Ilves - Tappara 16.12.2016 (Pe) Ulkojäät

3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Otteluseuranta: Ilves - Tappara 16.12.2016

###Huomio!

Tapahtuman poikkeuksellisesta luonteesta johtuen, on yksi ketju normaalia enemmän:

  • Normaali otteluketju, eli tämä - pelilliset asiat.
  • Otteluseuranta-chat live-höpöttelyyn.
  • Ulkojäät 2016 ketju ei-pelillisille asioille, eli järjestelyt, tekniset asiat yms.
3 tykkäystä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Ulkojäät 2016 Sorsapuistossa 16.-17.12.2016

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Ulkojäät 2016 Sorsapuistossa 16.-17.12.2016

Tuo kolmonen on kyllä kamalaa katseltavaa, kun maaleja tollain latovat.

No katsotaan nyt peli loppuun, mutta ei kai tuo pahalta näytä.

Ilves on ehkä tässä nykyisessä alemmuustilassa hitusen huono järjestäjä tällaiselle tapahtumalle.

Seuraavaksi seuraa ylimielisen Tappara-fanin analyysi:
Ensinnäkin olen lähes 100 %:n varma, että Ilves onnistui nyt tapahtuman toteutuksen osalta paljon paremmin kuin Ratina. Konsepti vaikuttaisi toimivalta ja Ilveksen markkinointikoneisto sai lähes kaikki Ilveksen kykenevät ja haluavat fanit liikkeelle. Myös sää suosi ja tapahtuma meni ns. putkeen. Jääkin kesti koko pelin ja luulen, että pelaajille jäi tästä positiivinen kokemus. Kuitenkin Ilves on mielestäni tällaisiin peleihin tällä hetkellä hieman huono isäntä, koska Ilves on “maineeltaan” ja “olemukseltaan” tällä hetkellä aivan pikkuseura. Pikkuseurakin toki pisti meidän vajaan kokoonpanon tänään aika tiukoille, mutta jopa kommentaattorien ja kaikkien puheesta kuulee sellaisen säälin ja epätoivon välisen halun Ilveksen voitolle.

Jotta tällaiset tapahtumat olisivat parhaimmillaan, niihin tarvittaisiin ehdottomasti liigan parhaita joukkueita. Hiljaa mielessäni on usein käynyt, että mitenhän tällainen tapahtuma myisi jos sen järjestäisi viime kauden Tappara ja vieraaksi saapuisivat Lauri Marjamäen Kärpät ja IFK. Lukkokin paremmassa kunnossa kelpaisi hyvin tällaiseen tapahtumaan. Tappara-Ilves -pari ei ole tällä hetkellä kovin kaksinen eikä pelillisesti ollenkaan fanien unelmapari. Tampereella halutaan elää menneessä ja vannoa paikalliskilpailun nimiin, mutta kun tää on ollut jo kohta 5 vuotta niin yksipuolista näytöstä ja me ei oikeasti painita samassa sarjassa. Ilvekselle isot pisteet loistavasta isännöinnistä, mutta Liigassa kannattaisi miettiä oikeasti, että onko pikkuseurat kuitenkaan paras järjestäjä näille tapahtumille.

P.S. minua saa vihata tämän kommentin perusteella. Tiedän, että se on ylimielinen Ilvestä kohtaan, mutta valitettavasti itse en enää ole aikoihin syttynyt paikallispeleihin. Asetelma on aivan vääristynyt: Ilvekselle häviäminen on urheilullinen katastrofi, mutta samalla odotan sitä, kun Ilves meidät voittaa, koska se on kuin mestaruus heille.

4 tykkäystä

Noh, Ipa pelasi kuitenkin hyvän pelin, ei siltä mitään pois. Ratinaa ja tätä ei oikein voi verrata koska kustannukset tähän areenaan on ihan eri sfääreissä kuin Ratina. Tällainen formaatti varmaan tulee onnistumaan muuallakin jos vaan joku haluaa ottaa riskin.

Kyllähän se vähän noin menee.
Sen verran kuitenkin yritteliäisyydestä annan kunniaa Ilvekselle, että hankalasta tilanteesta huolimatta otti valtaisan riskin tällasen tapahtuman järjestämisessä.
Pelaajat kuitenkin ovat kautta linjan olleet tyytyväisiä, ja oon heidän puolesta iloinen, että saivat tällasen kokea.
Ps. Edelleen harkitsen huomiseen peliin menoa.

2 tykkäystä

Suomessa fanitus/katsoja kulttuuri on vaan sillä tasolla,ettei täällä yksityisen fanin lippujen ostolla saada mitään urheilutapahtumaa täyteen.

Kyllä, juuri näin. Muuten ei olisi kevättä nähnyt mutta hieno homma jos saavat huomiseen peliin sen 6000-7000 mikä olisi mahtunut myös halliin, se on pelastus ainakin joksikin aikaa jos heidän omistajanvaihdosneuvottelut menevät hyvään suuntaan.

