Jenkkifutis

Lainaus toisesta ketjusta. Tuttuun tapaan Superbowl tulee taas telkkarista. Yleensä olen jaksanut katsoa ekan puolikkaan. Väliaikashow ei koskaan iske, joten siinä vaiheessa yleensä isken tv:n kiinni.

1 tykkäys

Loistojuttu, etteivät Viasatilla tehneet Maikkareita ja laittaneet maksukortin taakse. Olisi ollut kuolinisku lajin elinvoimalle. Aiempina vuosinahan Super Bowlin on näyttänyt Nelonen.

Takaraivossa alkaa jo muhia ajatus Super Bowlin katsomisesta. Tai siis sen ekan puolikkaan, kuten tapanani on ollut. Vähän jotain yönaposteltavaa, Super Bowlia ja maanantaina aamulla töihin. Solid plan.

Itellä onneks maanantai vapaa! Täytyy kans ottaa vähä evästä ja kattoo peli. Oon katsonut jo vuosia putkeen super bowlit eikä sitä putkee voi katkaista :blush:

Viimeiset 13 tai 14 vuotta tullu seurattua aina jossain määrin peliä. Patriots kun on ollu mukana niin jokainen. Rupeaa jo bradyllä olemaan ikääkin, mut jos yhden vielä voittais.

Maanantaina olisi vain yksi pakollinen puhelinpalaveri, joten jos hereillä pysyn niin tulee kyllä katsottua. Pitää jo illalla majoittua sohvalle ja kello soimaan 1.30. Ei niitä alun “hömpötyksiä” jaksa katsoa, vaan suoraan pelin kimppuun.

1 tykkäys

Täälläkin katsottu monta vuotta putkeen. Maanantai vapaa, vähä evästä ja ehkä pari ölperiä :grinning: Toissa vuonna jäi katsominen vähälle kun olin Kanadassa(kerranki olis tullu peli hyvään aikaan) ja oltiin juuri syömässä pelin aikaan. Toki ravintolassa telkasta tuli katsottua mutta vähä enempi sivusilmällä ja tuopit rupesivat välkkymään kun tuli jommallekummalle piste. =)

E: Piti yleisesti ketjuun vastata. Ei pelkästään Slounille

4 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Otteluseuranta: Super Bowl LI 6.2.2017

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Otteluseuranta: Super Bowl LI 6.2.2017

Tuli sitten lopetettua Super Bowl 2017 juuri väärällä hetkellä. Falcons johti Patseja about 3–28 pari minuuttia ennen kolmannen neljänneksen loppua. Ja varmaan siitä hetkestä alkoikin Patrioottien nousu. Sitä ennen juuri mikään ei Patseilta onnistunut. Brady näytti kuolevaiselta ja niin edelleen. Lopulta New England vei trillerin jatkoajalla.

Enhän mä tästä lajista sillain tiedä, mutta kyllä sitä aina draaman tunnistaa. Ensi vuonna uusiksi.

3 tykkäystä

Itse tuli onneks katsottua jälkimmäinen puolisko. Selostajan kysymys viimeisen neljänneksen alkaessa osui kyllä kohdalleen. -“ottaisitko jonkun muun pelinrakentajan tähän tilanteeseen kuin bradyn?” :smile:

Itse ajattelin katsoa pelin nyt aamulla, mutta Viasat laittoikin kanavan poikki juuri kun peli oli alkamassa. Näytti siihen alkuun puoli tuntia jotain vanhoja ukkoja, jotka kokoontuivat paikalle. Netistä näin sitten highlightsit, en tiennyt ottelun tulosta. Aika jännä peli.

E: Hetkonen, sehän näkyy taas.

Hei, minulla ja Tom Bradylla on nyt yhteensä 5 Super Bowl sormusta.

4 tykkäystä

Todella hieno matsi tuo SB51 kertakaikkiaan. Pelissä tuli esiin kaikki se, miksi jefu on seuraamisen arvoista. Suureltakin vaikuttava ero saadaan kurottua, kun kelloa hallitaan ja oma momentum hyödynnetään. Osittain kuten lätkässä.

Matsia seurasi välitön spekulointi siitä, jäätyikö Falcons vaiko nousiko Patriots omalle tasolleen. Väliäkö sillä, kautta aikain jenkkimedia rankkasi tuon yhdeksi parhaimmista Bowleista historiassa ja tuohon mielipiteeseen on helppo yhtyä.

Tuolla Bowlin omassa ketjussa joku piti ratkaisua jatkoalla jopa epäreiluna, vertasi arpomalla saatuun voittoon. Kyse ei suinkaan ole siitä: arvonnan voittanut joukkue ei suinkaan aina valitse hyökkäystä, koska jos puolustus pysäyttää vastustajan driven (intteri/ 3 ja punttaus/ fumble) voittaa puolustuksella aloittanut pelkällä potkumaalilla. Eihän lätkässäkään saa jatkoajalla maalin jälkeen toinen vielä “yhtä tasottavaa hyökkäystä” jos vastapuoli niittaa kiekon reppuun suoraan ekasta hyökkäyksestä.

Ensi vuodelle vinkki: jos kiinnostaa, alottakaa seuraaminen jo runkosarjasta. Viimestään aiemmilta pleijarikierroksilta. Usein pleijareissa syntyy “tarina” mitä on hienoa seurata.

Vinkki ensi kesälle: ruutu+ - katsojana näet kotimaisen pääsarjan kaikki matsit suorana ja se on pirun hyvä paikka nähdä kotimainen taso ja tutustua lajiin.

1 tykkäys

Luongo, oletko se sinä?

1 tykkäys

Kotimainen Vaahteraliiga- kausi on taas huulilla, viikonloppuna kun pelataan sarjan ensimmäinen kierros.

Aiotteko seurata televisiosta (RUUTU+ näyttää kaikki matsit) tahi käydä oikein paikan päällä katsomassa, nyt kun Liiga- kausi saatiin ONNELLISEEN päätökseen?

Kyllä sitä varmaan tulee seurattua, että oppisi joskus lajista jotakin. :sweat_smile: Olisi sitä tarkoitus käydä ainakin yksi peli käydä paikan päälläkin katsomassa, kun kutsukin kävi.

Lajin perussäännöt on aika simppelit. Helposti pääsee kärryille. Vinkki: kannattaa katsoa muutama peli sellaisen kanssa, joka tietää. Näin hän osaa kertoa heti, miksi jotain tapahtui, niin kuin tapahtui.

1 tykkäys

Joo asiantuntijan kanssa olisi tarkoitus mennäkin peliä tiiraan. Perusasioiden perusasiat olen oppinut isältä, joka myös tuntee pelin erittäin hyvin. :smile:

Mielenkiintoinen kausi tulossa. Saa nähdä miten Tampere Saints ja Hämeenlinna Huskies pärjää. Vielä joulun tienoilla liikkui hurjia huhuja Roostersin talousvaikeuksista, mutta ei oo tietoa mikä on nykytilanne.