Jan-Mikael Järvinen

Laskinkohan oikein, että Miksalla neljään viime peliin kuus pistettä, ei huonosti. Melkein kuuluis saada jatkaa ykkösessä :wink:
Edit. Eiku viis. Mäkinen korjattu tänään ekan maalin syöttäjäks

Eikös se JMJ ollut joka keskustasta heitti kiekon laitaan Kuuselalle ja Lajunen teki sit maalin. Vai voiko muisti näin temppuila.

Näin radiossa kerrottiin kans, mutta Liiga.fi sanoo et Mäkinen.

En osaa noita tilastoja ränklätä, mutta onko Miksa ollu Tapparan tehokkain pelaaja vuodenvaihteen jälkeen?

Siltä vaikuttaisi. Vuodenvaihteen jälkeen on syntynyt tehot 3+13=16. Lähimmät “uhkaaja” on Kuusela 6+9=15 ja Ilomäki 6+8=14.

Jotenkii tollanen mutu ollu. Ei vaan palstalla kerää paljon krediittejä. Ansaitsis pikkasen enemmän arvostusta, maybe…

1 tykkäys

Ilomäki ja Järvinen tuntuu molemmat olevan aika vähän arvostettuja. Siis jos vaan täällä kommentteja lukee. JMJ on lisäksi osoittanut tason säilyvän poffeissa. JMJ-Jormakka-Haapala oli aika kova viime keväänä

JMJ ja Ilomäki taitavat olla sisäisen pistepörssin 3. ja 4., noin kolmessa kymmenessä pisteessä. Varsin hyvä saldo. Ilomäki on missanut jokusen pelin ja JMJ:tä on pomputeltu ketjusta ja pelipaikasta toiseen.

Hyvät kaudet molemmilla. Ja Järvisen playoff-vireeseen on täysi luotto. Kolmissa finaaleissa marinoitu.

Aina välillä muistellaan Umicevicin syöttötaitoja ja pelisilmää. Ei siinä mitään, mutta ei Järvinen kauaks jää. Todella hieno pelisilmä ja luistelutaito. Järvinen vois useemmin viedä yksin kiekon hyökkäysalueelle, useimmiten onnistuu kerta. Joskus -97 tai jotain katselin HPK:ssa ku Potaichuk kuljetti järjestään kiekon yksin hyökkäysalueelle ja lähes aina onnistu. Jotain samaa on Järvisen nousuissa. Järvinen tosin selkeesti vaan kiertää äijät, Potaichuk leipo kiekkoa sillä suoralla lavalla ja harhautteli vähä enemmän.

Tapparassa on ollu vuosien varrella niin huikeita pelimiehiä (Lehterä, Barkov, Laine mm.), että on kokoajan tienny, että tätä iloa ei kauaa kestä. Sen takia näitä Järvisiä, Peltoloita ym. arvostaa ihan eri tavalla, ku tietää että tässä on hyvä liigapelaaja vuosiks. Onneks Tapparassa tunnutaan usein viihtyvän.

Vähä rönsyili, mutta hieno pelimies, jonka hyväntuulisia haastatteluja ei koskaan kyllästy katteleen/kuunteleen!

8 tykkäystä

Mun mielestä yksi koko sarjan aliarvostetuimmista pelaajista. Tapparassa kasvanut liigapelaajaksi. Tosiaan tällä kaudella heitelty kentästä ja pelipaikasta toiseen. Silti pisteitä tullut tasaisesti. Tosiasiassa yllättävän moni unohtaa että yksi kaveri vierellä voitti Järvisen syötellessä kahdesti peräkkäin maalikuninkuuden liigassa.

4 tykkäystä

Pelsu pelin kättelyssä kätteli vasttakkaisella kädellä kuin mitä muut. Pisti vain silmää tämä päinvastainen toteutus muihin nähden. Olisko jotain iskemää tullut toiseen käteen ja sen takia näin?

Taitaa olla vain tapa. Katsopas miten JMJ käy maalin jälkeen heittämässä “läpyt” penkille.

No hyvä hyvä. Pitääpä kiinnittää huomioo :slight_smile:

Olen tuota ihmetellyt jo pidemmän aikaa tässä talven mittaan, siis tuota maalin jälkeistä tapaa heittää läpyt, eli mistään uudesta jutusta ei ole kyse.

No onhan Miksa sellainen ilopilleri ja heittäytyjä, että en ihmettele tuota tapaa. :smiley: Mut antaa kivet, Miksa kyynärpäät.

Tänään JMJ:ltä loistavaa peliä ainaki mun silmään. Kiekko pysyy lavassa ku liimattuna pitkiä aikoja. Siihen ku sais jonkun snaipperin vierelle nii alkais tulosta syntymään. Mun mielestä pitäis ehdottomasti noilla näytöillä nostaa ketjuhierarkiassa pykälää ylemmäs. Yks mun suosikki pelaajista tän kauden Tapparassa.

1 tykkäys

Niin ku nousis kakkoseksi niin siinä olis snaipperi laidalla joka on ihan julkisesti ilmaissutkin halunsa pelata Miksan kanssa.

Onneks saadaan vielä ens kausi nauttia Miksan peliesityksistä Tapparassa, sitten varmaan matka jatkuu jo muualle.

2 tykkäystä

Tykkään itse kyllä JMJ:stä kovasti. Aika ajoin aina nousee esiin kritiikki siitä, että suoraviivaisuutta puuttuu ja tykkää liikaa kiekosta. Varmaan on osin paikkansapitävää, mutta musta tälläsen jonglöörin täytyy antaa pelata jossain määrin omilla vahvuuksilla. Sama pätee muuten Pateenkin

3 tykkäystä

JMJ kun saa kiekon ylivoimassa, niin on pakko nousta oikeen seisomaan, että näkee mitä taikuri seuraavaksi tekee.

1 tykkäys