Tapparan kotiotteluissa on kaikkien lippujen heiluttaminen kielletty kesken ottelun eli ei tuo ongelma ratkea vain sillä että isot liput jätetään pois.
Suosittelen @salmela61 ja muidenkin Osaston vinkumista puolustelijoiden lukemaan tarkkaan tuo @petu75 viesti!! Ja ihan ajatuksen kanssa ja mielellään niin, että edes yrittää asettua hänen housuihinsa.
Jos tässä nyt mietitään kumpiko on sitten parempi ratkaisu… se, että liput ei pelin aikana liehu ja pyörätuolipaikalta näkee pelin vai se, että liehuu ihan vaan sen takia, kun Osastolaisten päälle ei kusta ja samalla pyörätuolipaikalla ei näe peliä. Öö annas, kun mietin hetken…
Juu kyllä tää aika selvä case mun päässä on. Mun puolesta, jos Tapparan säännöt ei sovi Osastolle niin boikotoikaa ihan kaikessa rauhassa ja liehuttakaa, vaikka areenan pihassa mun puolesta lippujanne.
Jumalauta, että ärsyttää toi minäminä-asenne!! Ihan, kun tässä nyt Tappara ja koko kiekkoyhteisö on jostain Osastosta kiinni ja heidän haluistaan.
Olisi minusta hienoa, jos Tappara tekisi edes jotain meidän toiminnan mahdollistamiseksi. Porissa siirrettiin kausareita muualle niin miksi tämä ei ole mahdollista Suomen isoimmassa areenassa? Mieluiten tietenkin oltais vastakkais päädyssä, mutta miksi ei voida esimerkiksi kokeilla jotain hallin kulmausta missä ei ole pyörätuoleja? Tapparan oma tiedottaminen on sanonut että me oltiin pääsyyllisiä, mutta sitten se yhtäkkiä muuttuikin järjestysvalvojien syyksi ![]()
Te olitte pääsyyllisiä, rikoitte sääntöä joka aiheutti tämän.
Tiedottamisessa oli vain ongelma seuran ja järkkäreiden välillä.
"Edes jotain"![]()
Minusta taas olisi hienoa jos asioista voitaisiin keskustella ja sopia sulassa sovussa, eikä mennä twitteriin uhkailemaan sillä sun tällä jos ei myönnytä teidän asettamiin ehtoihin.
Alkaisko tää case olee tässä NYT viikko mennyt viimmesestä itkun aiheesta. Voitte jatkaa Ilveksen foorumilla itkemistä. Tänään o peli päivä ja CHL Finaaliin on tänään porukka saanut hyvin ostettua lippuja. Tulee pään särky ,kun lukee koko ajan jotain minä,sinä,te,me,he lällääääää ei huhu.
Miten tästä aiheesta jaksetaan edelleen jankata.
En tiedä oletko Osaston kuinka ytimessä ja tiedätkö, mitä he ovat / olette Tapparan edustajien kanssa keskustelleet, mutta kysyisin kuitenkin, että:
-
Oletteko kysyneet Tapparalta, onko erityisjärjestelyjen tekeminen mahdollista joko nyt tai tulevilla kausilla. Tai mahdollisissa keskinäisissä playoff-otteluissa? Jos vastaus on kyllä, niin jäämme odottelemaan Tapparan vastausta ja toimenpiteitä. Jos ei, niin kysykää nyt ihmeessä. Tepsi-fanit kysyivät ja homma järjestyi. Ei se sen kummempaa ole.
-
Olisko mahdollista tehdä sellainen kompromissi, että tämä kausi mennään näin ja Tapparan kotiotteluissa ottelun järjestävän tahon ehdoilla? Ja sitten kesällä istutaan rauhassa alas ja mietitään yhdessä rakentavasti keskustellen, että mitä asialle voi tehdä. Vai onko tätä jo yritetty, mutta tuloksetta?
-
Voisiko ajatella niin, että pääsyyllinen on se, joka rikkoo sääntöjä? Tässä tapuksessa se, joka heilutti niitä isoja lippuja pelin ollessa käynnissä. Jos se oli järjestysmies, hän on syyllinen. Jos joku muu, niin sitten se on joku muu. Tapparan ja järkkäreitä ohjeistavan tahon välille tuli kommunikaatiovirhe. Siitä vastuun kantaa Tappara.
