Jääkiekon MM-kisat 2017, Pariisi/Köln, 05-21.05.2017

Antaa Juhiksen nyt pelata ja nauttia kisat loppuun. Ei sitä ainakaan pahasti näytä puristavan. Paikkansa ansainnut.

1 tykkäys

Herätkää nyt, ei tommoista kaartelijaa olis pitäny valita ikinä maajoukkueeseen.

Njaa… Mää käänsin takkini tän päivän pelin ja tuon haastattelun perusteella. Kyllä yksi tuollainen hulivili joukkueeseen mahtuu.

2 tykkäystä

Kritiikki vie eteenpäin ja vain vahvistaa, jos sen kestää ja osaa käsitellä oikein. Ammattilaisten pitää hallita tuokin puoli. Eiköhän Marjamäkikin tuon tiedä. Nyt ei ole röyhistelyn aika. Jotain on saavutettu, mutta homma on kesken. Katsotaan minne eväät riittää. Pienestä nää pelit on kiinni.

2 tykkäystä

Aika vähän on kyllä vaadittu. Alkusarja pelkkää selkä suorassa kaartelua ja sitten puolivälierissä yksi 2vs1 tilanne, jossa ajautuu niin pieneen kulmaan, että laukaus on mahdoton.

Kaikki on kuitattu ja tervetuloa joukkueeseen?

Itse en laittaisi välieriin kentälle.

8 tykkäystä

Noo mää oon vaatimaton miäs. Mulle esim mitali on yli odotusten tuolta porukalta. Loppuottelupaikkaa en tohtisi vaatia. Vähemmän on ollut haitaksi kuin moni muu, mutta makuasioitahan nämä.

Pellaaja on luonnonlapsi, vähän kuin meidän dominaattori, uskon että hyvälle mielelle saa ainakin osan kanssapelaajistakin. Minut ainakin saa Juhiksen haastattelut hyvälle tuulelle. Tammisen ne saa ärsyyntymään ja Turkulaisten ärsyttäjät ei voi olla pahoja ihmisiä. Onhan se nyt huikeeta että kun Aaltonen tekee pisteen, pitää Tammisen keksiä siihen jäähyn paikka vähätelläkseen.

Haluan ehdottomasti nähdä Tammisen reaktion jos Aaltonen tekee maalin loppupeleissä. Vetänee vertoja Törmäsen itkuille naurettavuudessaan. Siksi annetaan pellaajan pellailla loppuun asti.

2 tykkäystä

Toisaalta niin kauan pelaajat ja pellaajat tekee oikeita asioita, kun voittoja tulee. Kritiikki ja/tai arvostus kulkevat siinä sivussa. Ne päätökset, ketä peluutetaan, vaikuttavat lopputulokseen. Välillä yllättävälläkin tavalla. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja paskoillakin esityksillä voi olla osuutensa voittoon. Kuitenkin lähtökohtaisesti paremmin pelanneilla, paremmilla pelaajilla voiton pitäisi olla aina todennäköisempää.

Mun mielestäni JMA:n kritisointi on aina ollut aiheellista, on edelleen, esitykset on perseestä, mutta tuurilla on aina osuutensa. Myöskään yksi syöttöpiste ei saa vaientaa kritiikkiä. Mutta tuloksesta pelataan, tuo syöttöpiste sekä kaartelut kentällä ja penkitykset ovat vaikuttaneet tähän astiseen tulokseen. Koska meillä ei ole aikakonetta tai mahdollisuutta nähdä “mitä jos” keskustelun täytyy pysyä aika rajoitetuissa raameissa.

“Siinä syötössä” ja tilanteen syntymisessä kävi todella hyvä tuuri. Mulle JMA on edelleen pellaaja, JMA saattaa olla ylpeä itsestään.

Sekavaa? Kyllä.

3 tykkäystä

On se nyt kumma et kun Aaltonen saa yhden syöttöpisteen niin on oikea valinta. Jos Aaltonen ei tee maaleja, joita se ei ole tehnyt about 30 viime pelissä, niin sillä ei tee mitään oli kyse maajoukkueesta tai Hifkistä. Käsittämätön valinta Marjamäeltä.

4 tykkäystä

Ei tässä vaiheessa enää kannata kauheemmin keskittyä Juhiksen haukkumiseen. Joukkueen kannalta parempi mennä se positiivisen kautta. Mutta en nähdyillä esityksillä näe hänen mitenkään erityisemmin ansainneen paikkaansa. Vois siellä moni muukin olla ja vähintään samalla tuloksella.

Kyllä vaan sitä puristusta tuntuu pelitilanteissa löytyvän vaikka miten kaukalon ulkopuolella velmuilisi. Aina kun yksin jää, ei vielä ole näkynyt huippupelaajan ratkaisuja. Läpiajossakin ratkaisu oli minusta aika ponneton ja helppo tapaus maalivahdille. 2-1 hyökkäyksessä tilaa oli vaikka miten ja onneksi toinen mukana. Juhis ei ehkä siitä olisi maalia tehnyt. Hyvä että pääsi antamaan vastuun toiselle.

