Saa kyllä aika maagisen kauden vetää.
No en usko että tulosta tekevään ketjun tullaan noin vaan
Tanuksen tehot toistaiseksi viidessä pelaamassaan ottelussa siis 3+2=5 +3. Se tarkoittaa, että hän on joukkueensa (SaPKo) paras pistemies ja Mestiksen 7. tehokkain pelaaja. Muuan Miika Heikkilä on kerännyt samalla pelimäärällä 1+4=5.
Kausi on vielä nuori. Tanus on vielä nuori. Meillä on jo ennestään saman “kaliiberin” ukkoja. Tanus saa tehdä paljon töitä, että pääsee Liigaan ja onnistuu Liigassa.
Tanus tarvitsee voimaa ja nopeutta, että ottaa Liigasta paikan kärkiketjuista. Luulen että pelisilmää ja taitoa olisi riittävästi jo nykyisellään, mutta fysiikka ei riitä. Pelasi Tapparassa viime kaudella tosi vähän, mutta paremmalla onnella pistetili olisi auennut. Toivotaan että tämä aikansa superlupaus saa jääkiekosta ammatin pidemmän kaavan mukaan, taitopelaajia katsoo aina mielellään Tappara-paidassa.
Itse uskon, että Tanus tulee vetämään urakaarensa jonkun muun seuran, kuin Tapparan kautta.
Jos pelitaidot on kunnossa, niin Liiga-debyytti(??) taidetaan nähdä jossain pienemmän kaliiberin joukkueessa. SaPKo saa minut miettimään heti KalPaa, ja vertailukohdankin löydän.
KalPan Miikka Pitkänen (-96) oli Pohjolaleirin tähdistökentällisessä ja pojasta puhuttiin todellisena huippulupauksena. Oikeasti Pitkänen oli taitavin junnu, mitä itse olen koskaan nähnyt. Fysiikka ei ole vielä Liigaan riittänyt, mutta tullee silti tällä kaudella pelaamaan hyvän ~30 pisteen kauden.
Voisin nähdä Tanuksen urakaaren samantyyppisenä. Eli Liigan sijoilla 15-10 pelaavaan jengiin hyökkäävään rooliin, ja OK-tehoja, kunnes fysiikka kehittyy oikeasti Liiga-tasolle.
Jonski johtaa Mestiksen maalipörssiä. 23 otteluun tehot 15+10. Jokohan Tappara kyselis ens kaudeks takas?
Tanus johtaa Mestiksen pistepörssiä tehoilla 21+15=36 (28 peliä). Vertailun vuoksi Levtchillä LeKissä 11+13=24 (27 peliä). Kyseessä saman ikäiset kaverit.
Tanuksen SapKo johtaa sarjaa Levtchin LeKin ollessa yhdeksäntenä, joten joukkueita ei voi ihan yksiyhteen verrata. Toisaalta Tanuksella on mitä ilmeisimmin iso osuus siinä, että johtavat sarjaa.
Nyt kun nuoret sällit saivat hienosti meille jatkoja, niin haluaisin kyllä Tanuksenkin saavan vielä yhden mahdollisuuden. Tätä korttia ei kannattaisi jättää kääntämättä, sillä joku liigajoukkue sen joka tapauksessa tulee ensi kaudella katsomaan. Mikähän se sopimustilanne mahtaa olla? Onko Tanus tällä hetkellä vain ja ainoastaan SapKon mies?
Ei taida olla tilaa ensi kauden rosterissa kun jo monta sopimuspelaajaa sekä huhut jo tuomassa nii paljon valmiita pelimiehiä. Tuskin Tanus itse haluaa mitään pientä oljenkortta lyödä itseään läpi ku monessa muussa seurassa isompaa roolia tarjolla.
Eiköhän Tanus johonkin “pikkuseuraan” mene. Olisi aika KalPamainen haku, mutta KalPallakin sentteristö ens kaudelle on jo käytännössä buukattu. Olisiko se sitten Pelicans, HPK tai vaikkapa KooKoo.
Onko Tanus siirtynyt sentteriksi, olen puhtaana laiturina pitänyt ja sillä pelipaikalla harvat pelit nähnyt. Noin muuten sopisi kyllä Tapparaan, koska yksilötaitoa löytyy ja tästä Rautakorpi on puhunut tulevaisuuden teemana. Mikkinä laittaisin heti sopimustarjousta menemään ensi kautta ajatellen.
Oho! Multapa tuli kunnon aivopieru.
Tärkeintä on, että Tanus löytää itselleen sopivan roolin Liigasta ensi kaudeksi, kun vaikuttaa olevan liian hyvä Mestikseen. Jos se on Tappara, tervetuloa. Jos se on joku muu liigaseura, turha sitä on liiaksi kadehtia. Tapparan junnumylly on vuosikymmenen hiljaiselon jälkeen vihdoin alkanut tuottaa lupaavia pelaajia siinä määrin, ettei jokaisesta ole enää pakko pitää kynsin ja hampain kiinni. Se on hieno asia. Kun pidetään välit lämpiminä, ehtivät omat kasvatit maailmalta kotiin myöhemminkin. Luo ihan uudenlaisen elementin jatkuvuuteen, kun maailmalla on liuta omia miehiä kypsymässä ja haaveilemassa kotiinpaluusta.
Tanus tänään kolme rysää,on se kova.
Kuulin tänään Tanuksen hyvältä ystävältä että ensikaudella Jonski painais Ilveksessä… se alko kirveleen.
Kaikki tietää pojan lahjat ja nyt kun on reenitkin maistunu niin melkein ottaisin enemmin kun jonkun Ojamäen. Tanus tekee ens kaudella läpimurtonsa. Saa ottaa talteen😄
Toivottavasti tää pitää paikkaansa eli Saipaan
Ni meinaat vissiin että siirtyy Saipaan.
Kyllä mä mieluummin näkisin meillä kun Saipassa.
Mut tietenkin Ipa ja Saipan väliltä ehdottomasti Saipa
Olisko näin: Siirtyy saIPAan.