Virtasen lapset ei kuulu tähän ketjuun sen enempää, mutta taitavat olla siinä iässä ettei niillä pitäis olla harmainta aavistustakaan isin kännisekoiluista.
Mitäköhän TPS:n sponsorit tästä tykkää? Jonne Virtanen on kuitenkin suht. “iso nimi”, vaikka “vain nelosen jyrä” onkin. Monsteri monni on suhteellisen näkyvä ja sitä myötä tunnistettava hahmo… Omanlaisensa esikuva. Siihen rooliin ei oikein istu kuva sammuneesta miehestä munasillaan räkälässä. Turha siitä on lähteä “mielensäpahoittamisilla” jeesustelemaan. Aika perus juttuja nykyisenä media-aikana, että ei tuosta päätä silitellä. Monissa ei-lätkäpiireissä tuomio olisi paljon kovempi, mutta “romuluiselle lätkäjätkälle” löytyy enemmän ymmärtäjiäkin. Pojat on poikia. Pitäähän vähän nollata saada.
Eikä siinä. Antaa ihmisten nollata. Ei siinä mitään väärää ole. Virtasen kannalta olisi ollut suotavaa vain tehdä se vaikka jossain mökillä mieluummin kuin ihmisten keskellä, jos överit oli tarkoitus vetää. Kynnys Seiskaan päätymiseen on nykyisin varsin alhaalla…
Yleisesti ottaen joku “Meni yli, sori siitä” -lausunto olisi todennäköisesti ollut “varmempi”. Pahoittelut kuuluu nykyisin asiaan vähän kaikessa. Jotenkin tuo läpänheitoksi kääntäminen kuitenkin sopii juuri Monsteri monnille. Kunhan nyt vähintään tajuaa olla moralisoimatta yhtään mitään julkisesti muutaman kuukauden, niin ihmiset ehtivät unohtaa. Läpäksi kääntämällä todennäköisesti sai jopa jonkun fanin lisää, tai ainakin arvostusta joltakin seuraajien osalta. Ainakin twiittinsä kommenttien perusteella tuo ulostulo on löytänyt maalinsa
Virtasen lapset ei kuulu tähän ketjuun sen enempää, mutta taitavat olla siinä iässä ettei niillä pitäis olla harmainta aavistustakaan isin kännisekoiluista.
Valitettavasti tuo kuva luultavasti tulee vielä lapsen nähtäville jossain vaiheessa.
Tuota kuvaa ei olisi koskaan pitänyt ottaa. Puhumattakaan jakamisesta nettiin.
Tässä on TPS leiristä tullut tappioiden ja kauden päättymisen jälkeen monenlaista juttua ja muiden syyttelyä,mutta tässä Virtasen tapauksessa vähällä päästy eikä ainakaan Heikkisten ja muiden tapaan lähdetty hakemaan vastuullista muualta vaan omaan piikkiin
Eiköhän tästä selvitä ja ehkä Virtanen saa tästä kuulla vitsiä tovin mutta ei vakavempaa itse hymähdin koko jutulle aamulla ja vielä Jonnen vastaukselle
Oli huonot vaihtoehdot mun makuun äänestyksessä. Sen takia käänsinki takkini ja vaihdoin äänen toiseen vaihtoehtoon. Mun mielestä oli hölmöä ja ajattelematonta käytöstä, mutta en mää nyt tommosesta järkyty/loukkaannu. Jonne tekee mitä tekee, eikä se mulle kuulu. En mää tommosta käytöstä arvosta, mutta en lähde tuomitseenkaan. Ainoo mikä tossa muaki ärsyttää, on se että ihmiset kokee oikeudekseen kuvata nykyään kaiken mitä ympärillä tapahtuu. Ja sitte niitä levitellään someen tai johki. Pitäis semmonen takoa ihmisten päähän, että jotain kivaa, hienoa, hauskaa, erikoista tms. voi tapahtua ja sitä voi silti vaan seurailla ja muistella jälkikäteen, eikä oo mikään pakko kuvata kaikkea. Ja jos kuvaa, joku kuva voi olla ittellä muistona, ei tarvi netin kautta jakaa kaikille tutuille samantien.