Siellä se on Juhis mennyt joukon jatkona, mutta huippupelaajaa on nähty aivan liian vähän. Ei häntä työmyyrän rooliin otettu. Toivotaan kuitenkin että paras on vielä näkemättä! Anteeksianto on joskus helppo antaa, esim. Kasperi Kapanen viime vuonna junnufinaalissa. Yksi maali voi kaiken muuttaa.

Minä olen sitä mieltä, että Juhista ei olisi pitänyt valita, muttei juuri erotu mm. Hännikäisestä, Pyörälästä, Kemppaisesta tai Pihlströmistä tuolla. Tuohon alaketjujen turvapelaamiseen käsittämätön valinta, mutta ei sinänsä muita tuolla olevia paskempi tällä hetkellä.

1 tykkäys

Aaltonen: En ole ennen käynyt Pariisissa! Ja nyt sain siellä pyöriä puolitoista viikkoa. Mulla on ollut oikein kivat kisat.

2 tykkäystä

Empä olis ennen kisoja uskonut että minusta tulee palstan lähes virallinen pellaajan puolustaja. Olin hyvinkin kärkkäästi Aaltosen valintaa vastaan, mutta kun se nyt on niin mielestäni on kuitenkin pelannut paikkansa arvoisesti. Aaltonen on lähes koko uransa ollut silmätikku ja ainakin jonkun hampaissa. Suuri osa IFK-faneistakin pisti menestymättömyyden Juhiksen piikkiin, vaikka koko kausi katsottuna oli joukkueen kantava voima.

Näissä kisoissa ei oo Juhiksen tarvinnut olla yksin syntipukkina, lähes kaikki ovat saaneet osansa, etunenässä tietysti Marjamäki jolle vaadittiin potkuja suureen ääneen. Ei yksi hyvä peli anteeksi anna virheitä, mutta on sekin täyttä paskaa väittää että Pellaaja vaan surffailee ja Marjamäki ei osaa valmentaa. Marjamäen puolelle asetuin jo aikaa sitten kun arvostelu meni täysin överiksi ja tarkoitan siis mediaa, en palstaa. Nyt päätin asettua myös Juhiksen puolelle, koska todella monille on mahdoton nähdä mitään hyvää hänen tekemisessään. Puolustaa, taistelee ja toteuttaa pelikirjaa kuitenkin tunnollisemmin kuin muutama muu ja on potentiaalinen ratkaisija.

Jos Ruotsi voitetaan, on ihan sama kuka tekee maalit, vaatii joukkueen sitoutumista. Ja minulle Suomi on jo näyttänyt olevansa Joukkue, ei siellä pukukopissa ole syöpää, pikemminkin väitän että Juhis on jonkinlainen laastari. Blokkaa ■■■■■■■■■ ja pitää huumoria yllä vaikeissakin paikoissa.

2 tykkäystä

Mistä näille iltalehden “toimittajille” oikein maksetaan? Näin tietämätöntä artikkelia ei olekaan vähään aikaan tullut luettua. Ei tarvitse olla mikään nero tajutakseen että Suomi on jäljellä olevia maita vastaan selkeä altavastaaja ja Ruotsi ottelusta tulee selviytymiskamppailu. Toki Suomen otteet ovat kehittyneet mutta en usko Suomen pystyvän haastamaan NHL tähtiä täynnä olevia Ruotsia ja Kanadaa. Venäjää vastaan ehkä mutta sekin vaatii täydellisen onnistumisen.

1 tykkäys

En ole ihan varma mutta mielestäni tämä syö iltapäivälehden juttujen jornalistisen tason katu-uskottavuutta.
Mitäs mieltä muut ?

27 tykkäystä

Toki siinähän lehti on oikeassa, että ei Korpillekkaan mennyt yhtään maalia pelissä, mutta toisaalta ei peliaikaakaan herunut yhtään :joy:

Luukun avaus 5/5

17 tykkäystä

Kukaan ei ole kyseenalaistanut asemaa samalla tavoin kuin hän itse. Kyllä, potkuspekulaatiot esimerkiksi tässä lehdessä jäävät kakkoseksi, jos henkilö itse epäilee kykyjään vähääkään.

Tää oli kirjoituksen helmi. Enempää en viitsinyt edes lukea kun tajusin Solmun kirjoittamaksi. Nyt mun kysymys kuuluu: saako toimittajan hakata paskaksi, jos toimittaja itse epäilee pätevyyttään?

Tosin varsin hypoteettinen kysymys koska eihän sellaista toimittajaa mistään löydä.

Tänään on snap shottien yö.
Keskisuomalaisen Ilkka Kulmala kiteyttää Leijonien turnauksen nokkelasti.

2 tykkäystä

Saa nähdä pelaako Puljujärvi tänään. Ilmeisesti joku kolhu tullut harjoituksissa, kun törmäsi maaliin:

Kun lukee noita Ruotsi median ylimielisiä juttuja, niin tässä ihan oikeasti alkaa toivomaan ,että Ruotti saa kunnolla köniinsä.

6 tykkäystä

Miksi nyt vasta ?

1 tykkäys