Ohjeet on annettu. Kiukuttelu on naurettavaa. Pikkulippuja on myynnissä myös Ilveksen shopissa.
Se katsomo taitaa olla kaikilla Tapparan vierailla saman kokoinen. Opettelee käyttäytymään ja lopettaa kiukuttelun niin saattaisi onnistuakin Niinhän lapsille opetetaan.
Nyt on kyllä itseluottamus vähä turhan korkeelta. Se, että Osasto jää Tapparan isännöimistä peleistä pois, ei varmasti aiheuta mitään kirkkotunnelmaa. Ei oo Osastoa näkyny kovinkaan monessa Tapparan kotipelissä ja tunnelma on ollu upea. Sielä on kuitenki toisessa päässä iso faniporukka nimeltään Sinioranssit, kyllä tunnelmaa Tapparan peleissä riittää, oli Osasto paikalla eli ei.
Saavathan he boikotoida, ja hyvä että tekevät niin. Jossain vaiheessa Tappara ehkä herää siihen, että kannattajatoiminnan edellytyksiä kannattaa miettiä uudemman kerran, kun paikallispeleistä yhä puuttuu vastustajan fanijoukko, samaan aikaan Ipan paikallisten tunnelmaa hehkutetaan ja muiden joukkueiden kannattajien megamatkat alkavat napsua aina Ilveksen peleihin.
Jos Osasto kokee, että heidän toiminnalleen ei ole edellytyksiä meidän peleissä Tapparan asettamien sääntöjen vuoksi, kyse ei ole kiukuttelusta, vaan siitä, että he haluavat organisaatioiden ymmärtävän kannattamisen ja fanitoiminnan tärkeyden otteluissa. Eivät he saa ajatuksiaan läpi, jos eivät boikotoi. Ja jos mikään ei muutu, nähdäkseni Ilves kerää jatkossakin isommat yleisömäärät ja positiiviset kommentit tunnelmasta - ja meidän tapahtuman keskustelu pyörii yhä näiden lippujen heiluttamisten ympärillä, ja ehkä porukka jossain vaiheessa kyllästyy taistelemaan asiasta ja innostus koko kannattajatoimintaan hiipuu?
En ole monessa asiassa ymmärtänyt Osastoa, mutta nyt koen, että he tietyllä tapaa “taistelevat” jopa meidän puolesta tässä. Fanitoiminnalle pitää antaa erinomaiset edellytykset myös meidän peleissä, niin vieras-, kuin kotikannattajille. Arena on nyt niin iso, että kannattajatoiminnalle pitää olla oma paikkansa siellä.
Täällä on mielestäni todella lapsellinen vastaanotto tälle boikotille, kukaan ei tunnu ymmärtävän sen syitä, vaan sitä pidetään vain kiukutteluna. Tappara on ohjeensa antanut eikä kenenkään tarvitse tulla tapahtumaan, joka ei ole heidän mieleisensä. Osaston ihmiset kokevat, etteivät saa toteuttaa itseänsä ja muutoksen tavoittelu on parempi vaihtoehto kuin tyytyminen tilanteeseen. He saavat tehdä miten haluavat ja Tappara saa tehdä miten haluaa. Kaikki tästä tilanteesta kuitenkin kärsivät, etenkin mitä pidemmälle tämä jatkuu.
No kyllä rehellisesti viime Tapparan isännöimässä paikallispelissä oli huonoin tunnelma paikallispeleissä pitkään aikaan, kun vain yksi kannattajaryhmä oli paikalla.
Kun taas viime paikallista (meidän vieraspeli) muistellaan hyvästä menosta kun kumpikin pääty pisti parastaan. Itse ainakin haluaisin nähdä lisää tätä.
Jos jaksavat boikotoida noin lapsellisesta syystä, niin antaa mennä. Loppunmyytyhän toi halli näyttää olevan joka tapauksessa. Nyt valoja päälle Osastolaiset! Ei tolla tempauksella oo mitään merkitystä Tapparalle/Tapparan taloudelle. Ilveshän siinä kärsii, kun omat kannatttajat ( ja myönnän, pitävät oikein hyvää tunnelmaa) ovat poissa.