Ilves on tehnyt tämän tapahtuman kanssa hyvää työtä, mutta mä en ainakaan voi itselleni mitään, että mulla kaikuu liian kovaa korvissa tämä keskeinen markkinointisanoma:

a) alusta asti Ilves on markkinoinut tapahtumaa talkoina Ilveksen talouden puolesta. Jos haluat vierasfaneja paikalle, silloin - oikeasti - pitää keskeinen sisältö markkinoinnissa olla urheilullisuus, pelaajat ja tapahtuma itsessään. Ilveksen markkinointi on koko prosessin ajan liioitellut myytyjä lippuja, liioitellut mahdollisia voittoja ja samalla myös lanseerannut tapahtuman pelastamaan Ilvestä. Sellainen lanseeraus jää vierasfanien mieleen eikä todella innosta ainakaan tätä Tappara-fania marssimaan Sorsapuistoon 50 metrin päähän
b) jos tällaisen tapahtuman järjestäjänä ei toimi Tappara niin se ainakin vähentää selvästi omia halujani lähteä peliin. Luulen, että sama toimii myös toiseen suuntaan. Tappara on minulle se tärkein ja keskeisin elementti pelissä ja haluan tukea omiani, mutta silloin, kun tiedän suurimman osan rahasta virtaavan toisen paikallisen tilipussiin niin harkitsen oikeasti olosuhteita monta kertaa. Itse en hirveästi pidä kylmästä (korkeintaan urheilusuorituksena ulkojäillä henkilökohtaisesti kelpaa kylmä sää) ja paikallaan 3 h katsomossa kuulostaa aika pelottavalla, varsinkin, kun pukeutuminen ei (hyvin tai huonosti) ei ole koskaan ollut oma vahvuus.
Näiden syiden pohjalta tällaisen tapahtuman eksoottisuus nousisi potenssiin viisi, jos sen järjestäisi oma seura ja mieluummin sinne menisin ja silloin myös jaksaisin aiheen takia ulkona tunteja seistä. Tässä tapauksessa lähtökynnys ei ylittynyt. Tämä oli kuitenkin hintava tapahtuma (40€+) ja mitä nyt nopeasti hintoja vilkaisin niin vaikutti aika strategisesti keskeiseltä nyhtää suurimmat lipputulot nimenomaan vierasfaneilta KOHDISTAMATTA heihin kunnollisia markkinointitoimenpiteitä.
c) urheilullisuus. Ilves ei ole urheilullisesti optimaalisen vastus Tapparalle.

I rest my case.

6 tykkäystä

Kirjoitin jo toisaalle.

Tasan 11.000 katsojaa. Tasan. Hauska sattuma.

2 tykkäystä

Olisin halunnut kuulla vielä pelin ratkettua kuulutuksen ILLLLLVÖÖÖÖÖSS sai tästä pelistä yhden pisteen!

Onneksi on Petri Kääriäinen.

14 tykkäystä

Tuo kotijoukkueen suhteellisen amatööri kuuluttaja, joka valitettavasti jatkaa vuodesta toiseen tuolla samalla linjalla. Tajuaakohan se itsekään kuinka pellen itsestään tekee?

Aivan vasta tässä loppusyksyn ja alkutalven aikana markkinoinnissa alkoi esiintyi mm. Haapalan naama. Tätä ihmettelin jo kauan sitten, että miksi hitossa yrittävät vain omalla kärjellä saada lippuja myytyjä ja kiinnostusta tapahtumaan. Varsinkin kun edes en enää muista keitä nuo Ilves-pelaajat olivat. Tämän kokoiset tapahtumat vaativat myös ison määrän, tuhansia, vierasfaneja.

2 tykkäystä

http://www.aamulehti.fi/urheilu/tapparan-tapola-ei-sortunut-lammittelemaan-pakkasessa-vanhan-liiton-tapaan-oli-hyvat-varusteet-24148842/

En tiedä onko käsitelty mutta oliko kuuluttaja kännissä? Karmeaa suorittamista.

Tapahtumasta/pelistä muuten:

  • oheispalvelut toimi ainakin omalla kohdalla.
  • väkeä ihan hyvin
  • tappara voitti
  • läpinäkyvät laidat :smiley: :smiley:
  • kuuluttaja
  • härskin hintanen bisse

Yksi nautittavampia asioita Tapparan menestysputkessa ja Ipan alennustilassa on tuo Ipan kuuluttaja. Sen katkeraa äänensävyä on oikein mukava kuunnella kun aina tulee pataan :grin:

Kyllä maistui Savin maali! Tätä peliä ei saanut hävitä. Eikä Tappara pahemmin mokaillut, vaikka Ipa tuli kahden maalin takaa. Joskus näitä sattuu, Tappara olis hyvin voinut olla kaksi maalia perässä ekan erän jälkeen.

4 tykkäystä

Ennen ottelua hieman kirosin alaketjuja, niin tulen nyt nöyränä poikana myöntämään, että Jasun ketju pelasi mallikkaan ottelun ja Jasu itse jopa loistavan. Syötöt Nurmen maaliin ja ylivoimalla Peltolan huippupaikkaan, eivät syntyisi aivan keneltä tahansa. Löytyy pelisilmää ja myös mainettaan paremmat kädet.

Kokonaisuutena aika vaisu esitys Tapparalta. Kiekollisesti todella heikkoa pelaamista ensimmäiset 30 minuuttia ja loppujen lopuksi pistejako oli oikeutettu. Onneksi tosiaan Xavi ratkaisi näyttävästi jä hiljensi Ilveksen ärsyttävän kuuluttajan!

5 tykkäystä

Kiekkohan ei ekaan kolmeenkytään minuuttiin totellut Tapparaa oikeastaan yhtään. Pelin edetessä Tapparakin mukautui kaukalon vaatimuksiin ja otti hallinnan. Neloskenttähän jäi vilttiin kolmanteen erään ja vähän loppupuoliskolla se alkoi näkymään. Onneksi tasoitusmaalin jälkeen selvittiin edes jatkoajalle. Kyllähän tähän matsiin annettiin, maajoukkuekutsut plus Ilomäki ja Tuhkanen, pirusti tasoitusta. Toi nelonen olisi kaivannut sitä yhtä laadukkaampaa hyökkääjää niin sillekin olisi löytynyt enemmän käyttöä.

2 tykkäystä