Ben Blood nähnyt oletettavasti myös Virtasen kuvan.
Jonne odotti junaa asemalla…
Nolo homma ja jotkut oppii virheistään ja jotkut ei.
Tuota kuvaa ei olisi koskaan pitänyt ottaa. Puhumattakaan jakamisesta nettiin.
Ei ehkä olisi, mutta vastuu on kuitenkin itsellä mitä tekee julkisella paikalla, varsinkin kun voidaan puhua julkisuuden henkilöstä.
Ei tommonen käytös omasta mielestä oo hyväksyttävää julkisuuden henkilöltä tai keneltäkään muultakaan. Todella hölmö temppu, onneks ei tarvi oman jengin pelaajista tommosia katella.
Näkemys: Missä viipyy TPS:n kannanotto Jonne Virtasen nakukuvaan?
TPS tahtoo luoda itsestään markkinoinnissaan ja viestinnässään suurseuran kuvan, mutta siltä puuttuu kyky reagoida ongelmatilanteisiin. Jonne Virtasen aikaansaama kohu toimii esimerkkinä huonosta viestinnästä ja asenteesta, joka riivaa koko seuraa.
Ai niinku tyylii?
"TPS ei hyväksy missään määrin alastomuutta pelaajien vapaa-ajalla. "
Tuota strippailua pahentaa se, että Jonne joukkueen kokeneempia pelaajia ja pitäisi olla esikuva nuoremmille pelaajille… Onko Jonne myös kapteenistossa?.. Ei tuo hyvää kuvaa junnuille kyllä anna ammattimaisuudesta(vaikka onkin vapaa-ajalla tehty juttu)… Nuoremmalta junnulta tuon paremmin ymmärtäisi, kun menisi nuoruuden piikkiin…
Onko pelaajayhdistys kommentoinut jotenkin? Jonnehan on siellä isossa rooolissa.
Itse olen sitä mieltä, ettei aikuisen ihmisen pidä käyttäytyä tuolla tavalla ja antaa aihetta ottaa tuollaisia kuvia. Turha syyllistää kuvaajaa tai kuvan nettiin laittanutta.
Ei ole ja tuskin tuleekaan. Asia käsitellään Suomen tyylillä näköjään eli lakaistaan maton alle ja odotetaan savun laskevan. (Virallisissa tahoissa julkisuudessa)
Toivottavasti junnut ei oo nähneet tuota kuvaa. Tai ainakaan ne joita Jonne on käynyt hallilla treffamassa. Tiedän ainakin yhden äidin, joka hehkutti taannoin, kuinka hienoa oli nähdä iso kiakonpelaaja ihan läheltä. Kuittia tulee saamaan multa asiasta…
Mun mielestä täysin turha avata ketjua tällaisesta. Tämä on toki vaan mun mielipide, ja se ei vaikuta kenenkään muun mielipiteisiin. Jokainen meistä on joskus tehnyt virheitä, tavalla tai toisella. Toiset pettävät puolisoaan, toiset ovat syyllistyneet rikoksiin, ja toiset sekoilevat kännissä julkisella paikalla. Sellaista se elämä kuulkaa ystävät rakkaat on. Se on asia erikseen kuka niistä virheistä oppii. Tänään alkais välierät kotoisessa liigassa, jos nyt keskitytään niihin?
Keskustelu on jo hyytymään päin. Olen tässä suhteessa @rizka kannalla, että oma ketju oli paikallaan, koska tuo nyt ei suoranaisesti kuulu TPS:n kausiketjuun.
Mitä itse keskusteluun tulee niin julkisuuden henkilöillä on kohtalaisen korkea moraalinen velvollisuus olla parempia ihmisiä. Virheitä kytätään ja niistä ilkutaan, joten jokaisen julkisuuden henkilön kannattaa itse tiedostaa, että mokaaminen on vakavampaa kuin tavikselle.
Virtanen varmasti tietää mokanneensa - mutta julkisuudessa ei kuitenkaan tiedetä kuin pieni osa tarinaa ja lopputulos. Henkilökohtaisesti minua ei hirveästi kiinnosta nämä jääkiekon ympärillä asuvat ei-jääkiekolliset asiat, vaikka joillekin nuokin ovat tärkeitä. Jonnehan tuosta itse kärsii, joten enemmän koen tiettyä sääliä tästä episodista kuin varsinaista tuomitsemista.
