Ja jakaa muille aika kivasti mestoja. Kapteenikin vois rueta laittaa niistä sisään. Tässä nää kaks pelaajaa, joilta on lupa odottaa nähtyä enemmän.
Toi meitin kakkos YV on vaan niin heikko, et ei oo tullu ton enempää syöttöjä, ku kukaan ei laita limppua sisään.
Tänään ihmisen puolikas…on huomenna Leijonakuningas.
Tätähän me kaikki toivotaan.
Tuossa aika mielenkiintoista tilastofaktaa.
Olipas karmaisevia lukemia JMJ:n osalta.
En ihan kokonaan jaksanut kuunnella, mutta korvaan pisti, että JMJ:n pelaaminen olisi yksin puskemista. Tuo ei mielestäni pidä paikkaansa. Ongelma on siinä, että kaveri antaa syöttöjä huonoihin paikkoihin, eikä hyvästäkään paikasta yritä maalia itse. Samoin kiekon kuljetuksessa on alkanut näkyä Elmerimäisiä piirteitä eli matka johtaa kulmaan, jossa tapahtuu tappio kaksinkamppailussa tai lähtee huono syöttö. Lisäksi ongelmana on aloitustappiot. Suoraviivaisuus olisi se mitä kaivattaisiin ja pelin yksinkertaistaminen. Taitava pelimies kuitenkin kyseessä.
Oli kyllä ikävää katsottavaa , mutta varmasti nämä asiat ovat niitä miten valmentajajien (ammattilaisten) ratkaisut ja näkemykset eroavat palstalasiten näkemyksitä
Ei tuo Järvisen pelaaminen kyllä ole silmiä hivellyt. Välillä aivan käsittämättömiä ratkasuja kiekon kanssa. Joku vois Jan-Mikaelille syöttää jotain suoraviivaisuus pillereitä, koska ratkaisut kestää liian kauan ja itsekkin vois välillä laukoa! Mielestäni Lainetta pitäisi kokeilla ykkösen laidassa Lajusen ja Kuuselan kanssa.
Toisaalta nuo Järvisen nousut omista ovat pääsääntöisesti onnistuneita ja upeita seurattavia. Toki hyökkäyspäässä kaivataan lisää onnistuneita maalipaikkoja avaavia syöttöjä. Mutta, summa summarum, liukas on poika!
Ainoa mitä Miksan peliin kaipaa on pisteitä ja laukauksia, vaikka veto ei paras mahdollinen ole. Luistelu, tasapaino ja kiekon ylöstuonti on ihailtavaa. Jos Miksan haluaa saada kaatumaan tarvitaan mailaa jalkoihin ja sääntöjen vastaisia otteita. Pienenä miehenä harvoin turvallaan jäässä.
Järvinen on kyllä nopee jätkä. Yks niistä joka pärjää nopeudessa melkein ketä vastaan vaan ja mikä parasta, kiekkokin pysyy lavassa täydessä vauhdissa. Laukoo vois itse edes joskus.
Järvinen on silti iso palanen Tapparaa ja Tapparan hyökkäystä. Välillä ainoa joka osaa kiekon toimittaa ylös ja osaa puolustaa kiekolla.
On iso pala joukkuetta. Eikä se laukauskaan mikään huono ole mutta tosiaan hiukan hanakammin saisi yrittää itsekin maalia.
Valmennus ei luottanut (ansaitusti?) Dixoniin, jolloin sentteriosasto jäi liian ohueksi. Järvinen varmaan tykkää pelata keskellä, mutta ylivoimaisesti parhaat pelinsä hän on tällä kaudella pelannut laidalla ja ainakin näen tulevaisuudessa mieluummin hänet laidassa. Lajunen-X-Ilomäki-Jasu ja tällä hetkellä Dixonista tai Järvisestä ei tunnu olevan X:n paikalle.
Edelleen suurin asia, mikä minua ärsyttää on laukaisu-uhan puute. Miehellä on liigatasolle hyvä laukaus, muttei käytä sitä ylivoimalla, ei suorista hyökkäyksistä eli ei juuri koskaan. Barkov sanoi ennen kautta, että ottaa tavoitteekseen laukoa keskimäärin yli 5 laukausta ottelussa ja samaa voisi suositella Järviselle.
Kyllä Järvisen pelissä on sekin ongelma, että syöttö ei lähde lavasta. Ei mua haittaa vaikka mies ei laukausta käytä, mutta voisi sentään yrittää syöttää. Finaaleissa tähän mennessä 2 onnistunutta syöttöä omille!
Täysin väärä mies Laineen sentteriksi.
Mielenkiintoista tilastointia.
Järvinen saa nyt vähä turhan paljo kuraa niskaan. Liike on huikeeta ja kiekkovarmuus siinä samalla. Ylivoimalla Järvinen on ihan a-luokkaa kuljettaessaan kiekon alueelle. Jäähyjäki Järvinen hankkii Haapalan kanssa varmasti eniten. Toki se yks filmi oli typerä. Eikös Järvinen syöttäny mm. sen Laineen 59.59 maalin? Jonkun vaan tarvii olla se sylkykuppi ja ehkä se kertoo aika paljo meiän joukkueesta, että se näyttäis nyt olevan Järvinen. Huomena 0+2 ja taas on eri ääni kellossa…
Itse olen lähtökohtaisesti lähes kaikenlaista tilastointia vastaan, varsinkin kun se kohdistetaan YHTEEN pelaajaan. Tuossakin Urheilulehden toimittajat kritisoivat että Laine ei saa tällähetkellä kiekkoa koska Järviseen katkeaa kaikki hyökkäykset… Ööh… Laineella taisi olla 3 tolppaa ja oli alustamassa voittomaalia joten turha väittää että Laine ei pääse kiekkoon Järvisen takia. Järvinen varmasti pystyy parantamaan, eikä eilinen peli todellakaan ollut häneltä parasta mahdollista peliä, mutta joku raja näihin haukkumisiin pelkästään tilastoita tuijottamalla. Yleensä se hyökkäys kuitenkin katkeaa johonkin, muutenhan joka hyökkäyksestä pitäisi tulla maali tai torjunta. Kivaa puheenaihetta tämä tietenkin aiheuttaa toimittajien keskuudessa, sillä jostainhan pitää sielläkin puhua. Itse en olisi kuitenkaan sarjan kannalta pätkääkään huolissani tästä.
Niin, tässä on oikein hyvä esimerkki siitä että on katsottu tilastoa, joka on aina faktaa. Siten tästä saadaan otsikko, kun sen tilaston analysointi on tyystin jätetty tekemättä tai verrattu geneeriseen tilastoon. EI ole tutkittu miksi on huono ratkaisu tullut, onko syy jmj:n vai eikö tukipelaaminen ole ollut kunnossa. Tässä pelissä varmaan 50% on ollut vajaa tuki.
Helkkari sentään, mitä jaarittelijoita ja änkyttäjiä. Saman asian olisi voinut vetää 20 sekunnissa - Järvinen huono, Hinz hyvä, tässä tilastot Järvisen syöttöhasseista ja kiekonmenetykseen päättyneistä kuljetuksista.
Mutta näille on kai kerrottu, että pitää saada väh. 10 minuutin video aikaan.
Joo, ei me kyllä pärjätä HIFK.lle