Tämä kaikki kaikella kunnioituksella ja ystävällisen terveisin. Pääosin teette hienoa duunia kannattamisen suhteen siellä hallin toisessa päässä. Pitäkää siitä kiinni.
Olen siinä käsityksessä, että Tampere Unitedin loputtua, heidän faniporukastaan joku osa vaihtoi lajia ja tämä antoi alkusysäyksen nähdylle kehitykselle. Sittemmin Ilveksen futis on uudestaan noussut huipputasolle, omalla nimellään.
Tää on omalla kohdalla viimeinen viesti aiheesta mutta ehkä tämä avaa sinun silmiä mikäli yllä ollut kuluttajakokemus ei sitä vielä riittävästi tehnyt.
Kun kyseessä on Tapparan kotiottelu ja tapahtuma niin järjestelyt suunnitellaan niillä ehdoilla millä Tapparan ydinkohderyhmän ja asiakkaiden viihtyvyys maksimoidaan. Eli käytännössä katsoen prioriteettijärjestyksessä Stefans sekä päädyn pyörätuolipaikat tulevat ennen vastustajajoukkueen kannattajakatsomoa.
Tämä siksi että näin toimimalla maksimoidaan paitsi paikallisotteluiden myös muiden Tapparan järjestämien ottelutapahtumien tuotot sekä toimitaan vastuullisesti esteettömyyden näkökulmasta. Ketään ei jätetä yksin on seuran kantava teema ja tapahtuma järjestetään sen mukaisesti että myös pyörätuolilla ottelutapahtumaan saapuva asiakas voi nähdä kun Anton Levtchi tai Jori Lehterä esiintyy kirvespaidassa.
Onko tämä sama asia kuin se että organisaatio olisi kannattajatoiminnan vastainen? Ei, koska turkulaisten ja Sinioranssien kanssa vastaavaa ongelmaa ei ole vaan asiat järjestyvät kun molemmat osapuolet joustaa ja käyttäytyy kuin aikuiset ihmiset. Tapparan kannattakatsomoa on lisäksi jopa laajennettu aiemmasta koska fanit tätä pyysivät.
Tappara tai Tamhockey ei oikein mahda mitään sille jos ja kun Areenan päädyt eivät ole identtisiä. Ehkä siellä Osastolla kannattaisi nyt vielä kertaalleen miettiä se oma neuvottelustrategia ja pyrkiä rakentavasti löytämään ratkaisu.
Osasto 41 ei ole Tapparan peleissä millään tavalla korvaamaton. Se kannattaa myös muistaa vaikka kuinka korpivaelluksen jälkeen Ilves-ilmiö omassa kuplassa olisikin valloillaan.
En ole sitä sorttia joka organisoi matkoja tai käy neuvotteluja seuran kanssa, mutta huomasin väen reaktiosta että täysi lippu ja bandis kielto tuli väelle yllätyksenä. Minusta on ihan yhtä pelleilyä että meidän pitäisi organisoida joku megamatka Areenalle että saatais lisäpaikkoja
.
En edelleenkään itse ole käynyt neuvotteluja, mutta ymmärrän että on vaikea löytää kompromissiä niin erillaisille näkemyksille. Tappara haluaa myydä istuma lippuja meidän taakse ja pitää meidän pääty pienenä, kun taas Osasto toivoo samanlaista päätyä mikä on meidän kotimatseissa ja kannustaa ilman rajoja.
Arvostan että osaat kirjoittaa ilman provoa ja olet valmis kuulemaan sen toisen näkökulman.
No sitä juuri, kun niitä isoja lippuja ei edes heiluteta pelin ollessa käynnissä paikallispeleissäkään. Vain pieniä ja keskikokoisia, jotka nekin toki takana istuvia varmasti häiritsevät.
Joku taho tässä nyt valehtelee tai sit tässä on iso väärinkäsitys tullut jossain kohdassa.
Siis tästähän on pitkä video Twitterissä teidän seuran sisältä, kun niitä heilutellaan ja aitiosta ei näe peliä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Arvostan sitä puolestani myös.
