Kunhan me ei huomenna katkaista JYP:n erinomaista putkea!
Jyp on pitänyt tänään suljettujen ovien takana tilaisuuden sponsoreilleen. Ainakaan vielä ei ole kukaan soittanut Iltalehteen…
Tarinan mystisin hahmo on Tommi Hämäläinen. Kyseessä on ulkomailla viihtynyt maailman mies, mutta suurin meriitti on Ville Peltosen kakkosena toimiminen Sveitsissä. Ennen Olli Jokisen sopimusta, Hämäläistä muuten huhuttiin ihan isossa mediassa Jukureihin päävalmentajaksi.
Miten ihmeessä tällainen kaveri voisi/voi päästä asemaan, jossa saa koko seuran sekaisin?
Äläpä. Oon jo mielessäni alkanut miettiä että onko meillä lajissaan eka vale-valmentaja?
Se nimittäin nivoisi tätä hulluttelua aika hyvin käymään järkeen.
Lopun “pidetään hauskaa” oli kyllä mainio.![]()
Itse tilanne on kyllä JYPissä katastrofaalinen.
Mitä seura voi enää kohta tehdä, jos ja kun nykyinen valmennus ei saa syöksykierrettä oikaistua?
Rahaa ei kuitenkaan ole Jyväskylässä ihan suunnattomasti ja jos pitää vielä lisää valmentajia palkata, niin riitä rahaa pelipaikattomiin pelimiehiin, joita ei taida olla johdon puheista huolimatta kovinkaan helppo muutenkaan seuraan hankkia.
Tälle minäkin hihittelin, vaikka ei Jypinkylällä heidän kannattajillaan varmasti hauskaa ole ja voi se hauskuus olla kaukana myös Jypin kopista.
Voin suorastaan kuvitella, kuinka tämän selkkauksen jälkeen Jyväskylään on jonoksi asti nimekkäitä ja tasokkaita pelimiehiä.
Mutta mieti kuinka helppoa verrattuna meihin, kun joudutaan palstallakin riitelemään sentteritilanteesta, laiturien kierrätyksestä, puolustajien roolituksista ja maalivahtienkin peluutuksista.
Tuolla UTJ voi vaan ostaa pelaajan kentälle pelaamaan. Ja pitämään hauskaa.
Eikös se ole monesti sanottu, Viitasen ja Seppäsen suosiossa oli nämä kaksi Hessua.
Sponsoreiden ja kukas se yksi olikaan, niin oli Team Rautakorpi. (Oliko J-P Hytönen)
Ja kun ei uskallettu tehdä jämäkkää päätöstä itse, vaan mentiin sponsoreiden mieliksi “väärään suuntaan”. Sit on jälkikäteen hiottu suuntaa itselle mieleiseksi joukkueen läheltä.
Saattoi olla aika kiva palaveri sponssien kanssa. “Mites noin niin kuin omasta mielestä meni”.
Hauskinta tässä, että sponsorit tiesi paremmin. ![]()
Niku olisi kelvannut mulle (meille). Jos Poju ois vaikka hieman avannut lompakon nyörejä
.
On kerrottu, että väitetysti on suosiossa, mutta nimenomaan ei ole kerrottu miksi/miten?
No kumman olisit itse ottanut 100v juhlakauden luotsiksi? Käsittääkseni nämä kaksi oli ne “ykköshevoset”. Ehkä siinä koitettiin saada kunniakas juhlavuosi. Oli kuitenkin melko rapakunnossa seura, eikä rebuildia voi ihan kuka tahansa tehdä.
Mut näköjään sen voi vetää vessanpöntöstä alas.
Edit: Jaa niin tarkoitit Nykyisen kaksion suosiota? Se on itselle mysteeri, mut ilmeisesti sen peli-ideologian kautta. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. ![]()
Mää ymmärrän, että jos joku jussitapola tulee mestaruussormukset kimallellen juttelemaan, että nyt pitäisi tehdä vähän isompi muutos, mutta miten ihmeessä tällainen (tällaiset) nobodyt pystyvät moiseen? Seppänen ei ole kiekkomies, mutta kuitenkin liike-elämässä menestynyt kaveri – ei luulisi ihan tyhmä olevan.
Mitään en tästäkään tiedä, mutta tekisi mieli arvata jonkinlaisen henkilökonfliktin avanneen mahdollisuuksien ikkunan keikareille.
Seppänen taisi mainita, että hän on nähnyt 1600 peliä, joten mielestään hänellä on kompetenssia ottaa kanttaa peliin ja pelitapaan… ![]()
Tähän liittyen Nättinen kommentoikin, että hän on kuunnellut musiikkia 30 vuotta, mutta ei siitä kuitenkaan ymmärrä mitään. ![]()
Melko mustaksi on mennyt huumori myös JYPin omilla:
Jokainen avatkoon omalla vastuullaan.
Mitä mitä. Eikö ole vielä päivän hurrikaani-uutista tullut? Posteljooni varmaan myöhässä.
Kelpaisiko uutiseksi se, ettei Niku ole kokoonpanossa Tapparaa vastaan?
Kyllä näitä piisaa ![]()
Kirjoitus, joka ei tuonut senttiäkään uutta tai lisäarvoa tapaukseen. Älkää lukeko.
Olen oikein kunnolla miettinyt, että miteköhän JYP ilmoittaa kokoonpanossa kun pelaavat sitä iloista pelipaikatonta lätkää? Onko otteluennakossa liuta nimiä ja sitteen arvaillaan vaikka kuka mahtaa olla maalissa.