Julkisuus on monimutkainen laji, koska et kuitenkaan voi tehdä ikinä oikein. Jos tunnustat - se on väärin. Jos et tunnusta - sekin on väärin. Jos kohtaat asian huumorilla, olisi pitänyt pyytää anteeksi. Jos pyydät anteeksi niin sekin on jonkun mielestä väärin. Kaikkia ei kannata ylittää miellyttää ja suhtautuminen tähänkin keissiin varmaan tavalla tai toisella heijastelee sitä omaa arvomaailmaa.
Minusta asiana tämä on ihan mitätön. Ketään ei sattunut ja yleisö viihtyi - Jonnea saattaa itseään vähän *ituttaa, mutta muutoin kohtalaisen harmiton välikohtaus. Mediahan näistä nauttii, kun pääsee mylläämään ja hälväämään - sehän se heidän työnsä on. Toista on, kun jääkiekossa on niin paljon ihmisiä, joista ei saa mitään tällaista irti.
Näissäkin keisseissä yleinen tausta on se, että yleisössä esiintyy jotain ihmeellistä moraalista ylevyyttä. Vedotaan siihen, että kyseessä on kokenut pelaaja ja tärkeä roolimalli nuorille pelaajille. Tästäkään ei varmaan kannata vinkua, koska de fakto asia on näin. Minä kuitenkin uskon sen verran meidän nuoriin jääkiekkoilijoihin, että jos he päätyvät mokaamaan tällaisella tavalla niin siinä on todennäköisesti jotain muutakin kuin tämä esimerkki. Ihan samalla tavoin jääkiekkolijoihin kuin ihmisiin ylipäätään mahtuu porukkaa, joka onnistuu hankkiutumaan vaikeuksiin jollakin aikavälillä.
Käännetään asia vähän toisin päin.
Mikäli kyseessä olisi Tapparan pelaaja, niin kuinkahan moni täällä vaatisi pelaajalta rehellistä pahoittelua ja jopa Tapparan organisaation ulostuloa?
Joo, kikkelin esitteleminen kaatokännissä on melko vähäpäitöinen juttu, mutta kyllä pelaajien pitäisi ymmärtää se, että he edustavat työnantajaansa myös vapaa-ajalla. Edustavat työnantajaansa eri tasolla kuin perus räkäläkävijä. Niin se menee.
Virheitä kytätään ja niistä ilkutaan, joten jokaisen julkisuuden henkilön kannattaa itse tiedostaa, että mokaaminen on vakavampaa kuin tavikselle.
Tämä pitää paikkansa, mutta fakta on tässäkin se että ihan sama onko se Virtanen kuka istuu housut kintuissa baarissa, vai olenko se esimerkiksi minä mallashovissa oksentamassa biljardipöydälle. Ihmisiä ollaan kaikki, ja rapatessa roiskuu. Se ei tee Jonnesta huonompaa ihmistä kun hän sattuu pelaamaan palloseurassa jääkiekkoa.
Mikäli kyseessä olisi Tapparan pelaaja, niin kuinkahan moni täällä vaatisi pelaajalta rehellistä pahoittelua ja jopa Tapparan organisaation ulostuloa?
Hyvin vaikea tällaista skenaariota arvioida, kun ei Tapparasta oo ihan hetkeen kunnostauduttu ainakaan julkisuuteen asti tällaisissa. Voin arvioida omasta puolestani asiaa ja totean, että minulle ei ainakaan tuollaista tarvitse pahoitella - ei pelaajan eikä organisaationkaan. Toki asiat on kytköksissä toisiinsa, mutta minä en ole muutenkaan minkään julkisten pahoittelujen suurin ystävä, kun ei se minuun niin vaikuta. Keskitytään jääkiekkoon - minä en ainakaan tarvitse tästäkään tapauksessa mitään TPS:n pahoitteluita & Jonne kuittasi tämän jo Twitterissä. Eteenpäin.