Tänään on varmaan ihan paska tunnelma hallissa, kun Osasto kiukuttelee ja liput ei saa heilua. Pitäisiköhän jättää menemättä ja laittaa paikka myyntiin.
Antaisin alapeukkua jos voisin.
Kyllä ne meidänkin pelaajat tunnelmaamme aina välillä kehuvat, mutta ne kehut tulevat aidosti, eikä niin että marionetin lailla käsketään tunnelmaa kehumaan, tai että se tapahtuu paikallisaviisin toiseen suuntaan kallellaan olevien toimittajien toimesta joka pelin jälkeen.
Tänään on Ilveksellä vierasottelu ja vieraskannattajien olosuhteet areenalla on todella hyvät, turha kenenkään itkeä.
Tätä taisi Hautamäkikin valitella radiossa jos en ihan väärin muista.
Oli siellä kaksi fani ryhmää ymmärtääkseni.
Toinen ryhmä vaan oli käytävään sijoittanut itsensä kannustamaan joukkuettaan.
Minun kouluaikani alussa joutui opettajan määräämänä käytävälle huonosta käytöksestä.
Osa nykynuorisosta on jopa niin fiksua että osaavat mennä itse käytävälle kun eivät osaa käyttäytyä.
Totta kai meidänkin kotimatseissa lähtökohtaisesti ketä tahansa vastaan on ollut tällä sesongilla todella hyvä tunnelma eikä sitä kai kukaan täällä ole kiistänytkään, se ei mielestäni edes liity tähän keskusteluun kovin olennaisesti. Silti minusta olisi paljon hienompi tunne voittaa ilvesläiset kannattamisessa siten että kummallakin päädyllä olisi edellytykset sekä mahdollisuudet pistää parastaan pöytään kuin silloin kun voittaisimme siitä syystä että meidän porukka on ainoa joka on paikalla. Tätä ainakin itse tässä koitin hakea. Kyllähän se maistuu paljon makeammalta kaataa kaukalossakin huippukuntoinen Ilves kuin Ilves jolta puuttuu kahden ketjun edestä pelaajia.
Heh ![]()
Itse tulkitsin tuon kommentin siten että jos kannattajaryhmiin suhtautuminen olisi noin nihkeää että ajateltaisiin että parempi kun eivät tule paikalle ollenkaan niin palattaisiin Hakametsän kirkkotunnelmaan, en niinkään piikkinä meille.
Väitän ettei yhdessäkään Ilveksen pelissä ole vastaavanlaista tunnelmaa nähty, kuin Tapparan finaaleissa. Joten menkööt heiluttamaan lippuaan omiin peleihinsä.
Tavan tallaajaa ei ■■■■■■■■■■ kiinnosta kiukutteleeko Osasto vai ei.
Jos kannatus lippujen heiluttelun ja lauleskelun pois jäämisen takia hiipuu, niin sitten ei tosissaan ole kyllä kannattanutkaan.
Kyllä tuon pelin pitää olla keskiössä ja muu härvääminen on sivuroolissa.
Sinä et selkeästi ymmärrä että näin ei kaikilla ole. En itse tulisi hallille kuin joskus ja jouluna, jos kannatustoimintaa ei olisi. Tekisin jotain muuta. Ehkä olen sitten huonompi kannattaja tai en kannattaja ollenkaan.
Ei siitä lippujen heiluttelusta kaikki pidä. Ihan Osaston takana istuvat Ilves fanit ovat huudelleet paikallisissa osastolle, että liput alas, jotta näkee pelin, mihin Osasto on huudellut takaisin. Aika härskiä tekstiä on käytetty näissä huuteluissa molemmin puolin.
Iso rakennusvirhe Areenassa nämä seisomakatsomot. Itseä ei haittaisi, vaikka seisomakatsomoja ei olisi olleenkaan ja kaikki istuisivat.
Kyllä tunnelma olisi täysin kuollut ilman seisomakatsomoja, silloin olisi aivan sama katsoa matsit kotisohvalta käsin. Kyllä minä ainakin fiiliksen ja meiningin takia käyn nimenomaan paikanpäällä katsomassa ottelut.