Tätä on aivan mahtava katsella, kun katsomossa käytännössä kaikilla on Leijonapaita!
Vähän kävellyt kaupungilla ja tavallaan herännyt siihen, että “ei saatana, näähän pelataan oikeesti meirän kaupungissa”. Olen ruvennut miettimään, että varmaan pitäisi käydä edes yksi peli kokemassa, kun siihen on kerrankin mahdollisuus.
Edellisen kerran olen käynyt maaottelussa 1997. Hakametsässä pelattiin jotain jämäsijojen otteluita. Kävin katsomassa Latvia–Ranska-matsin. Arturs Irbe Latvian maalissa. Halli oli täynnä ja meno villiä.
Ostan aina jokaisesta vähänkin eksoottisemmasta kiekkopelistä matkamuistoksi kiekon. Nyt MM-pelissä oli pakko investoida siihen kalleimpaan ja “viralliseen” kiekkoon -kun siinä lukee Tampere. Näyttäähän se vaan mahdottoman hyvältä.
Mulle taas kävi juuri päinvastoin, eli näytti Pohjois-Korean paraatilta huonossa mielessä. Muistan katselleeni vuoden 2013 MM-kisoissa samaa, että näiden firmakatsomoiden jonkinlainen teennäisyys paistoi silmään.
Joitakin viikkoja sitten katselin erään toisen joukkueen kannattajien kuvaa Twitterissä, ja muistan hyvin, että ekana mieleeni tuli, että tämä jengi ei ainakaan ole muovinen.
Telkkarin sisustusohjelmissa sisustussuunnittelijat kehuvat usein koteja, joissa on kerroksellisuutta.
Se siis tarkoittaa, että mööbelit ja muut tilpehöörit edustavat eri aikakausia. Kodissa on historian tuntua, sukupolvien läsnäoloa, aitoutta, arkipäiväistä käyttöä, ei-päälleliimattua muovisuutta.
Kun katsoin edellä linkattua kuvaa, niin minulle se edustaa juuri tuollaista kerroksellisuutta. On uutta ja vanhaa fanipaitaa, tuoretta ja vähän kuluneempaa naamaa.
Tuollaista paitakirjoa ei luoda ihan muutamassa vuodessa. Sitä ei saa kaupasta.
joo no nää kotikisat tuo aina tän puolen, että ihmiset jotka eivät ole käyneet yhdessäkään jääkiekkopelissä elämänsä aikana, ovat yhtäkkiä hankkimassa lippuja, paitoja, fanikamaa jne ja pätemässä, kuinka ovat seuranneet jääkiekkoa aina. Se ärsyttää itseä aivan jumalattomasti, mutta pakko kestää,
Mun mielestä kyllä tosi hienoa kun katsomossa tunnustetaan väriä. Saman tavan soisi lisääntyvän myös liigassa.
Eikös se ole hienoa, että laji saa näkyvyyttä.
Kommentti kuulostaa siltä, että kisoje/liigan seuraaminen tarvitsee jonkinlaisen tutkinnon ja hyväksymisen esimerkiksi tarvittava määrä alempien sarjojen tai juniorien pelejä, ennen kuin on asiaa Areenalle.
Saa näkyvyyttä ja se on hienoa. Ja kyllä areenalla saa käydä, mutta siellä on niitä, jotka menevät sinne näpläämään puhelinta. Eikä tarvitse tutkintoa, kunhan menee katsomaan peliä. Ehkä olen eri mieltä kuin muut tästä, mutta sellainen “Käyn katsomassa, jotta voin sanoa, olleeni mm-kisoissa”-juttu ketuttaa eikä peli oikeasti kiinnosta.
Tavallaan ymmärrän mitä haet, mutta silti en olisi niin kriittinen. Keskustelu on vähän samaa kastia kuin se “mikä on oikeanlaista kannattamista” Saako taputtaa vai pitääkö laulaa jne.
Itsekin sorrun puhelinta räpeltämään melko usein. Taitaa olla nykyihmisten perustarve Toki aika usein kaivelen tietoja pelaajista tai muuta lajiin liittyvää ja tämä tietysti näyttäytyy muille “somettamisena”.
Mukavaa värinää ennen peliä.
Tampereen Funikulaari.
Alunperin kuulemma Tampereen Infra tyli sähköistykset ja ohjauksen. Jotenkin turhaa talvisessa Suomessa kokeilla tuollaisia kun voidan tiet tukkia autollakin.
Kun tulaan Tampereelle, kiekonkotiin niin pitäisi tulla WOW-efekti. Ei tule.
Hesan motarilla pitäisi olla viimeistään Nekalassa tien yli liputus, isot tervetuloa banderollit. Pohjoisesta, Nokialta tullessa samat jutut. Rantatunneliin valot yms
Sunnuntaina on kello 16.20 ottelu Latvia-Britannia. Siinä ottelussa ainakin fanit ovat hyvin äänekkäitä ja varsinkin Latvian peliä on hienoa katsella.
Kannattaa katsoa onko matsiin hyvin paikkoja jäljellä ja jättää osto pelipäivään kun niihin hyvin tod.näk. tulee FANZONE2022 koodilla 50% ale.
Ite menossa huomenna GBR-USA ja tänään jo ale 30% ja huomenna tulee olemaan 50%.
Pasta saapunut Manseen
Pastrnak taitaa olla aika selkeästi kisojen isoin tähti? Vai ketä haastajia ton suhteen edes olisi?
Sanoisin, että suurin haastaja on Heiskanen. Sitten on Ehlersiä, Jonesia, Seideriä, Dahlinia sen jälkeen
e: oli niin huono läppä, että raapaisen itse pois.
Hausta juttu ja tarina. Näistä koostuu MM-kisat.