Ketju avattiin automaattisesti 16 tunnin kuluttua.
Jaahas. Ketju on auki taas
Olin eilen Ilves-Lukko jääkiekko pelissä.
Tähän ihmiskokeeseen minut ajoi nuoren Ilves kannattajan ensimmäinen ottelu tapahtuma.
En dissaa tapahtumaa, enkä liioin kehu. Kouluarvosana on 9+, eli melko positiivinen. Junnu näki maskotin, pääsi kuvaan, pettyi kyllä kun ei nähnyt uudestaan, lohdutin kyllä että Ilveksen kannattajien täytyy oppia elämään pettymysten kanssa. Kävelimme käytävillä jonkin verran ja Tapparan mestaruudesta kertova lippalakki kyllä jakoi ilme skaalan kumpaankin ääripäähän ja välillä tuntui että eikö osa ollut nähnyt Tapparan kannattajaa ikinä ennen. Sitten ne liput.
Isoja lippuja oli 3. Pienempiä lippuja noin 15. Mitä katselin niin 5lippua heilui oikeastaan kokoajan. Vaikuttaako kenenkään elämään, ei. Tuoko lisäarvoa Ilveksen tapahtumaan, todennäköisesti.
Se että sama lippu määrä tuodaan Tapparan ottelutapahtumaan voi aiheuttaa sanomista. Mutta kukin saa olla mitä mieltä haluaa ja tykkää jos haluaa. Ja huomiona, mielestäni ne pelin aikana heiluvat liput ei aiheuta ainakaan kauhean isoa näköhaittaa aitio/ravintola tasolle. Muuten kyllä mielestäni häiritsee ehkä muita.
Isoin yksittäinen asia mikä paistoi silmään oli Duffankin mainitsema tuomareiden maalitus. Se oli täysin naurettavaa. Ilveksen maalivahti sai osumaa, yllätys, tilannetta näytettiin 2sekunttia, törmäys. Ei vahingossakaan sitä että oma pakki ohjasi Lukon pelaajan oman maalivahdin päälle. Noloa. 2min jäähyyn en edes sano mitään mikä siitä seurasi. Mutta yleisö mylvi. Se ei auennut miksi Haapalan tilannetta näytöllä kelattiin pitkään ja hartaasti. Olihan tavallaan hauskaa katsoa kun Ilveksen pelaaja luistelee täysiä päin Lukon pelaajaa ja kaatuu itse . Koitettiinko luoda painetta että ei annettaisi jäähyä, mielestäni kyllä, yleisö ainakin meuhkasi.
Ottelutapahtumia jos vertaa niin suhkot samoihin menee, mielestäni kummassakin on ihan riittävästi tunnelmaa, somet ja tyylit on erilaisia mutta hyvällä tasolla kummallakin.
Asia mikä vie pisteitä sattui Pelin jälkeen. Tämä Ilveksen virheellinen some postaus. Ei ole iso asia mutta jos virhettä ei korjata kun se taatusti tiedetään, liittyy silloin markkinointiin todennäköisesti.
Lukko ei todellakaan ollut kärkijoukkue. Oli kyllä top-3 mutta ei kärjessä. Onko tahallaan kirjoitettu monitulkinnaiseksi, taatusti. Haluttiinko että tähän ihmiset tarttuu, todennäköisesti. Onko jokseenkin ärsyttävää, on. Ilveksen tyyli on näemmä liikkua hyvän maun rajoilla. Provosoida ja ärsyttää. Paska näemmä edelleen myy paremmin kuin se että virhe tunnustetaan ja korjataan.
Mutta kokemus oli positiivinen kokonaisuudessaan. Onnea Ilveksen joukkueelle loppukaudeksi ja huumoria osalle kannattajista.
Pika-aitojen tuore Euroopan hallimestari Reetta Hurske liputtaa Ilveksen värejä. Hän totesi aiemmin STT:lle, ettei mene perjantain peliin, koska se on Tapparan kotipeli.
