Pari faktan tarkistusta lienee paikallaan, ku Tammisesta on kyse:
– Minua alkoi niin paljon v-ttaa. Tiedän Facebookin voiman, minulla on 100 000 seuraajaa, joten soitin hovikuvaajalleni, joka kävi ottamassa kuvat veneestä.
7400<100000
– Vastarannalla on satoja paikkoja vuokrattavana. Menisin tästä sinne 45 sekunnissa uimalla.
Kuvasta vois päätellä vastarannalle olevan jonku 200 metriä. Vaikka olis vaan 100 metriä, 45 sekuntia olis altaassaki maailmanennätys!
Mutta itse asiassa Tami tällä kertaa on oikeessa. Ei venettä voi rantaan ilman lupaa tuoda. Kaikkein vähiten toisten laituriin.
Jatkoajassa laskettiin tämä. Matkaa on about 300 metriä, jolloin Tamin pitäisi uida vajaa 25 km/h. Perämoottoriinkin tarvitsee jo aika monta hevosta, että pysyy perässä.
Kappas, Juhani Tamminen taitaa olla nykyään maailman ainoa ihminen, joka liioittelee. Totta kai Tamin olisi pitänyt ensin uida matka ja ottaa aikaa, vasta sen jälkeen ilmoittaa matkaan kulunut aika tarkalleen. Hauskaahan tuollaisia toki laskeskella ja itse Tami näitä lausuntojaan antaa. Hyvähän se on myös, että jatkoaikalaisilla on harrastuksia Tamin ansiosta ja tulee matikan tunnit hyötykäyttöön.
Tamminen on kaveri, joka saa 100 l:n tynnyriin mahtumaan 200 l vettä. On tietysti makuasia, mutta itseäni ainakin ärsyttää hänenlaisensa liioittelijat ja valehtelijat. Se johtaa vain siihen, että ei ota tosissaan mitään hänen sanomisiaan ja ne menettää kokonaan merkityksensä. En tarkoita pelkästään Tammista, vaan maailmahan on täynnä samanlaisia p****njauhajia.
Tami on kova äijä!
Tälläisiä leijonia yhteiskunta tarvitsee, ei kaikkien tarvi olla niin tasaharmaita suorittajia.
Enemmän hänen preesenssi tuottaa ihmisille hymyä kuin harmitusta.
Vaikka Don sanoisi uivansa Ahvenanmaalle käsipohjaa parissa tunnissa niin hei, se on sitten vaan niin. Pistäkää veljet perässä.
Koirat haukkuu, ja jos kortti ei ole kuivumassa niin Jaguaari kulkee. Go Tami go!!
Tamilla oli vielä eilen julkinen FB-sivu, jolla n. 50k tykkääjää/seuraajaa, mutta tämä sivu on nyt jostain syystä hävinnyt näkyvistä. Ei nyt ihan 100k, mutta vain puolet oli Kuusamakujanlisää.
Tamin kesäpaikka Turun Kakskerrassa esitellään uutuussarjan Mökki ja potkuri ensimmäisessä jaksossa. Komeaa on, tosin yksi kommentoija ihmettelee sijaintia:
“Suuret matkustaja-alukset laskevat sinne likavetensä. Samoin sinilevää usein liikaakin. Siinä vedessä en haluaisi uida.”
Tami itse arvostaa sijaintia:
– Vietämme täällä lähes kaiken vapaa-ajan, koska automatka varsinaiselta asunnoltamme Turun Hirvensalosta on 15 kilometriä yhteislaituriin, josta Buster-veneelläni kurvaan tänne yhden meripeninkulman kahdessa minuutissa.*)
(Mökki ja potkuri -sarja keskiviikkoisin 17.7. alkaen kello 19:30 AlfaTV:llä.)
*) Vastuu on kuulijalla? Monacossa 1929 tehdyllä kansainvälisellä sopimuksella meripeninkulman pituudeksi on sovittu tasan 1 852 metriä.
