Ilves roster 2025-26

Tottakai ymmärrän että pyritään pumppaamaan renkaita omien suuntaan, mutta on melkoinen ero siinä miten Ilveksen tarinassa Niemelä ja Koskela käsittelevät neljättä sijaa verrattuna siihen miten taannoin Tapolan Tapparan jäätyä neljänneksi päävalmentaja ja organisaatio siihen suhtautuivat. Niemelän ja Koskelan mukaan 5v5 peli oli lähinnä erinomaista ja kaikki matka urheilussa on menestystä - Tapparassa neljäs sija oli urheilullisesti iso pettymys ellei kriisi ja koko urheilutoiminnalle tarkastelun ja parannuksen paikka. Analysoitiin mikä meni pieleen ja korjattiin - sama vielä isommalla mittakaavalla nyt viime kauden kyykkäyksen jälkeen.

Niemelällä ja Koskelalla on kova tarve olla myöntämättä että sarjan kääntyminen Tapparalle 0-2:sta herrasmiessweepillä oli valtaisa pettymys ja nimenomaan omaan iso sulaminen oikein legendaarisella tavalla. Puheet on aika kädenlämpöisiä mutta toki loogisia jatkumoita Ilveksen ”tärkein on jo saavutettu” mantraan - jos naapuri haluaa hyvän organisaation lisäksi myös voittavaksi on sen uskallettava olla kunnianhimoisempi kaikella tavalla. Uskon että fanit ja sidosryhmätkin olisi tyytyväisempiä jos rehellisesti sanottaisiin että ”Tulos on valtaisa pettymys mutta käymme läpi mikä meni pieleen, missä pitää parantaa ja tulemme entistä vahvempana takaisin”. Nyt tuntuu siltä että se urheilullinen menestys on pöhinän jälkeen toissijaista mikä toki sopii itselle aivan hyvin :joy:

6 tykkäystä

Maalivahti Roope Taposen sopimus purettu yhteisymmärryksessä

https://www.ilves.com/maalivahti-roope-taposen-sopimus-purettu-yhteisymmarryksessa/

1 tykkäys

Ilves tyhjenee.

Hyökkääjistä seuran jättävät Matias Mäntykivi, Olli Palola, Kasper Björkqvist, Carl Klingberg, Joonas Nättinen ja Peter Quenneville.

Puolustajista muualle suuntaavat Simon Johansson, Sebastian Soini ja Radek Kucerik. Maalivahdit Dominik Pavlat ja Jimi Kuivila lähtevät myös.

3 tykkäystä
1 tykkäys

CTRL-ALT-DEL

Saas nähdä miten ja kuinka kiirellä naapurissa rakentavat uutta. Tuon listan paikkaaminen ei ole ihan helppo rasti näillä markkinoilla.

Hyökkääjistä jäävät tuskin juuri ketään kaipaamaan tämän kauden näytöillä?

Kucerik ja Johansson sen sijaan todella vaikeita korvattavia ja isoja menetyksiä.

5 tykkäystä

Ei välttämättä. Mutta Mäntykivi on ollut jo vuosia tärkeä pelaaja Ilvekselle ja tehnyt paljon pisteitä. Klingberg oli mielestäni pudotuspeleissä Tapparaa vastaan heidän parhaita, ellei paras hyökkääjä ja oli pitkään loukkaantuneena tällä kaudella.

2 tykkäystä

Älä ny.. Ilvesfoorumi sanoi “paskimmaksi hankinnaksi” :smiley: :+1:

1 tykkäys

Okei. Omasta mielestäni hieno pelaaja. Vahva ja yllättävän taitava/ovela roikale.

Ässät saanee hyvän vahvistuksen, jos sinne menee.

Olet oikeassa.. olit parempia suorittajia naapurilla välierissä. Kuvastaa vain täydellisesti kuinka kassalla tuolla naapurinfoorumilla ollaan :smiley:

1 tykkäys

Melkoinen kato käy. On Pallopäällä haastetta luvassa ens kaudeksikin.

En itse ole huomannut että joku olisi paskimmaksi hankinnaksi sanonut. Tuli surkeassa kunnossa syksyllä joukkueeseen ja reputti kuntotestin. Aloitti kauden nihkeästi ja loukkaantui pitkäksi aikaa. Sai lopulta itsensä pelaamalla ok kuntoon kevääksi, mutta ei ollut lähellekään viime kauden tasoaan.

3 tykkäystä

Välierä tappion jälkeen sai Ratisen kanssa aika lailla rapaa..

Tuo Olli Palolan tilanne on kyllä mielenkiintoinen, mahtaako lopettaa, vai jatkuuko ura vielä. Itseasiassa yllättävän vähän on hänestä ollut kommenttia missään, vaikka pelasi ihan hyvän sen 24 ottelun setin mitä pelasi. Pisteet kuitenkin oli 7+7=14 ja plusmiinus plussalla 14. Että ei nyt kauhean huonosti…

11 tykkäystä

Jep, veteli kuntotesteissä sellasia lukemia mitä harvoin on kuulemma nähty. Eikä välttämättä positiivisessa mielessä.

3 tykkäystä

Käsittääkseni Kontiolan kanssa ainoat pelaajat jotka on tuon koskaan keskeyttäneet Ilveksen historiassa.

3 tykkäystä

Saataisiinko arvon Ilves-veljiltä ensi kauden rosteriketjua tulille? Julkistuksia tullee vielä finaalien ja/tai MM-kisojen aikana.

Ping @Caleido, @IpaPipa, @Anapoli ja muut.


@Mr.Peter Olen yllättynyt, ettei Palola jatka Ilveksessä, ellei sitten ole lopettamassa. Olisi hyvä mies pieneen rooliin ja “maskotiksi”. Ilveksen kasvatti, hyvä ura takana ja ilmeisesti urheilullisuus priimaa. Varsinkin jos JMJ vielä tulee myös.

2 tykkäystä

Voi Mäntykivi, nytkö sinä sitten lähdet… Jään kaipaamaan, olit niin Ilveksen näköinen pelaaja. :joy_cat:

15 tykkäystä

No hei, JOS saadaan mehulle hoidettuu se pytty tällä kaudella, niin miksei opalle sit heti perään seuraavalla. :wink:

“Hyppää jos sä Ilves oot” :musical_notes:

1 tykkäys