Tälle herrasmiehellä täytyy olla oma ketju. Itse arvostan Greenin todella korkealle ihmisenä, eikä kiekkoilijanakaan hän mikään huono ole. Josh on aina tervetullut minun Tapparaan!
En uskonut Josh Greenin pystyvän urakoimaan tuloksellisesti 20 minuuttia illasta, kauden alusta loppuun. Liigan tilastojen perusteella Mr. Green on kuitenkin pelannut 55 ottelua 19:52 keskimääräisellä peliajalla, keräten kunnioitettavat tehot 19+24. Pieni likatahra tilastoista kuitenkin löytyy, sillä +/- on KooKoon toiseksi huonoin -12. Myös 5 vs 5 laukauksien hallinta (Corsi) on Greenillä negatiivinen.
Greeni muistaakseni jossain haastettelussa ennen kauden alkua mainitsi, että muutti kesäharjoitteluaan jotta palvelisi mahdollisimman paljon Liigan vaatimustasoa. Olisko ollut, että lähtönopeutta ja jatkuvaa liikettä pyrkinyt parantamaan.
Josh Green on valittu Kookoon kapteeniksi. Hieno mies, mukava että Kouvolan suunnallakin tulee arvostusta. Ja onhan sitä tullutkin, mitä nyt on Kookoo-fanien kanssa tullut juteltua.
Green taisi jossain haastattelussa mainitakin, että on yleensä fanien suosiossa minne meneekin. Ja syystä, sanon minä! Kaukalossa antaa kaikkensa ja kantaa vastuuta; kaukalon ulkopuolella on hieno persoona ja ottaa fanit hyvin huomioon.
Green on yksi omista suosikeistani viime kausien Tapparassa. Hieno pelimies. Saa nähdä miten kepeällä jalalla konkari pelaa ensi kaudella. Jo viime kaudella odotin pientä hiipumista, kun tuota ikää alkaa jo olla. Epäilyni oli turhaa, Green pelasi todella vahvan kauden. Hyvä niin.
KooKoo viestitti twitter-tilillään, että maanantaina on aika jättää hyvästit kanadalaissentteri Josh Greenille, 39.
Yllätys kanadalaisen Greenin ja KooKoon teiden erkaneminen ei ole. Jo vuosi sitten tiedotettiin sama asia. Green oli palaamassa kotimaahansa lapsensa koulun aloittamisen takia, mutta perhe päätti palata Kouvolaan vielä yhdeksi kaudeksi.
Jää kyllä jotenkin isosti harmittamaan, ettei Green saanut sitä pyttyä nostella Kirvespaidassa. Iso hahmo ja taistelija, joka pelasi itsensä ainakin meikäläisen sydämeen.
Josh laittoi vielä KooKoon paidassa yhden maalin HPK:n verkkoon, joka saattoi olla myös koko uran viimeinen ottelu. Mutta kaiken kaikkiaan hieno pelimies josta jäi hienot muistot. Hattu päästä.
Green on pelaaja, jonka itse olisin halunnut pitää Tapparassa koko tämän neljä vuotta, mitä Suomessa vietti.
Esimerkillinen ulkomaalaisvahvistus, jonka vaikutus on luettavissa muualtakin kun maali- ja syöttösarakkeesta.
Olisko se viimeinen reissu vielä Tapparan kautta eläkkeelle? 3-4 kenttään ja mentoriksi nuorille pelaajille. Ylivoimalle maalinedustalle. Pelaajauran jälkeen varmasti organisaatiosta löytyy myös töitä myöhemminkin jos vain Josh niin haluaisi.