Runkosarjan eka peli. Ihan sama, onko halpoja vai ei, jos 3p jää. Kyllä maalin hinta varmasti saadaan korkeammaksi, kun kausi etenee. Nyt päästään itse taululle ja se on tärkeää. Viime kaudella ei päästy oikein taululle.
Totta tuokin, mutta maalien halpuus oli yksi viime kauden ongelmista joka erotti meidät finaaleista.
Lassi Thompsonia on hehkutettu siellä täällä. Ei siinä, ihan hienoja vetoja, mutta tehotilasto näytti pelin jälkeen -2.
Kausi korkattu ja voitolla. Mahtavaa! Tää on kova joukkue, ja uskon, että puolustuksen rakoilut on helpompi viilata kuntoon kuin vaikkapa maalinteon tehokkuus (penkin takana kuitenkin Rautakorpi). Nyt on jengissä ratkaisuhalukkuutta ja raikkautta. Toki se pimenevä syksy sieltä tulee, mutta niin tulee valkeneva kevätkin!
Nyt on kompattava Peterraa.
Itse narisen aina siitä kuinka “jäädään telineisiin” ja “valmistaudutaan huonommin”.
No ei jääty. Olipahan mahtava poljento Tapparalla kauden avaukseen.
Tottakai soi omissa mutta so what, jos löytyy hauista pistää itse vielä vähän paremmaksi.
Nyt on kauden alku ja kerrankin kaasu auki. Tälläisiä pelejä vaan on niin paljon kiinnostavampi seurata kun niitä mihin meinaa nukahtaa jo toisen erän puoliväliin. Tänään samanlainen ilotulitus Jypiä vastaan niin kyllä se yleisö alkaa sinne halliin löytämään.
Keväällä sitten kaikki ottaa oman seniilin paikkansa punaiselta ja lähdetään kyttäilemään finaalipaikkaa.
Suotta pelkäsin; aika lailla täydellinen liiga-avaus näin katsojan kannalta. Vauhtia riitti, tasainen ottelu, hienoja maaleja molempiin päihin, tunteiden vuoristorataa, Japan sekoilu ja siitä selviäminen sekä ennen kaikkea onnellinen loppu. Tällaisia lisää ja yleisömäärät ansaittuun nousuun.
+/- tilasto nyt ei välttämättä kerro mistään mitään ja -2 voi tulla sarakkeeseen hyvinkin helposti, jos oma joukkue päästää viisi maalia ja tekee itse tehosa ylivoimalla.
Toinen miinus oli siitä, kun Thomson pelasi alivoimaa ja Tappara teki maalin 2 sekuntia rangaistuksen päättymisen jälkeen. Ja ylivoimamaalit tietenkin lasketaan kuten mitkä tahansa muutkin. Yritäpä uudelleen.
Kyllä tuossa vähän itse kukin kerrytti miinusta pelin aikana ![]()
En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta suora lainaus sääntökirjasta:
PLUS-MIINUS
Lasketaan vähentämällä pelaajan jäällä ollessa syntyneistä oman joukkueen maaleista pelaajan jäällä ollessa vastustajan tekemät maalit (kummankaan joukkueen ylivoimamaaleja ei lasketa mukaan).
Minä taas ymmärsin niin, että Levtchin maalihan syntyi tasakentällisin ja siitä tuli miinusta Thomsonille, pari sekuntia YV:n jälkeen.
Onhan tuo Thomsonin laukaus kahden lämärin perusteella aika poikkeuksellinen. En oikein tiedä kehen vertaisin. Näyttäisi lähtevän todella tyylikkäällä ja puhtaalla tekniikalla kuten Rantakarilla, mutta paljon nopeammin ja yhden pelin perusteella myös tarkemmin.
Thomsonin laukaus on kyllä maailmanluokkaa jo nyt, mutta aika isoissa ongelmissa oli välillä omassa päädyssä sellaisessa stop&go puolustamisessa. Eli suunnanmuutokset olivat hitaita ja oli välillä haasteita pysyä Tapparan pelureiden perässä. Taisin eilen kirjoittaa, että tuo on kehitettävissä oleva asia, mutta siihen ei välttämättä yksi sesonki riitä.
Ylivoimalla selkeä uhka ja varmasti joukkueet tulevat tuota noteeraamaan jatkossa.
Silvennoiselta jopa ihan kelvollinen juttu, eikä ole otsikoitukaan mitenkään älyttömästi.
– Puheet kuolemastani ovat ennenaikaisia ja vahvasti liioiteltuja.
Näin ilmoitti Juice Leskinen vuonna 1989, kun hän oli ollut kuukauden sairaalassa maksaongelmien vuoksi. Mediassa Leskisen huhuttiin kuolleen.
Viime aikoina mediassa on ollut rutkasti arvioita, että Tapparan kultainen joukkue on haudattu, ja Ilves on uusi Tampereen herra.
Leskisen sanat pätevät Tapparaan.
– Voin sen luvata, ettei Ilves vie meiltä valtikkaa niin kauan kuin minä pelaan. En niin montaa vuotta enää pelaa, mutta sen mitä pelaan, se pysyy meillä, ilmoitti Tapparan konkaripuolustaja Tuukka Mäntylä , 38, jonka sopimus kirvesrintojen kanssa umpeutuu ensi keväänä.
– Ilves on varmasti top-4 -seura tällä kaudella – niin hyvää kiekkoa se on pelannut. Mutta on meilläkin tavoitteet korkealla. Ei meilläkään ihan huono porukka ole.
Ymmärsin tietenkin. Pointti oli se, että ylivoimamaalit lasketaan aivan kuten tasakentälliset maalit, joten vähän hölmöä tuijotella plus/miinuksia ottelussa, jossa pelaaja tekee 2 YV-maalia. Varsinkin kun yksi noista miinuksista oli 2 sekuntia alivoiman jälkeen.
Kiitos palautteestasi. Viedään asiaa eteenpäin! // Hanna
SS näkee ja olettaa jotain muuta kuin mikä totuus!
Tapparan Patrik Puistolalla meni Thomsonin maalit tunteisiin, kun hän kävi niittaamassa kiekottoman Ilves-pakin nurin. Puistola, 18, sai tempustaan kahden minuutin jäähyn. Ilves aloittaa päätöserän ylivoimalla.
Mitä v-ttua tuo “asiantuntija” taas sekoilee! Normaali kamppailutilanne pelin sisällä.
Sori, jos mulla meni tunteisiin!
Sehän oli hyvä haku Thomsonilta. Kumi aivan totaalisesti puhki ja nurin
Ja Levonen nostaa kättä pystyyn
Muutoin eksymättä liikaa eiliseen niin tuomaripari oli Levosesta huolimatta yllättävän hyvä. Kategorisesti otettiin melkein kaikki kampit pois, mutta perinteiseen Levoslaiseen tapaan sai hakata aika ronskisti mailalla maalilla ja estää sektorissa ihan kunnolla. Sekoilu tietysti parhaimmillaan tuohon Ilveksen rankkariin, joka meni kuin ihmeen kaupalla oikein.
Lepaus sekosi omiin sukkiinsa, joten maali rankkarista olisi ollut oikeusmurha ja serverimme olisi palanut pohjaan.
Höpötystä
ennemmin noin kuin se että Tappara yv tuosta.