Tami on avautunut julkisuudessa isoon ääneen ja moneen kertaan että hänen valmentamansa Ranska olisi pudottanut Suomen puolivälierissä MM-kisoissa -95, jos he eivät olisi joutuneet vaihtamaan pudotuspeleihin paikkakuntaa alkulohkon jälkeen, vaan Suomi. Että alkulohkossa paremmin sijoittuneena he olisivat ansainneet tämän.
Noh… ensinnäkin, Tami, Suomi sijoittui omassa lohkossaan toiseksi, Ranska kolmanneksi. Ja toiseksi, kaikki pudotuspelit pelattiin Globenissa Tukholmassa.
No, on tuossa kuitenkin keskinopeus 30 solmua eli 55,6 km/tunnissa. Laiturista kiihdytys ja laituriin hiljentäminen mukaan luettuna. Toisaalta: kyllähän 150 Yamaha työntää…
Kahvanaama
(-Sry about the sticky kalvo`s here-)
238
Tami jälleen vauhdissa. Mies ei tunnu käsittävän että hänellä on samat säännöt kuin muillakin. Nämä nuoret valmentajat (Liikunta-alan ammattilaiset!) eivät myöskään tiedä mistään mitään, eikä Tami tunnu oikein sopeutuvan auktoriteetteihin. Tapahtui “Force majeure” - mutta näistäkin voisi kyllä tuotannolle kohteliaasti ilmoittaa. Haittaa muidenkin pudottajien draivia tämmöinen “tiimipelaaminen”.
Mä haen klubitakkini. En olisi saanut wanhana nelosdivari säbäpiipertäjänä tätäkään linkata
Tämä vanhapieru vois kanssa pikkuhiljaa häipyä julkisuudesta. Menis, vaikka Havaijille riemunkirjavine vaateparsineen viettämään eläkepäiviä
14 tykkäystä
Kahvanaama
(-Sry about the sticky kalvo`s here-)
240
Niin, mä en edes ymmärrä miksi lähteä formaattiin, jos noin koville ottaa ihan itse aiheutetut tempaukset. Lisäksi näissä formaateissa sä kyllä noudatat niitä tuotannon ja toimijoiden sanelemia sääntöjä. On ihan perus juttuja tässä elämässä ilmoittaa kaikista esteistä menoista.
Sit kaikille tulee ihan yllätyksenä tuo puukkojen heittely valmentajien selkään median välityksellä. Kyl tuossa iässä pitäisi olla jo terveellä tavalla nöyrä- mutta ei ! Käsittämätöntä käytöstä kyllä. Antaisin kyllä monoa formaatista.
Juhani Tamminen - kuinka hyvä on valmentaja tai johtaja, joka ei osaa olla johdettavana tai valmennettavana? Johtaminen on vuorovaikutusta kahden osapuolen välillä ja hyvään johtamistapaan kuuluu ainoastaan yksi hierarkia ja se on se yhteinen tavoitetila - toki työmaailman realiteetit asettaa osapuolet eri asemaan.
Mitenhän sinun valmentajasi on pärjännyt sun kanssa joskus aikanaan? Ja tiedosta nyt jo aikuinen mies roolisi - olit tuossa ohjelmassa valmennettavan roolissa etkä valmentajan roolissa. Kuinka paljon sinä näillä puheilla kunnioitat omaa valmentajaasi? Ja mitä olisit tehnyt pelaajille omassa joukkueessasi, jotka olisi kunnioittanut sinua näin vähän? Niinpä.
Jos itse tietää paremmin ja on itse parempi valmentaja itselleen niin sitten tällainen kilpailu kannattaa jättää välistä kokonaan tai ainakin miettiä pari kertaa, onko valmis leikkiin mukaan, jos ei suostu valmennukseen.
Eiköhän tähänkin formaattiin kuulu se, että turhista asioista tehdään turhia “uutisia”. Tammi tekee tasan sitä mitä tuotanto haluaa. Antaa materiaalia ohjelman mainostamiseen. Sanoma Finlandin sanomalehti tekee Sanoma Finlandin esittämästä ohjelmasta päivittäin sisällöltään olemattomia juttuja luodakseen hypeä ohjelmalle.