Juniorikiekko pl. Tappara

TUTO Hockey Oy:n tietoon tuli epäilys, että sen U20-joukkueen pelaaja olisi mahdollisesti syyllistynyt huumaavien aineiden väärinkäyttöön. Seura suhtautui vihjeeseen vakavasti ja asia saatettiin heti poliisin tietoon ja tutkittavaksi. Poliisin tutkimuksissa kävi ilmi, että epäily oli aiheellinen ja kyseisen pelaajan lisäksi tapaukseen liittyi muutamia muita U20-joukkueen pelaajia. Asiaan liittyvien pelaajien henkilöllisyys on selvillä, ja heidän kanssaan käydään keskustelut ja aloitetaan tarvittava toimenpidemenettely välittömästi. Myös jääkiekkoliittoa on konsultoitu mahdollisista pelaajien kurinpitomenettelyistä.

2 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Jääkiekkoharrastuksen “hinta”

Aikamoinen pommi.

ENTISEN hiihtosuuruuden, nyt jo edesmenneen Mika Myllylän poika Wiljami Myllylä kertoi Instagram-tilillään henkilökohtaisesti ongelmastaan.

– Oon paininu reilu 2 vuotta pahan alkoholiongelman kans. Mulle on tarjottu apua ja oon ottanut sen vastaan, mutta en oo ollu tarpeeks vahva pysymään kuivilla, 20-vuotias Wiljami Myllylä kirjoittaa julkaisussaan.

Hän kertoi saaneensa apua ongelmaansa, mutta ei pystynyt pysymään kuivilla. Nyt juominen on kuitenkin loppu.

– Mulla tuli pohja vastaan ja päätin tehdä elämäni parhaan päätöksen. Oon hankkinut jälleen apua sairauteeni ja haluan raitistua. Nyt on vaan aika keskittyä hoitamaan itseni kuntoon ja siksi jääkiekko ja pelihommat jää tauolle, Myllylä kirjoitti ja kiitti läheisiään tuesta.

4 tykkäystä

Ihan hyvä pelikielto. Tällaiset solvaukset ei vain kuulu urheilun piiriin.

2 tykkäystä

Hienoa, että valmennus ja kurinpito puuttuu asioihin. Hieman särähtää vain korvaan, että kauheasti tehdään toimenpiteitä ja lopuksi valmentaja sanoo näin “Hän oli omassa tunnetilassaan huutanut takaisin. Ei se missään nimessä oikein ole, mutta ei voinut siinä vaiheessa varmaan itselleen mitään.”

Mielestäni melko erikoinen asenne.

1 tykkäys

Aron Kiviharju noussut kaikkien aikojen tilastossa (pistepörssi) toiseksi U20 pelanneista U16 ikäisistä. Tilaston kärjessä muuan Patrik Laine.

Ja Kiviharju tosiaan puolustaja.

3 tykkäystä

Erinomaista analyysia Aron Kiviharjusta:

A-nuorten välieriin menivät runkosarjan joukkuet sijoilta 5-8.

3 tykkäystä

EPÄILLYT henkilöt ovat kieltäneet tapahtuneen. Aamulehdelle he painottavat, että he eivät ole missään nimessä tarjoilleet alkoholia alaikäisille.

Vahvaa tekemistä kilpaveljillä.

Eurajoen Lätkästä Porin Ässien ja Rauman Lukon Mestiksen A-Nuorten yhteisseura.

Mä vähän ihmettelin tuota, että miten Eurajoen Lätkä sai U20 Mestis -paikan, mutta näemmä tämän takia.

1 tykkäys

Kappas, mä koitin etsiä haulla A-juniorit niin en löytänyt kuin Tapparaan viittaavia ketjuja. Kiitos kun siirsit oikeaan paikkaan.

Jännä nähdä mitä tuosta tuleman pitää ja jos tuolta joskus sattuisi tähdenlentona jokin pelaaja nousemaan NHL kirkkaisiin valoihin niin meneeköhän siirtokorvaukset Lätkälle ja Ässät & Lukko kehittää sillä seuraa. Toki hyvin kauaskantoista ajattelua mutta kaikki on mahdollista.

1 tykkäys

Muutamia junioreita siirtyy Kiekko-Espoosta TPS.

Jokereiden U20 joukkueesta useita pelaajia lähdössä pois. Kulonummi tulossa Tapparaan.

1 tykkäys

Jokereissa lienee aika epäselvää, että mitä pelaaminen maksaa. Normaalisti U20SM:ssä ei tarvitse maksaa mitään tai juuri mitään, kun edustus hoitaa kulut. Nyt taas Oy:llä ei taida olla rahaa ja jos Ry hoitaisi U20-kulut niin se taas olisi pois seuran muilta jengeiltä nostaen kuukausimaksua.

Jos muualle pääsee U20SM-jengiin pelaamaan vähällä rahalla niin työntöä varmasti on.

1 tykkäys

Siellä on jännä tilanne maalivahtien suhteen kun oli Noa Vali jo entuudestaan ja nyt tulee Rimpinen. Nyyttimäki toimii molempien agenttina.

Edit: sen verran siellä on ollut tyytymättömyyttä tilanteeseen, et veikkaus on että ensikauden jälkeen toinen lähtee.

1 tykkäys

KooKoon uutisesta käy ilmi, että Vili Kukkola siirtyy KooKoon U20-ryhmään. Samoin HPK:n junnuissa käväissyt Tappara-taustainen Verneri Ahonen.

Ilves Ry:n puolelta on vuosikaudet kommentoitu että me hoidetaan hommat viimeisenpäälle mutta Oy:n puoli töpeksii. Nyt ollaankin tilanteessa että Oy on laittanut asiansa kuntoon ja Ry:n toimista kuulee tyytymättömyyttä sieltä ja täältä. Isojen junnujen taso on ainakin ollut viime kaudet tasoa alempi sarja ja nuoremmissa junnuissa on voimissa hyvävelikerhot kun kukaan ei vahdi toimintaa.

Mielenkiitoista nähdä mitä tapahtuu kun isompien junioreiden valmennuksen esimiehenä aloitti tänään Mika Marttila kehitysjohtajan tittelillä, Oy:n palkkaamana.

3 tykkäystä

Kalle Sahlstedtin Luukas poika siirtyy ”vihdoin” Lukkoon. Pelannut tähän asti Tepsin junnuissa.