Aho on ollut pettymys. Tekee aivan käsittämättömän paljon virheitä. Eikä pelkästään sellaisia, jotka saa Mertsissä huutomyrskyn aikaan, vaan myös pienempiä virheitä, joita ei noin paljoa pitäisi noin hyvälle pelaajalle tulla. Lähinnä kiekollisiin virheisiin olen kuitenkin keskittynyt. Ja se jatkoajalla yksin läpi. Eroa vastustajaan oli todella paljon, mutta jostain syystä Aho katseli selkänsä taakse kuin takaa-ajettu kauhuelokuvassa. En muista nähneeni tuollaista koskaan aiemmin. Miksi hän katseli taakseen? Väsymys, epävarmuus?
Eipä siellä NHL-Filppulakaan avut juuri ole näkyneet.
Jollain perverssillä tavalla uskon, että tämä joukkue voi voittaa jotain suurta. Kukaan ei odota joukkueelta näiden esitysten jälkeen yhtään mitään ja koko kansa ilkkuu. Joukkueen työrauha on koetuksella. Jos joukkue kääntää tämän itselleen voitoksi niin se voi heijastua täydellisenä itseluottamuspiikkinä ja flow-tilana, jota ei pysäytetä helposti. Valitettavan usein se viimeinen “napsu” tulee juuri näistä: yhteisistä koetuista vaikeuksista.
Tappara-fanit tietävät, mitä meinasi käydä Ilveksen kanssa. Siellä kylvettiin mestaruuden siemen.
Mutta ongelma on mun silmään se että jopa joukkue itse on alkanut epäillä mahdollisuuksiaan voittaa isoja maita Marjamäen pelikirjalla ja valmennustiimillä. Täytyy sanoa että Marjamäki-Kaskinen (julistevastaava)-Manner statsit ovat niin surullista luettavaa, että suoraan sanoen en ihmettele että niin moni NHL-pelaaja on kieltäytynyt kutsusta. Avauspeli on todella sekavaa, ja paniikki tuntuu iskevän yllättävän moneen mieheen yllättävän nopeasti. Mikäli kisat loppuu puolivälierissä, niin eiköhän Marjamäen ura Leijonien peräsimessä lopu näihin kisoihin. Ensin pitää toki päästä sinne 8 joukkoon…
Pidän kuitenkin Ahoa parempana indikaattori-pelaajana tällä hetkellä. Ahon pitäisi periaatteessa tuntea Marjamäen pelikirja ja tavat. Aholle ns. tuttu ja turvallinen ympäristö. Filppulalle tuo Marjamäki-lätkä on käytännössä uusi tuttavuus, vaikka sen World cup -seikkailun jo ehtivätkin vetämään.
Ikävästi vaikuttaa siltä, että Ahon olisi pitänyt ottaa Laineesta mallia ja kieltäytyä kisoista. Jos tuo nähty suoritustaso johtuu todella väsymyksestä, niin olisi mennyt lomille ja keskittynyt treenaamaan tänä kesänä. Nuori mies Ahokin on.
Mä en oikein osaa verrata Tapparan vaikeuksia Leijonien vaikeuksiin. Tappara oli kykynsä osoittanut ja menestymisen työkalut tuli runkosarjan myötä. Ilves-sarjan vaikeus vain herätti työmiehet ottaan kalut käteen. Tällä joukkueella Leijonat ei ole muuta kokeneet kuin vastoinkäymisiä. Ja todella pitkään. Suomen työkalut on ympäri vajaa miten sattuu. Ainut tapa on räjäyttää vaja ja hakea Byggmaxista uudet tilalle.
Ymmärrän, että nyt on paras aika uskoa joukkueeseen, mutta mun silmääni tuossa ei ole mitään merkkejä siitä, että peli olisi voittavaa. Edes aivan järjetön pullamunkki ei riittänyt Tshekkejä vastaan.
En varsinaisesti itse ihan hirveästi perusta jääkiekossa tuloksille. Ihminen pystyy ihmeellisiin asioihin, kun on riittävän vaikeaa. Ja jos Suomen pelit päättyy puolivälierään tai alkusarjaan niin se on varmasti ansaittu tulos, joka herättää liiton & Suomen jääkiekkoilun miettimään asioita uudestaan. Välillä on hyvä epäonnistua, jotta voi onnistua uudestaan. Jos ei tänä vuonna natsaa niin ainakin tämä porukka on taas yhden ison kokemuksen rikkaampi tulevaisuutta silmällä pitäen.
2012 vuodesta pelattu tällä systeemillä 2/8 lohkoa, 10-15 pistettä ollu haarukka mikä vaadittu lohkon neljänteen sijaan. Slovenia, Norja, Sveitsi ja Kanada vastassa jatkossa.
Tähän voisi kommentoida jotain asiatonta IFK-sarjasta.
Tosiaan tuosta nelospaikasta tulee kova vääntö Norjan ja Suomen välillä, ja vaikka Norja on aloittanut todella vaisusti, niin eiköhän materiaaliero käännä homman heille.
Tämmönen kommentti pellaajan suusta. Kertoo myös pelaajasta että pelaa omaan pussiin ja varmaan yks syy siihen miks hifk ei pitkälle mennyt kun joukkueessa on pelaaja/pelaajia jotka ei pelaa faneille. Kyllä juhis niin on että kun Suomi paita puetaan päälle niin pelataan myös Suomelle eli silloin pelaatte myös meille.
Tapparassa kun asiat on onneksi toisin, pelataan toki itselle mutta erityisesti faneille.
Taas linkitellään roskalehteä tänne useamman artikkelin voimalla. Tuo on juuri sitä, mitä nuo roskalehdet noilla jutuilla haluavat ja silti linkitetään monta, monta juttua päivässä, että klikkaukset maksimoidaan. Tosi surulliseksi tekee tämä.
Antakaa Santtujen kirjoitella, mitä kirjoittavat ja laittakaa tänne linkkejä muualta. Tuetaan semmosia medioita, jotka edes yrittävät.