Ihan varmasti tuli totaalikielto yllätyksenä, kun kerran oli muuta sovittu. Ja niin se tuli vissiin Tapparallekin, koska olivat olettaneet, että järkkärit tietävät mitä tehdä. Tässä tuli valitettava moka, josta täytyis nyt vaan päästä Osaston puolelta yli ja Tapparan puolelta ottaa oppia.
Tässä on semmonen sisällöinen ristiriita, että aiemmassa viestissä odotat, että Tappara tekisi samanlaisia järjestelyjä kuin Porissa, johon tehtiin siis megamatka, mutta kuitenkaan megamatkaa Arenalle ei viitisisi järjestää. Nyt melkein pitää valita, että kumpaa haluaa.
Järjestelyhän voi siis tehdä, mutta siinä osaston täytyy olla aloitteellinen myös itse. Ja hedelmällisin lähtökohta neuvotteluille, näin uskon, on tehdä ensin se, mitä ottelujärjestäjä pyytää.
Ymmärrän, että kompromissia on vaikea saavuttaa tai sen lopputulosta sulattaa. Mutta sellaisiahan ne kompromissit ovat - parhaita mahdollisia yhdistelmiä erilaisista, joskus toisistaan kaukanakin olevista vaihtoehdoista. Elämä on useimmiten semmoista, että kaikkea ei voi saada. Silloin astuu esiin elämäntaito, jossa neuvotellaan riittävän hyvä ratkaisu tyytymättä liian huonoon, eletään sovussa sen kanssa ja revitään siitä paras irti.
Koska Ilveksen kannatajaryhmä on oikeasti innovatiivista sakkia, niin miksette kehittäisi nyt toimintaanne tilanteessa, jossa lippujen käyttö on rajoitettua ja keksi jotakin ihan uutta? Esim se legendaarinen porkkanaraastetifo 2017 pudotuspeleissä oli ylivoimaisesti kekseliäin, hauskin ja tyylikkäimmin kuittaileva tifo, jota olen nähnyt. Menkää mieluummin tähän suuntaan ja unohtakaa lapsenomainen mököily. Te jos ketkä pystytte luomaan myös uutta. Nyt on siihen oiva mahdollisuus.
Tästä lippuasiasta on jauhettu jo ihan liikaa. Siis miettikää, lipuista. Antaa naapurin keskittyä nyt siihen, kun näyttää heillä kaukalossa menevän mallikkaasti. Täällä tän tonkimisen vois jo lopettaa ja alkaa keskittyä kohta koittavaan kauden tärkeimpään matsiin ![]()
Ei tainnut mennä Hämeenlinnan reissu ihan lapaan faneilta vaikka lippuja sai heilutella jos on uskomista jatkoajan kirjoituksiin.
Jep. Tuo oli joskus syyskaudelta. Siitä tuli meille sanomista, että aitiosta ei tuon ruutulipun takia näe maalia, jonka jälkeen sitä ei ole heilutettu kun vaan tauoilla.
Ja pahoittelut myöhäisestä vastauksesta, tässä nyt on tämä ihme hidastila käytössä.
Mitä siellä on käynyt? Jatkoajassa kyllä mielestäni välillä puhuttu jostain hulinoista muuallakin matseissa ja lopulta selviää ettei juuri mitään ole oikeastaan sattunut.
Tällaisia kirjoituksia:
Noniin, nyt saatu Osastolta vahvat näytöt Hämeenlinnassa. 30min pelin jälkeen nuoriso-osaston tarranliimaaja (liimattu yksityisomaisuuteen Soraharjunpuiston parkkipaikalla) provosoi ja uhkailee väkivallalla tuosta huomauttanutta vanhempaa pariskuntaa. Ja yksittäisen henkilön päälle meinasivat vielä käydä.
Kumma juttu, vaikka lippujakin saivat heiluttaa koko pelin. Onneksi joku omistaan tällä kertaa haki nämä ääliöt pois.
Kyllä hävetti ilveksen kannattajana katsoa, kun joku eturivin valopää yritti sylkeä Petron päälle, kun tämä katsomon alta ohi kulkiessaan näytti peukkua vieraskatsomoon. Hienoa kannustamista taas, mutta ei kerta kaikkiaan ymmärrä tuollaista toimintaa.
Sanoisin tietämättä, että yksittäistapauksia jotka ei liity millään muotoa hyvin käyttäytyvään Osastoon ![]()