Jan-Mikael Järvinen

Aamulehtikin noteeraa Miksan menon Saksassa. Ajankohdasta päätellen kipinä jutun tekoon on voinut tulla palstaa lukemalla. :slight_smile:

13 tykkäystä

“Laukaisutehokkuudessa (23,3) tamperelainen kuuluu niin ikään sarjan parhaimmistoon.”

Tämä on kova lukema. Ehkä Järvinen on pikkuhiljaa karsinut ripuliranteet pois ja laittelee enää lähinnä niitä perinteisiä syöttöjä jotka meneekin suoraan maaliin (yleensä tyhjään tai puolityhjään).

5 tykkäystä

Tapparassa parhaalla kaudella teki 40pistettä runkosarjassa. Nyt Saksassa kasassa 39 pistettä ja pelejä vielä jälellä. Ja vielä, Liigassa teki parhaalla kaudella 11 maalia, nyt jo 10 maalia kasassa. Hyvä kausi Miksalla siis menossa.

31 tykkäystä

https://www.instagram.com/p/B9mZlK8F_6d/
Miksallakin tilastojen valossa loistavasti mennyt kausi päätökseen Saksassa.
52 Peliä 11+33=44 tehoilla oikeuttaa pistepörssin 18. sijan (neljä pelaajaa tasapisteissä, Miksalla vähiten maaleja). +/- Tilastokin komeesti +22. Miksan sopimus Mannheimin kanssa päättyy tähän kevääseen.

13 tykkäystä

Tapparassa olisi käyttöä, jos ja kun ei vaan ajatella(kaan) ykkös- ja kakkosketjun sentteriksi. Sitä on kokeiltu - nähty - muotoiltu ja todettu, ei toimi.

4 tykkäystä

Onkos joku kuullut jotain Miksan ensi kauden suunnitelmista? Kelpaisi meinaan Tapparaan myös, mutta jos olisi tulossa niin oltaisiin varmaan nyt “jo” julkaistu.

Toistan oikeastaan tuon edellisen kysymyksen. Onko kukaan havainnut missään mitään merkkejä siitä, mikä voisi olla Järvisen ensi kauden seura?

1 tykkäys

En ainakaan minä, mutta veikkaan, että tavoittelee paikkaa ulkomailta.

Aikanaan ihan mielenkiintoista nähdä mihin Miksa menee, kun Liigaan palaa jos/kun palaa. Tappara, Ilves vai joku muu seura.

Tappara varmaan olisi selkeä ykkösvaihtoehto muuten, mutta isä-Kilu on vahvasti ilvesläinen. Tiedä sitten kuinka paljon tuo vaikuttaa. En Miksan ajatusmaailmaa tästä tiedä. Toisaalta jos Peltola pelaa meillä silloin, niin sekin voi vaikuttaa.

1 tykkäys

Samaa olen miettinyt. Ja samaa mieltä myös noista jatkopohdinnoista tietäen kaikki taustalla vaikuttavat tekijät.

Täytyy nyt varmaan tässä myöntää, että itse en valitettavasti kuulu Järvisen suuriin ihailijoihin.

1 tykkäys

Eipä ole tietoa, mutta itsekin epäilisin jatkavan ulkomailla. Eiköhän sieltä töitä löydykin ensi kaudeksi, hyvät näytöt löi viime sesongilla Adlerissa pöytään.

33v olisi ensi kauden jälkeen ikää. Ihan kelvollinen tilanne siltä osin siis vielä ja pystyisi sen puolesta vetämään ulkomailla vieläkin pidempään, mutta Tappara-paitaan paluu uudella areenalla voisi hyvinkin miestä houkuttaa. :thinking: Joukkuetta pyritään toki nuorentamaan, mutta hyvähän tuossa olisi olla kokeneempiakin miehiä tasapainottamassa ketjuja.

3 tykkäystä
14 tykkäystä

Vuoden jatko Miksalle.

27 tykkäystä

Sen jälkeen uuteen halliin ja Tapparaan :muscle:

12 tykkäystä

En tiedä miksi mulla on sellainen fiilis, että se oli Tappara lähdön myötä JMJ:n osalta siinä. Tarvitaankokaan me enää vuoden päästä häntä? En tiedä, kunhan pohdiskelen.

Jos ei liike hyydy liikaa, mihin en usko, eikä palkkavaatimus karkaa, miksei monipuolista Miksaa vois ottaa takaisinkin. Alaketjuihin riittäisi liike, menisi laidassakin ja olisi suht varma tuuraaja yläketjuihin.

4 tykkäystä

Mutta kun Miksa ei oo alaketjujen mies. Hän on ominaisuuksiltaan täydellinen kakkossentteri. Toki jos vain jalka ja motivaatio riittävät ja on mahdollinen Tapparan suunnitelmiin, niin ilman muuta toki kelpaa mulle. Tosin epäilevän uusien tuulien puhalluksen olevan kovin vahvaa, että näin tapahtuisi.

Ymmärrän pointin. Silti, hyvin itsellä muistissa kevät 2012-13, kun Miksa nimenomaan toi virtaa peliin alaketjuista ja paikkasi loukkaantumisten jälkeen ylempänä. Nykyään nimenomaan, kun jokaisella ketjulla tulee olla liikettä ja pelitaitoja, olisi Miksa Järvinen ihanteellinen pelaaja sinne. Toki muualta Liigasta saa paikan ylempää ja varmasti kovemman palkan, jos haluja Liigaan löytyisi.

Ei ole tosin ajankohtainen aihe ja nyt vaan tsempit Saksaan.

4 tykkäystä

Itse olen sangen skeptinen Miksan paluuseen enää Tapparaan. Varmasti Saksassa on hänen hyvä vetää vielä monta kautta ja luultavasti tilipussikin on sangen hyvä. Ilmeisesti mies on myös viihtynyt erinomaisesti siellä. Mutta saas nähdä, toivottavasti Miksan kohdalla ei käy kuin Konnan jonka paluu alkoi olemaan joka keväinen kestohuhu…

11 tykkäystä

Jahas, uutinen ns. vanheni hyvin. Nyt huhutaan Järvisen lähtöä.

Edit. https://twitter.com/ep_transfers/status/1297954532069179393?s=19
https://www.eliteprospects.com/transfer/2020/08/24/jan-mikael-jarvinen-in-a-rumours-leaving-adler-mannheim/429853
Toinen linkki vielä, kun Eliteprospectsissa lukee, että lisätietoja paperilehdessä.

1 tykkäys

Ei löydy enään Mannheimin rosteristakaan heidän omilta nettisivuilta.

2 tykkäystä