Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Ööä…
Siis mielestäsi Hurskeen Ilves-fanitus tekee mahdottomaksi että Tappara-fani ei voi fanittaa Hursketta?
Hassu ajatusketju.

2 tykkäystä

No kato siinä on se vaara jos tulee Tapparan peleihin niin voi jäädä koukkuun ja koko Ilves unohtua :wink:

1 tykkäys

Ei tuo minun Reettafanitusta lannista.

1 tykkäys

Tuleehan sitä joskus käytyä Ilveksenkin järjestämissä paikallispeleissä. Sen verran sanottava että ihan hyvä tunnelma niissäkin on, vaikka Hintsanen kuulutus tyyli onkin kohtuu raskasta kuunneltavaa.

1 tykkäys

Ja kummankin porukan tilit on sen verran miinuksella että sitä pienintäkään rahaa ei anneta, ettei toinen saa etua :joy:
Pääsyliput on kalliita :grin:

Harala taitaa olla kimpassa Ilves legenda Matias Myttysen kanssa, joten väärä kortti.

Asiaan. Onko oikeasti niin, että ei tulla katsomaan peliä jossa Ilves voi voittaa pitkästä aikaa runkosarjan? Ja syystä, että ei saa heiluttaa lippuja?

10 tykkäystä

On siellä monella myös se syy, että ei haluta tuoda rahaa Tapparan kassaan😅

En oo jotenkin ikinä näitä ymmärtänyt. Toki kaikkea mun ei tarvi ymmärtääkään. Ei sitäkään varmaan moni ymmärrä, että olen käynyt useissa Ilves-Tappara pelissä ja ”tietoisesti” antanut rahaa Ilvekselle täten. Itse nyt vaan olen halunnut paikallispelin nähdä riippumatta kuka isännöi. Ja mikäli minä en sitä rahaa sinne antaisi niin näinä päivinä varmasti joku muu sen tekisi, suurella todennäköisyydellä vielä ilvesläinen. Kyllä niissä peleissä meidänkin värejä pitää näkyä (turpaan saannin uhallakin):sweat_smile:

7 tykkäystä

Kai joku Ilveksen pelaajistakin haastattelussa uhriutuu, että kuinka surullinen ja hiljainen halli on, kun Tappara ei päästä Suomen parasta faniryhmää katsomoon.

Aivan sama, käykööt omissa kotipeleissään ja Porissa.

17 tykkäystä

Olipa erikoinen kommentti.
Etukäteen ajattelet siis, mitä Ilveksen pelaajat sanovat haastattelussa huomisesta Tapparan isännöimästä pelistä?
Varmaan voivat todeta, että ihmettelevät miksi ryhmä ei paikalla ole, mutta en usko pelaajien Tapparaa tästä syyttävän.

Ja siis itse olen sitä mieltä, että kyllä se osasto saisi jo lopettaa nämä protestinsa.

5 tykkäystä

Kyllä siellä fanikatsomo on loppuunmyyty, eli vaikka nyt ei tietty porukka olisi paikalla, on siellä muita faneja. Eiköhän siellä ihan hyvä meininki ole.

Kyllähän siellä toki muutkin voivat kannattaa ääneen kuin osastolaiset, kyllähän Sinioranssienkin pienen taannoisen “protestin” aikana katsomoon jäi paljon porukkaa ja ihan jees meno oli loppupelinkin ajan. Katsomoon tullaan jos koetaan että omalle rahalle saadaan vastinetta ja se on jokaisen oma päätös mutta kyllä siellä pelaajia tukemassa huomenna on taatusti paljon keltavihreää kansaa ketkä voivat ottaa vetovastuuta SO:n haastamisesta kannattamisessa halutessaan.

4 tykkäystä

Hienointa olisi tietysti, mikäli tuo Osaston porukka voisi pysyä jatkossakin poissa. Toivottavasti siis protesti jatkuu.

26 tykkäystä

Kyllä Suomen tasokkain kilpailu sekä kentällä että katsomossa luo paikallispelifiiliksen ja tekee siitä niin spesiaalin tapahtuman, itse toivon että sopu löytyisi mahdollisimman pian.

8 tykkäystä

Jep, sehän olisi valtavan hieno juttu. Hakametsän kirkkotunnelma takaisin!

Tähän ketjuun tulee varmaan huomisen aikana usempikin ihmettely että “lippujen takiako ne vielä protestoi?” niin ei, ei vain lippujen takia. Liput ovat yksi osa kokonaisuutta mistä boikotti johtuu ja siihen jokaisella kannattajalla on ihan täysi oikeus.

3 tykkäystä

Mikä sopu?
Eihän se vaadi muuta kuin naapurit noudattavat tapahtumajärjestäjän eli tässä tapauksessa Tapparan antamia ohjeita.
Vai onko multa mennyt nyt jotain isompaa ohi?

53 tykkäystä

Ihmettelen samaa, mutta hänen kirjoituksia seuranneena, niin luulen hänen olevan molempien kannattaja.

5 tykkäystä

Se, että suhtautuu esim. kannattajatoimintaan liittyviin asioihin eri tavalla kuin moni muu ei yllättäen tarkoita sitä, että olisi “molempien kannattaja”.

Itsellänikin on lukuisia jääkiekkoon ja jopa Ilvekseen ja Tapparaan liittyviä asioita, joissa saattaisin omien mieltymyksieni tai oman objektiivisuuteni myötä olla mielipiteineni eri lokerossa kuin valtaosa Ilves-kannattajista.

Siitä huolimatta olen henkeen ja vereen Ilves-kannattaja.

4 tykkäystä

Siis se on paljon kivempi kun kuulee kännykän äänet, kun katselee kännykästä peliä :grin:

Onko siinä protestissa siis jotain muutakin mukana kuin tuo lippujen heilutus/koko?
Onko mahdollisesti se katsomon koko asia harmituksen aihe?

1 tykkäys

Se että ymmärrän naapurin porukan näkökulmaa sekä nautin paikallisasetelmasta siksi että siihen kuuluu kaksi vahvaa eriväristä porukkaa ei tee minusta tippaakaan Ilvesmielistä enkä pidä tuollaisesta vihjailusta, Tapparaa olen intohimolla ikäni kannattanut. Ei tässä keskustelussa kuitenkaan liikaa ymmärrystä olla osoitettu puolin eikä toisin joten koen että sille on tilaa.

Aivan kuten @VdGG sanoi, mielipiteeni saattaa olla erilainen kuin meikäläisten enemmistöllä mutta se on minun oma näkemykseni asioista ihan tapparalaisena. Vai pitäisikö minun nyt olla eri mieltä vain siksi etten vahingossakaan jakaisi samaa mielipidettä kenenkään ipalaisen kanssa? Loppujen lopuksi heidän kannattajiensa tahto ei kuitenkaan eroa paljoa Tapparan oman kannattajaryhmän tahdosta joten sitä on helppo ymmärtää, meidän puolella tapa hoitaa asioita virallisten tahojen kanssa on vain erilainen kuin vaikka Osastolla.

9 tykkäystä

Lippucase, pienennetty vieraskatsomo sekä Tapparan/järkkärien haluttomuus selvittää lippucase heti paikanpäällä ovat nämä syyt oman ymmärrykseni mukaan.

2 tykkäystä