Olisi hieno saada Reetta lauantaina halliin. Siellä olisi varmasi lämmin vastaanotto. Tulisi vaan peliin, se olisi todellakin hieno juttu, Ilveksen Eetu Päkkilä lähetti kutsun.
Onko Reettakin Osastossa lippua heiluttamassa?
Ilvesläinenkin voi olla siis Euroopan mestari vuosimallia 2023.
Onko hän nyt se kuuluisa sokea Reetta
Tämä on kyllä sitte jotain sellaista kannattamista mitä en käsitä. Ei voida mennä kannattamaan omia koska se on toisen paikallisen järjestämä, vai ollaankohan tuolla logiikalla pois kaikista vieraspeleistä.
En minäkään kyllä ihan hirveän mielellään lippua osta Ilveksen kotipeliin.
Enkä kyllä muista olisinko koskaan ostanutkaan. Ilmaisella lipulla olen kyllä ollut.
Mutta kun nyt asian nostit esiin, niin ehkä pitäisi itsekin alkaa muuttaa ajatteluaan.
Kyllä teki Osasto41 järkipäätöksen kun päättivät olla tulematta huomiseen paikallismatsiin…
Eivät pääse katsomaan, kun Tappara varmistaa runkosarjan voiton?
Hiukan jäi vaivaamaan. Olen Reetta fani ja kannatan myös Tapparaa ja oikeastaan kaikkia tamperelaisia urheilijoita.
Tuleppa Reetta nyt itse kertomaan,
että oletko sanonut tuon, mitä tuossa väitetään?
Etkö todellakaan mene Tapparan kotipeliin, koska kannatat Ilvestä?
Jos näin on, niin haluatko myös, että hiukan yli puoli Tamperetta ei tule kannattamaan sinua?
Kyllä minäkin olen vieraspeleihin lippuja ostanut pl. Ilves.
Näinkö on, että he boikotoivat edelleen? Miksi sitä omiaan tukisi tällaisessa pelissä.
Mahtaakohan ultras tampere olla paikalla tappelemassa lapsia vastaan?
Ekkössää ollut Luulajassakin?
Kyllä boikotoivat. Mutta siinähän jättävät joukkueensa yksin, ennen kauden isointa peliään
Reetta varmaan tarkoitti että saa vapaalippuja ainoastaan Ilveksen peleihin ja nyt on tilanne sellainen ettei oikein pysty investoimaan lippuun omalla rahalla.
Eivät tietenkään hylkää joukkuettaan: pelin seuraaminen ei ole niin tärkeää kuin kannustaminen, ihan varmasti tullaan näkemään päivityksiä, joissa ilvesfanit kannustavat joukkuettaan villisti teksitv:n ääressä.
Mielestäni just hyvää vänkäämistä ja manselaisuutta Hurskeelta. Ikuista kissa ja hiiri -leikkiä, mitä pitää ollakin pilke silmäkulmassa. Tappara ja Ilves - ikuiset kiistakumppanit. Tapparahan voisi kutsua Hurskeen otteluun vieraaksi vastavedoksi.
Joo, mä menen katsomaan ja kannustamaan kannattamaani joukkuetta enkä niin välitä vaikka se olisi vieraspeli.
Tällä kaudella olen tainnut olla Tapparan vieraspelissä Jyväskylässä, Raumalla ja Turussa.
Edit. Ihmettelen miksi osalle Ilveksen faneja on niin vaikeaa tulla Tapparan järjestämään peliin, varsinkin kun siinä ratkeaa runkosarjan voitto Ilvekselle tai Tapparalle.
Täytyi tällainen loppukaneetti lisätä alkuperäisen lisäksi, oli paiskattu lippua kun jonkun mielestä meni pahasti muuten ohi aiheen. Hattua nostan päästä liputtajalle, tosin liputtaminen on jäänyt melko puolitiehen jos yhtään viitsii ketjua lukea.