Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Kunlun Red Star 2018-19
Jussi on vielä toistaiseksi virkavapaalla Tapparasta (kts. otsikko), joten käsitellään Kunlunin sekoilut täällä:
Vähän asiaa Tapolasta.
Somessa jo ilakoidaan kuinka vapaille markkinoille tuli yhtäkkiä peräti kaksi mestarivalmentajaa. Eikö kuitenkin ole niin, että Jussilla on sopimus Tapparan kanssa johtajan pallille, eikä siten ole täysin vapaana.
Huom @AWennstrm.
Kyllähän tämä asia veivaillaan jotenkin näin:
Mikki → Rautakorpi.
Rautakorpi → Tapola.
Ehkä Tapolakin laskeutui nyt takaisin kuolevaisten joukkoon näiden potkujen jälkeen.
KHL potkuilla nyt ei taida olla mitään merkitystä CV:n kannalta.
Ihan mielivaltaisestihan siellä toimitaan ihmisten kanssa.
Sen verran mitä mä löysin asiasta Tapparan sivuilta niin siellä sanotaan näin:
“Tapparan urheilu- ja kehitysjohtaja Jussi Tapola jää väliaikaisesti pois toimestaan ja siirtyy yhden pelikauden ajaksi kiinalaisen jääkiekkojoukkueen päävalmentajaksi ja Kiinan jääkiekkoliiton palvelukseen. Tappara ja Tapola ovat samanaikaisesti sopineet, että Tapola palaa urheilu- ja kehitysjohtajan tehtäviin 1.5.2019 lukien.”
Tuo oli tuoreinta tietoa mitä minä sivuilta löysin, se oli päivätty 23.2.2018
Lieneekö sitten pesti myös Kiinan jääkiekkoliitossa tullut päätökseensä? Eiköhän se tulevina päivinä selviä, jos vaikka saadaan kommenttia mieheltä itseltään.
Tuosta mun aikaisemmin linkittämästä tekstistä päättelin että Kiinan jääkiekkoliiton palveluksissa oleminen kuitenkin loppuisi tähän kevääseen ja Jussi tulisi takaisin 1.5.2019 joka tapauksessa.
Tässä vielä linkki helmikuun 2018 uutiseen mitä lainasit:
Tapolan ja Ahon vastuulla oli myös Kiinan maajoukkue, ja sivupesti päättyi Kunlun-potkujen myötä.
Pidin kelpotuloksena päästä lähelle pudotuspelejä ja saisi jatkosopimuksen, mutta ei Venäjällä. Ei paljoa pitkäjänteistä työtä tehdä vaan uusi kaveri yrittämään samaa polkua ja todennäköisesti potkut perään.
Pudotuspeleihin nyt vähintään piti päästä, että olisi kelpotulos ollut. Kukas tarvisi päävalmentajaa? Ässät ainakin.
Meinaat että Tapparasta virkavapaalla ollessa on ok valmentaa jotain toista liigaseuraa?
Joo Ässät pistää Salmisen ja Kärjen(?) lihoiksi, ottaa päälle vähän pankkilainaa j palkkaa Tapolan loppu kaudeks. Ihan muuten vaan.
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Aika laillahan nämä ovat sovittavia asioita. Eikä Tapolan tämän hetkinen pesti Tapparassa varsinaisesti ole “virka”.
Jussi on varmasti Tapparan penkin takana jossakin vaiheessa. Edelleen kuitenkin ihmettelen näitä aika ajoin tupsahtelevia sammakoita, joissa Rautakorpi korvaisi Leinosen. Että liikuntatieteilijä hyppäisi talousmiehen hommiin. 80-luku meni jo.
Työnantajan (Yhteystiedot | Tappara) mukaan on virkavapaalla.
Mikki korvaa Rautakorven penkin takana ja Rautakorpi menee Tapolan sohvalle istumaan?
Itse asiaan: jos kerta alunperin Tappara-pestin on sovittu jatkuvan 1.5. niin eiköhän Jupe vedä siihen asti henkeä ja vietä aikaa perheen kanssa pitkän Kiinan reissun jäljiltä.
Eikös tuon pidäkkin vielä vähän aikaa lomailla ettei verottaja tuu iskemään Kiinan tuliaisiin?
Yksityisessä yrityksessä ei olla virkasuhteessa, joten työnantaja käyttää väärää termiä.