä sitten olikin kielletty viime paikallisessa? Onko niitä isoja lippuja nyt sitten heilutettu pelin ollessa käynnissä? Heilutetaanko niitä Ilveksen kotipeleissä pelin aikana? Mikä tässä nyt se totuus on, kun tuntuu muuttuvan senkin mukaan minkä firman mies kirjoittaa? :man_shrugging:

4 tykkäystä

Tästä en tiedä, että minkälaisten lippujen heiluttamisesta oli silloin lokakuussa kyse, mutta nyt siis Tappara kielsi isot liput.

Itse ymmärsin, että hakevat siis sitä että saavat tuoda kaikki liput katsomoon. Näitä isoja lippuja varmaan heiluttaisivat kotipelien tapaan vain katkoilla. Pienempiä sitten myös pelin ollessa käynnissä

Noh tiedä näistä :person_shrugging:

Pahoittelut että menee jankkaamiseksi, mutta onko näin? Vaikea kuvitella miksi sitten SO:lta on kielletty kaikenlaiset liput kesken pelin jos ilvesläisille olisi osan näistä heiluttaminen sallittua meidänkin kotipeleissä. Joten minä oletin että penaltya annettiin lippujen koosta riippumatta niiden heiluttamisesta pelin aikana kun eivät meikäläisetkään saa näin tehdä. Olet kyllä oikeassa että tiedottaminen ja asioiden esiin tuominen on nyt kyllä jäänyt vajavaiseksi tai on esitetty vaihtelevaa tietoa.

2 tykkäystä

Miksi pitäisi olla? Tappara tekee kyllä yhteistyötä, jos sinne ottaa asiallisesti yhteyttä, mutta muuten vieraskatsomon koko on määritelty jo ennen kautta. Seurojen oma asia miten suunnittelevat myytävät paikat pelissä.

4 tykkäystä

Tuntuu että Ilveksen tapauksessa, kuitenkin ensisijaisesti jalkapalloseurasta on kyse (jalkapalloseurana perustettu, jääkiekko mukaan toimintaan vasta myöhemmin), jääkiekkofanitoiminnan puolelle vuotaa rankasti kannattajakulttuuria jalkapallon maailmasta, joka on ihan globaalistikin tarkasteltuna kyllä melko rasittavaa toimintaa.

10 tykkäystä

Ymmärsit väärin. Seuraavaan peliin saa tuoda taas kaikki liput katsomoon. Alkuperäinen onhelma on ollut, että niitä isoja lippuja heilutetaan pelin aikana. Tätä Osasto ei kyennyt noudattamaan, vaikka kauden alussa on asiat käyty läpi ja järjestyksenvalvojat ovat pelin aikana useasti huomauttaneet.

Nyt Osasto haluaa kaikki lippurajoitukset pois. Tää on ihan yksinkertaista.

Kiekkoradion haastattelussa Hautamäki nimenomaan painotri, ettei Osasto ole ollut yhteydessä Tapparaan. Ja esimerkkinä lertoi Tepsin megamatkasta, johon saatiin järjestelyt tehtyä, kun Turusta oltiin riittävän aikaisin yjteydessä Tapparaan.

Eli Osasto kiukuttelee, kun ei ole halunnut neuvotella asioista, jotka heitä hiertää. Tässä riidassa on vain yksi osapuoli ja se on Osasto41.

24 tykkäystä

Mä olen pyörätuoliasiakas ja voin kertoa omakohtaista kokemusta. Tän kauden peleissä olen ollut vain muutamassa arkipelissä joten niissä ei ole ongelmaa ollut.

Mutta viime kaudelta, niin olin Ilves,Hifk (megareissu?) +muutaman muun matsin ja kaikissa playoff-otteluissa paikalla. Joissakin otteluissa oli ongelmia isojen lippujen ottelun aikaisen liehuttamisen kanssa, mutta lähes kaikki noudattivat sääntöä viimeistään silloin kun järkkärit meni asiasta huomauttaa. Mutta yksi ryhmä oli kun ei tätä sääntöä silloinkaan noudattanut, vaikka heille käytiin asiasta monta kertaa huomauttamassa, päinvastoin oikeastaan vaan innostuivat lisää. Tässä yhteydessä ei varmaan tarvitse mainita tämän seuran kannattajien nimeä.

Muutoinkin ihan tarpeeksi vatuttaa istua väärässä päässä, niin sit joudut vielä kärsimään siitä et jotkut vatipäät p**kaakaan välittävät siitä et näkeekö joku peliä.

Toivottavasti viimeistään kesän aikana halliyhtiö tekis pientä remppaa, et saatais meitä pyörätuolissa istuville paikkoja vähän muuallekin kuin vaan tähän vieraspäätyyn…

124 tykkäystä

Joo, no vähän huonosti kyllä kirjoitin, olisi pitänyt laittaa että Nokia Arenalla. Vieraspeleissä muualla, esimerkiksi Porissa nuo isotkin liput heiluvat usein pelin aikana.

Mutta tuossa kysymyksessä olikin pointtina varmaan se, että jos isoja lippuja Ilveksen pelissä onnistuu olla heiluttamatta pelin ollessa käynnissä niin miksi se on niin vaikeaa Tapparan isännöimässä pelissä? Aika pikkusieluista toimintaa…

1 tykkäys

Porin kannattajakatsomon pääjehu(?) toisteli Twitterissä useampaan kertaan tuon lippugaten jälkeen, että heillä on samat säännöt kuin Tapparalla. En sitten tiedä koskiko muita kuin heidän kannattajakatsomoaan.

1 tykkäys