Ilveksen maskotti

PisuKisu työssään. Ei vaan millään jaksa uskoa, että nykyisen johdon alla tapahtuisi vastaavaa. Toivottavasti löytyy myös järkeä maskotin nimeämisessä.

1 tykkäys

Miettikää, jos Tapsun nimi olisi vaikka Juti. Tai Ojanen. Ymmärrän, että esim. Juti tai Raipe ovat tietynlaisia maskotteja itsekin, mutta jotenkin karsastan ajatusta että karvahahmo nimettäisiin tuolla tavalla. Ehkä olen sitten kukkahattutäti, “no fun allowed”.

Tämän ketjun mukaan maskotin nimi olisi jo Ipa. Ja nopea googletus tämän myös vahvistaa: “Samaisessa pelissä Ilves-maskotti sai ‘Ipa’-nimensä”, kertoo Ilves.com. Ilmeisen hyvin se ei ole stikannut, koska kukaan ei puhu Ilveksen maskotista Ipana, vaan Ilveksen maskottina.

3 tykkäystä

Ipana olis kyllä ollut hyvä nimi.

8 tykkäystä

Jeesus, että toi vanha maskotti oli hirveän näköinen. Päässyt unohtumaan kun tota pissailukuvaa ei ole hetkeen nähnyt.

3 tykkäystä

Taisi vanhan maskotin nimi olla Impo, sillä oli pili vain pissimistä varten ja kyllä se sitten pissikin.

2 tykkäystä

Mulla on varmasti tosi huono huumorintaju muutenkin, tai siis uppoo hyvinkin huono huumori, mutta kyllä mua se Tapparamaalin tolpanjuureen kuseminen nauratti. Ja huvittaa kyllä sekin, kuinka tunteisiin se on täällä joillekin mennyt. Ei aina tartte olla, niin ryppyotsainen. :joy:

2 tykkäystä

Kävin äänestämässä Ilpoa.

2 tykkäystä

Juu ja varsinkin, kun kissa pissaa niin kuin koira :smiley:

Anatomiahan se tässä tärkeintä on :wink: mutta asiasta, niin minun mielestäni tuo pissailu tempaus tehtiin lähinnä lapsia hauskuuttaakseen (ainakin toivottavasti). Kyllähän sille aikuisetkin varmasti hymähti mutta uskon että myös Tapparan puolelta lapsikatsojat naureskelivat kyseiselle tempulle, niin en tätä niin vakavana pitäisi.

1 tykkäys

Kusiko se @Ilves1931 @Anapoli myös Tapparan maalin tolpalle? Tuossa yllä olevassa kuvassa se kusee Jukurien maalin tolpalle.

7 tykkäystä

Ihme, kun ei Ipsu. Olis voinu paikallispeleissä ottaa Tapsu vs. Ipsu kusemiskilpailun.
Huumorilla, huumorilla :sweat_smile:

2 tykkäystä

En tiedä olenko lapsellinen tai huonolla huumorintajulla varustettu mutta kyllä toi pissiminen mielestäni ihan hyvänä läppänä menee. Muutenkin toivoisin maskottien enemmän hupailevan ja viihdyttävän katsojia mitä erikoisimmilla tempauksilla. Parastahan se on mikäli maskotti saa vastapuolen kannattajat närkästymään.

1 tykkäys

Sanottakoon, että jokainen joukkue vetää tyylillään.
TPS erotti tanssijat muutama vuosi sitten, kun kokivat sen olevan kyseenalaista nykypäivänä.
Ilves taas esitteli mainoksessaan muutama vuosi sitten porkkanapenistä ja ottelussaan kusileikkejä.

Kyllä näin muistelisin. Mielestäni kyseisen episodin nähnyt parikolmekertaa.

2 tykkäystä

Onhan toi virtsa juttu aika nolo. Tykkään härskistä huumorista, mutta sen kaksiteräinen miekka on juuri toi, että milloin menee nolon lapselliseksi. Ne Ilves kummeli jutut mitä olen nähnyt ovat olleet ihan hyviä. Toki sen kettuilu huumorin vääntäminen olisi paljon helpompaa, jos olisi oikeita aiheita.

Nolo ja nolo. Keitä varten se maskotti siellä ylipäätään on? Uskoisin, että lapsia varten. Itelle ja varmasti monelle muullekin aikamiehelle varmaan yhdentekevää koko maskotit. Kun taas esim. oma tyttäreni on siitä hirveän kiinnostunut, ja voisin hyvin kuvitella, että tuollainen pissaus juttu, jonka jonka päälle vähän ilveilyä, jää lapsen mieleen ja siitä kerrotaan vielä kotona ja koulussakin muille. Lisäksi halu lähteä uudelleen halliin katsomaan mitä hauskaa maskotti tälläkertaa keksii kasvaa myös. Ihmetyttää kyllä miten se voi aikuisille ihmisille mennä noin tunteisiin, että jaksaa mokomaan edes kantaa ottaa. Mutta sama se mulle. Minun puolesta saa maskotti kuseksia jatkossakin mihin huvittaa, enkä tunne myötähäpeää.

2 tykkäystä

Tavat ovat/pitäisi olla nykyään, jopa laisäädännön kautta, sisäsiistimmät kuin Pyhäjärven mestaruusaikoihin nähden. Ymmärrän jos naapurileirissä ei ymmäretä :slight_smile:

Nyt taidatte pojat puhua vasten parempaa tietoa. Kuten jutusta käy ilmi, niin muitakin tanssikeikkoja Kobrilla oli ja ihan ykköstanssijoita olivat Liigassa. Lisäksi purku taisi lähteä liikkeelle TPS:n rahapulasta.

Eksyinpä taas aiheesta. Tuo “pissaava maskottihan” taisi olla vain parin kauden ajan, eikä tyyliltään koskaan oikein miellyttänyt minua. Itse pidin sen edeltäjästä enemmän, koska oli sellainen “lempeämmän oloinen”.

Nyt kun ollaan tällä pissi ja kakka linjalla. Niin pakko kysyä @Naapuri, että mitä jos Tapsu tulis vääntään tortut ylähirren päältä teitin maalin katolle?
Allekirjoittaneen mielestä ei niin kauhean kypsää.

11 tykkäystä

Ipa kokenut kovia eilen…

2 tykkäystä