Jääkiekon MM-kisat 2021, Riika, 21.05.–06.06.2021

Jos minä olisin Suomen päättävä taho, niin ilmoittaisin ykskantaan, että emme lähde missään tapauksessa Valkovenäjälle, olivat seuraukset mitkä tahansa. Piste ja ugh.
Ruotsi seuraisi varmasti heti perässä.

7 tykkäystä

Sepäse, mutta ei Suomalaiset uskalla muutaku nuolla per…ä. Pätee siis ihan kaikkeen.

4 tykkäystä

Fasel kävi viikonloppuna halailemassa Lukashenkaa.

2 tykkäystä

On muuten, jos ei suorastaan koronarohkeita, niin ainakin lämpimiä kuvia herrojen välillä. Jos ja kun Minskissä pelataan, voisiko Suomi lähettää juniorijoukkueen miesten sijaan matkaan Venäjäntyylisesti tai ainakin niin, että liigan mahdollisissa poffeissa olevat eivät joutuisi mukaan.

Mikä pakko noihin on ylipäätään osallistua?

4 tykkäystä

Hemmetin hyvä kysymys. Ei varmaan suomalaisista kovin moni (joka asiasta tietää) halua että kisat olisivat Valko-Venäjällä.

Voisiko menettää paikkansa A-sarjassa, jos ei osallistu?

Tuokin olisi kv-liitolta sellainen ratkaisu kun sahaisi oman oksansa poikki.

1 tykkäys

Muistaakseni jääkiekkoon liittyvästä politiikasta sai kirjoittaa myös muualle kuin politiikka alueelle. Jos olen muistanut väärin, niin pahoittelut.

Tässä on Ylen Jussi Paasilta hyvä mielipidekirjoitus, johon ainakin minun on helppo yhtyä:

Kommentti: Diktaattorin halailua oli oksettavaa katsoa – Kansainvälisen jääkiekkoliiton on tehtävä nyt kaksi isoa päätöstä

3 tykkäystä

Faselin seikkailut Valko-Venäjällä jatkuvat, tämä touhu alkaa kyllä mennä aivan absurdiksi.

Maksumuuri, mutta aukeaa ainakin vielä incognitona.

4 tykkäystä

Rene Fasel tyrmistyi, kun halailukuvat Lukashenkan kanssa päätyivät julkisuuteen – Kalervo Kummolan mukaan MM-kisat siirtymässä pois Valko-Venäjältä
#uutisvahti

1 tykkäys

Alkaa olla aika paitsi siirtää kisat pois Valko-Venäjältä, niin myös Rene Fasel pois IIHF:n johdosta.

9 tykkäystä

Eikös sillä ole menossa viimeinen kausi, johon tuli vuoden jatko koronan takia?

Hesarin toisessa jutussa puidaan Faselia ja IIHF:n kuvioita vähän laajemmin:

1 tykkäys

Viimeinen? Faselilla on meneillään kuudes (!) peräkkäinen nelivuotiskausi IIHF:n johdossa. En ole nähnyt missään Faselin ilmoitusta, että tämä olisi hänen viimeinen kautensa. Tuskin mies lopettaa unelmahommaansa vapaaehtoisesti.

Joulukuussa 2019 Jatkoajan artikkelissa kirjoitettiin näin eli olisi pitänyt loppua 2020, mutta korona toi vielä vuoden lisää.

Venäläinen uutistoimisto Tass kertoi eilen, että kansainvälisen jääkiekkoliiton puheenjohtaja René Fasel harkitsee siirtyvänsä KHL:n palvelukseen. Faselin pitkä aikakausi IIHF:n puheenjohtajana tulee päätökseen ensi vuoden syyskuussa.

1 tykkäys

Kale siirsi kisat muualle?

3 tykkäystä

Skoda ilmoitti juuri, ettei sponsoroi kisoja jos niitä pelataan V-Venäjällä:

Luulen, että eräällä hammaslääkärillä alkoi just viikset väriseen, eikä silleen hyvällä tavalla.

20 tykkäystä

Tämä on loistava uutinen! Jos Faselia ei mikään muu saa muuttaan mieltään niin sponsorin rahahanojen katkeaminen sen tekee varmasti.

9 tykkäystä

Fasel ilmeisesti puhunut pehmeitä haastattelussa.

FASELIN mukaan opposition edustajat haluavat, että jääkiekon MM-kisat pidetään alkuperäisen suunnitelman mukaan Minskissä.

– Heidän mukaansa niistä tulisi koko kansan kisat, mutta hallinnon ja opposition välillä ei ole keskusteluyhteyttä.

Oppositiojohtaja Tsihanouskaja tyrmäsi Faselin väitteet ponnekkaasti.

– Mielestäni IIHF:n puheenjohtaja herra Fasel puhuu pehmeitä. Minä tai kukaan esikuntani jäsen ei ole koskaan tavannut häntä. Sen sijaan diktaattori Lukashenka on. Olen lähettänyt EU-maiden ja Kanadan, Venäjän sekä Kazakstanin ulkoministeriöihin kirjeen, jossa pyydän heitä vastustamaan julkisesti vuoden 2021 MM-kisojen pitämistä Minskissä, Tsihanouskaja kirjoitti Twitterissä.

2 tykkäystä