Ilveksen maskotin ketjussa alettiin mennä raakasti ohi aiheen, joten päätin luoda aiheelle oman ketjun. @ylläpitäjät päättäköön oliko oikea valinta.
Kuten Myrsky, kun ei antanut vierasjoukkuetta kannattaville lapsille karkkia? Näyttikös se ahteriaan vai sentteritkö heilui siinä ohessa?
Mun mielestä maskotin tärkein homma on olla energinen kaikkien kaveri ja etenkin lapsien viihdyttäjä! Ehkä jotain pientä kevyttä ja hauskaa jäynää vierasfaneille, tyyliin ottaa esim. SaiPa-lippiksen pois päästä ja laittaa Tapparan lippiksen tilalle. Toki antaa fanin oman lippiksen takaisin jekkuilun jälkeen.
Muuten hyvä, mutta tuossa voi huonolla säkällä mennä pieneltä Saipa-fanilta pelireissu pilalle jos on oikeen tykästynyt lippikseensä ja pelästyy että nyt se vietiin.
Itse tykkäsin varsinkin vanhan Tapsun reilusta tyylistä, ja kovin on tykännyt kaikki sukulaislapset keiden kanssa olen peleissä käynyt.
Ymmärrän hyvin lasten uni- ja muutkin lelut ja senkin, että lapsille ja junnuille voi jokin maskotti olla hyvinkin tärkeä, mutta sitä hieman ihmettelen - vaikka miehet kuulemma ikuisia lapsia ovatkin, miten tosikkomaisesti aikuiset miehet lasten leikkeihin suhtautuvat ja käyttävät tämmöiseen tohinaan aikaansa.
Hyvä puheenvuoro! Sama toimii toiseenkin suuntaan. Maskotin ei kannata aikuisten ”juttuja” tuoda lasten maailmaan. Mieluummin viihdyttää lapsia heidän ehdoillaan. Philadelphia Flyersin morkattu maskotti on onnistunut tuomaan ”duudsonit” tai ”jackass” -tyylistä kohellusta viihteeksi. Eli sellainen vanhanaikainen sirkusklovnityylinen ei välttämättä iske, mutta yllä kuvatun mukainen saattaisi olla hyvä maskotille. Samoin nuo poseeraukset jne läpyjen heittelyt lapsille.
Sinänsä jääkiekossa sidekick, mutta jos se tuo lisäviihdettä varsinkin lapsille, on se silloin aika hyväkin juttu.