Melkeinpä jo legendaksi muodostunut:
“Hiljaa siellä nurkassa!”
Melkeinpä jo legendaksi muodostunut:
“Hiljaa siellä nurkassa!”
Porin isometsän hallissa on kyl monenlaista huutelijaa ainakin seisomokatsomos. Yks kaljutyyppi huutaa käytännössä joka painitilanteessa " lyö sitä päähän". Sitten kaverukset huutelee niin että toinen huutaa jotain nokkelaa ja toinen huutaa sen jälkeen " Niin!" Se niin on kyl huvittavin siinä. Sitten on pari “neuvonantajaa” joiden on pakko huutaa pelaajille ohjeita “syötä, luistele kovempaa, yrittäkää edes, yms.” Sitten pari provoa vierasjoukkueen vaihtoaition takana jotka provosoi mitä nyt keksivät huutaa. Ainoa mikä jäänyt mieleen oli että onko uimalakki hyvin yms kun duffan kalju oli pilkan kohde.
Voisin vuokrata tuota Niin-tyyppiä joihinkin työpalavereihin, missä täytyy saada runnottua joku oma idea läpi
Moneen otteeseen jo kuultu, mutta jaksaa aina naurattaa:
Erään palstaveljen “HÄTÄRI!”, kun vastustaja on heittänyt pitkän kiekon.
Kyä sieltä se “PANIIKKI” kans aina tulee perään!
Perjantain paikallismatsissa joku C1-seisomakatsomon edessä istunut Ilves-henkinen ihminen nosti hanurinsa penkistä protestoidessaan jotain tilannetta. Ja tämän jälkeen vierestäni karjaistiin “Ei ollu mitään, ipalainen, istu alas!”
Eilen Nordiksella F9-katsomossa vanhempi Tapparan kannattaja huusi hyvin kantavalla äänellä ”TAPPARA” ja välittömästi muutamaa riviä ylempää kuului kantavalla äänellä vastaus ”HILJAA”
Jokainen saa kannustaa tavallaan, mutta minun suosikkejani ovat itsestäänselvyyksiä huutavat jännittäjät. Rinkelinmäellä on pressikatsomon vieressä eräs kaveri, joka huutaa vastustajan saadessa kiekon “ALAS, ALAS!!!” ja kiekon ollessa hyökkäysalueella “VETÄKÄÄ!!!”. Siis asioita, joihin tekee mieli vastata “hyvä että huusit, eivät varmaan muuten älyäisi luistella puolustamaan omaa aluetta” ja niin edelleen. Todella sympaattinen jätkä, kiekkotunnetta parhaimmillaan tuollainen ei-vaarallinen hermoilu.
Joo on kai meistä yks tai toinenkin huutanut esim telkkarille “Vedä ny SAA***NA!!” pariinkin otteeseen elämänsä aikana
Tapparan peleissä tuo on oikeasti toisinaan ollut jopa perustelluin asia, mitä voi huutaa. Pelaajat ei sitä useinkaan kuule kuitenkaan, mutta kyllähän välillä haetaan syöttöjä semmosissa paikoissa, että oikeasti nyt perkele.
Kuhdan tilaisuuden aikana, kun Timo Everillä oli puheenvuoro, niin joku huusi toiselta puolelta kaukaloa että “Puhu kovempaa!”
Aiheutti arviolta pari tuhatta naurun purskahdusta.
“MAALEJA!”
Ai saatana, niitäkö täällä pitikin tehdä?
Itselläni on tapana yrittää olla hauska - vaihtelevalla menestyksellä. Tämä nyt on oman hännän nostamista, mutta kerronpa kumminkin.
Viime kaudella Tapparan 8-1-voitossa Ilvestä vastaan huusin vastustajan veskarille päädystä, että “saat 100 euroa, jos päästät yhden”. Meillä oli vielä silloin maali tekemättä.
Ei siinä sitten muistaakseni kauaakaan mennyt, kun Tappara iski, jolloin huusin vielä perään: “kusetin!”
Joskus noin 10v sit olin kattomassa paikallista divari lätkää nii kotijoukkueen pelaaja pääs läpiajoon ja yritti samanlaista maalia mitä Malinen teki Sporttia vastaan ja epäonnistu nii joku huus et älä yritä noin hienoa niin se pelaaja huus takas “pidä sinä turpas kiinni” ja se pelaaja oli viel meiän kemian sijainen
Sellainen siirtely on kyllä hermojaraastavaa. Paitsi silloin kun se onnistuu, silloin se on nerokasta.
Meneekö aiheen ohitse jos heittää tänne muistelon viime kesän pesiskatsomosta? Ykköspesis MansePp vs. Puijon pesis… Oli Puijon pelaajalla pilkettä silmäkulmassa palaessaan kakkospesälle (olisiko ollut vielä sisäpelissä lukkarina pelannut). Keisarikatsomosta tuli palosta joku kuitti, niin mies vastasi savon murteella: “Elekää viitsitkö olla noin julmia”. Sympaattinen ja hauska heitto, pisteet siitä hänelle.
No jaa, eräs Tampereella Liigassa valmentava herrasmies usein huutaa pelaajilleen “luistele, luistele!”. Uskallan väittää, ettei kovin moni pelaaja siinä kohtaa vasta tajua, että jalassa on luistimet tarkoituksella. Joten ei ihme jos tunteella elävä kannattaja moisia heittelee.
Mä en kyllä lämpene ajatukselle, että näiden “itsestäänselvyyksien” huutelu olisi jotenkin väärin, huonoa kannattamista tai edes millään tavalla mainitsemisenarvoista. Sehän on juuri sitä tunteella kannattamista ja suorituksessa mukana elämistä. Enemmän meteliä halliin ja vähemmän toisten kannattamisen ihmettelyä (tässä yllä esitetyssä mielessä - sinänsä tämä ketju on ihan OK). Uskoisin että tässä on kyse suurinpiirtein siitä, että kaveria jännittää oikeasti se, että ehditäänkö sinne puolustamaan, ja hän toivoo, että ehditään, ja huutaa että “alas, alas”. En oikein kässää mitä tässä koitetaan esittää.
#hakametsäeiolekirkko
Kerran olen myös jollekulle rutinoituneelle (iästä ja varustuksesta päätellen) Tapparan kannattajalle joutunut sanomaan hallissa, että Hakametsä ei ole myöskään teatteri. Herrasmies kun taputti olkapäälle ja sanoi, ettei minun tulisi reagointinousta puoliseisomaan ylärimaveto-tyyppisissä tilanteissa, kun pari kertaa näin olin yhden erän aikana tehnyt. Totesin herrasmiehelle, että keskustorilta saa teatterilippuja toivotin hyvää matkaa. Hiljeni täysin.
Legendaarisia on paljon, mutta tässä muutama:
Tapahtui vuosia sitten raumalla (seisomakatsomossa) kun paikallinen mies huusi takaa että “pe*se penkkiin, mää oon maksanu tästä lipusta!”
Hakametsän ylivoimaisesti paras:
“Itsehän nostaisin Leimun ykköspakki pariin”
(Myös tälläkaudella kuultu useasti)
Tuo jälkimmäinen oli kova