Talous -topiikissa on vääntöä Malisesta. Jakella oli HIFK:hon voimassa oleva sopimus. En tiedä purettiinko tuo vai “myikö” HIFK tuon jäljellä olevan sopimuksen osan jollain hinnalla Tapparalle. Mutta samalla hintaa Tappara ei taatusti maksa itse kuin HIFK. Malinen itse voi saman rahan saada, mutta tällöin myös HIFK osallistuu kustannuksiin.
Ajoittain peli näyttikin siltä, että palkkaa tulis kahdesta paikasta…
Yritän päästä yli siitä kuinka heikko Jarkko kriittisissä paikoissa oli, lupaan yrittää.
Hän on kyllä kaikenkaikkiaan täysin käsittämätön tapaus - ei missään nimessä huono pelaaja, mutta jotenkin vaan kaikki jää sen pienen verran vajaaksi. Sillon kun mitään ei vaadita, niin kaikki toimii. On vähän kuin parkissa oleva Opel - ihan ok katsella ja pitää kyllä vettä, kunhan et vaan erehdy ajamaan.
Monta kertaa tuota haettiin, joka päätti kauden pronssiin. Jotenkin sarkastisesti juuri Malinen lopulta nappasi tuon ykkössyötön.
Näinhän siinä kävi. Surkeaa ylivoimapelaamista minuuttitolkulla ennen ratkaisua, mutta hyvä että onnistui ykkössyötössä oikeaan paikkaan. Ensi kaudella uudella innolla kun ei tämä loppukausi enää rasita.
Juuri kun miestä haukuin, niin ratkaisevan syötön tempaisi. Hyvä näin. Ensi kaudella uudella ilmeellä 3.ketjun sentterinä!
Varmaan oli vammoja sun muuta joka selittää, mutta puhtaasti pelillinen anti jäi isosti vajaaksi playoffeissa.
Jenkeillä on baseball-pohjainen sanonta “step up to the plate” joka tarkoittaa roolin ottamista tiukassa paikassa. Huutoon vastaamista. Juuri tämä Maliselta puuttuu.
Toivottavasti Malinen saa ehjän kesän alle ja sitä kautta painaa tykkikauden. Todennäköistä? Ehkei. Mahdollista? Kyllä. Tällä kaudella oli loukkaantumisia, jotka vaikeutti.
Runkosarjassa voi vetää tykkikauden hyvällä tuurilla. Jotta vetäisi tykkiplayoffsit, siihen ei mikään hyvä tuuri auta. Siihen tarvitaan sellanen ihme ettei ole Hakametsässä moista vuosiin nähty.
Jep, yhtä HIFK-kautta lukuunottamatta joka kerta playoffeissa hyytynyt täysin.
Toivottavasti ensi kausi rikkoo kaavaa.
Tykkikaudeksi Malisen(kin) osalta riittää pudotuspeleissä joukkueen mestaruus. Kaudella 2014-15 teki 20 pudotuspeliin 0+10. Onko se hyvin vai huonosti, jokainen päättäköön itse.
Tehokas psyykkaus on aloitettu hyvissä ajoin ennen vappua, joten eiköhän tule tärähtämään.
En tiedä - kun Malisella ei kulkenut keväällä, niin ehkä niille rooleillekin olisi voinut kokeilla tehdä jotain. Toisaalta sitten ei ehkä olisi tullut pronssia.
Eli, tykkikaudeksi pelaajan kohdalla riittää se, että istuu viltissä, kunhan joukkue voittaa?
Itse ainakin määrittelen ”tykkikauden” niin, että niitä tehoja myös tulee.
Ei vaan itse lasken tykkikaudeksi tykkirunkosarjan. Pudotuspeleissä henkilökohtaisilla tehoilla ei ole mitään merkitystä, jos joukkue voittaa. Eli pudotuspeleissä itselle aivan sama, vaikka Malinen painaisi 0+1, jos joukkue voittaa kannun ja alla Malisella nappiin mennyt runkosarja.
Mutta jos pelaat ykkösen keskellä ilman tehoja, ei joukkue voita.
Veltto mikä veltto. Ei missään nimessä ykköseen.
Pelaajatyypiltään ja menneiden kausien tilastoja katsellen Malinen on mestaruutta tavoittelevan joukkueen 3. sentteri, maksimissaan 2. Siihen kylkeen alivoimavastuuta.
Ei ole ykkössentteriksi tai ylivoiman pyörittäjäksi. Se on nähty.
Todennäköistä toki. Kahdella kaudella pudotuspeleissä kymmenen pistettä, ei täysi turisti sielläkään. Toki “omimmillaan” kolmosen kakkosen tai kolmosen keskellä.
Edit. vielä Maliseen, Paajanen ja Lucenius painaa tällä hetkellä puoli pistettä/peli pudotuspeleissä.
Kyllä, playoffit meni Jarkolta vähän penkin alle YV:llä, mutta kauden aikana tuli kasa kelpo suorituksia ylivoimassa. Parhaimmillaan Malinen toimi aivan loistavana syöttölautana, jolta lähti ykkösellä hyvä syöttö maalipaikkaan kaverille. Vaikka pronssia ei kaiketi Tampereella turhan korkealle arvosteta niin taisi se Malinen lopulta kuitenkin sen pronssiin johtaneen ykkössyötön antaa ykkösellä Zaborskylle.
Toki Malisella on ihan oikeitakin vaikeuksia tuossa ylivoimassa ja ylipäätään hyökkäyspelissä. Väläyttelee, mutta ei oikein meinaa puhjeta kukkaan. Joku itse joskus jääkiekkoa pelannut voi kertoa varmaan, mikä on vaan itseluottamuksen ja röyhkeyden vaikutus. Malinen on mun mielestä tälleen “ei mitään pelaajakokemusta” omaavalle kyllä ihan hyvän pelaajan oloinen. Risto Dufvan kuvaus osuu mun mielestä aika lähelle: “tavallaan kuin ilmakitarin soittelua on Malisen peli - on kaikki releet ja vehkeet, mutta itse kitara puuttuu.”
Malinen oli alkukaudesta aika hyvässä vedossa. Sitten tapahtui jotain. Liike ja kaikki katosi. Mitä lie kyseessä.
Parhaimmillaan Malinen on todella taitava ja älykäs pelaaja hyökkäyspäässäkin.