Kausikortit 2023-24

Tuskin tulee pitkälle sivulle saamaan normi-kausaria ylemmille riveille hintaan 869€.

1 tykkäys

Suhteellista tämäkin juttu. Yksi viihdeilta vuodessa vähemmän, tekee tuon erotuksen helposti. Kummasta saan enemmän, koko kauden peleistä Tapparan kanssa vai hupi-illasta ja aamusta? Niitä kovia julkistuksiakin tulee, näin oletan?:+1:

Näitä voi tutkailla monella tavalla.

Viihdeiltaan palaa nykypäivänä helposti 300€, mutta ne on juoksevia kuluja.

8 tykkäystä

Onko tosiaan niin, että pitkille sivuille on myyty kuluvalla kaudella paikkoja 499€ (jos fc-jäsen)? Nyt ei siis puhuta päädystä eikä kaarteista, joihin on aina ollut edullisemmat paikat.

Nehän ovat areenan kalleimpia penkkejä, joissa yksittäisen pelin lippu on 50€+. (Taisin maksaa Ilves - Tapparaan lähemmäs 60€ pitkän sivun paikasta.)

Minä en ole “pitkäaikainen” kausikorttilainen. Kausikorttilainen kuitenkin.

Aika näyttää miten hinnat kehittyy, mutta tarkkana saa ja pitää olla hintojen kanssa. Tyhmiä ei ole tarjolla.

2 tykkäystä

Taitaa olla aikuisen kannattajakausikortti yläkatsomoon.

Edit. Siis tuo 499€, joka on nyt 599€.

2 tykkäystä

Kuluvalla kaudella 22-23 nettiä kahlaamalla sain käsityksen, että lilaan kulman kausikortti olisi kustantanut 569e. Joku voi korjata, jos olen ihan väärässä. Nyt jos tehdään hieman päätelmiä, enkä ihan unessa vielä ole, niin hintamuutos ei nyt niin hurjalta vaikuta.

Playoffsien irtolipunmyynnissä nuo pitkän sivun alarivit 1-7 sekä yläparven pitkäsivu on arvostettu samaan hintaan mitä lilakulma. Tällöin voitaneen arvata, että yläparven pitkä sivu, alakerran pitkän sivun rivit 1-7 ja lilakulma ovat varmaankin kausikorttimyynnissä myös keskenään saman hintaisia. Tällöin hintamuutos lilassa kulmassa olisi 569 → 599e eli varsin maltillinen. Kannattajapäädyn 469e korteille kenties sitten joku vastaava muutos. Varmaan muutkin muutokset pääosin tätä linjaa noudattanevat.

Enemmän kuitenkin muuttuisi yläparven pitkän sivun korttien hinnoittelu. Kuten todettua, niin nämäkin on irtolippumyynnissä arvostettu lilan kulman hintaan. Kenties tämän yläparven osalta on käynyt niin, että kausikortit myytiin ylös sillä 499e hinnalla edullisemmin, mitä ehkä sitten lopulta irtolippuhintojen perusteella olisi pitänyt olla.

3 tykkäystä

Hyvin laskeskeltu. :+1:

Ja kulman kannattajakausari oli nimenomaan tuon 569€ eli ei 599€ siitä paha ole. Toivottavasti Tappara ei mene Ilveksen malliin ja laskuta käytäväpaikoista enemmän.

Jep, näinhän asia on. Jos jostain tarvii tinkiä, niin itsellä se ei ole kausikortti. Niin paljon nuo pelit antaa tunteita ja kokemuksia.

1 tykkäys

Miksi Ilves laskuttaa käytäväpaikoista enemmän? Nehän on ihan perseestä, kun jatkuvasti joku pomppii siitä edestä ja vielä useimmiten kaidekin tekee paikasta ahtaamman.

Suhteellista tosiaan, minulle yksi normaali viihdeilta maksaa n. 20-30 euroa :sweat_smile:

Kyllä ne on parhaat paikat, voi tulla ja mennä niinkuin huvittaa häiritsemättä muita.

6 tykkäystä

No mielipideasioita nämäkin. Itse olen siellä peliä katsomassa ja kannustamassa eikä erätauolla ole tarve lähteä kuin korkeintaan kuselle, jonka ehtii areenan hyvin toimivien vessojen vuoksi toimittamaan, vaikka lähtisi vasta puolessa välissä erätaukoa. Niin itse kyllä arvostan enemmän juurikin keskellä olevia paikkoja, joissa ei ole jatkuvasti joku pomppimassa edessä kesken pelin erien lopuissa tai aluissa.

Juu, omien mieltymysten mukaanhan nuo paikat valitaan. Itse ollut käytäväpaikalla vuodesta -96 ja en muuta edes harkitse.

Tiedätkö miten käy kun aletaan olettamaan asioita? :laughing:
Ihan takuulla on on eri hinta katkarapuleipäkatsomossa kun noustaan riville 8 ja siitä ylöspäin.

Näin. Kun runkosarjassa 30 peliä ja chlt päälle joista valitettavan moni on näitä ei kiinnostavia saipa/sport/jukurit/xxx vastaan arkisin niin hintalaatusuhde kärsii huomioiden kilpailevat tavat eli
a) cmoren kausarin 30€ kuukausi jolla kotisohvalta näkee Tapparan kaikkipelit ja muitakin pelejä.
b) kohta a ja parit irtopeliliput
c) pelikoosteet some/tvm ja nettiseuranta
d) runkosarjaan 1-2 kotipeliä ja ehkä vieraspeli
e) Tapparan fanimatkat ja kohta c

Itsellä vähenee kolmesta kausarista nyt ainakin yksi. Varmasti moni omilla rahoilla kausarin ostava miettii vaihtoehtoista seurantatapaa. Tunnelmalle ei tee hyvää firmamyydyt kausarit ja firmatkaan ei enää ole avoimin kukkaroin. Asiakkaita ei enää saa arkipeleihin kun monilla jo omia lippuja, runkosarjapelit tylsiä pääosin, areenan uutuushuuma jo ohi, paikallispelejäkin liikaa, tarjoilut liian kalliit ja palvelu huonoa.

Seura tarvii etupainoitteisesti varmaa rahaa kassaan eli siksi kausarit mutta nyt ehkä mennään jo määrätyn rajan yli. Lopputulos voi olla ahneella paskanen loppu eli kausareita ei mene, irtolippuja myydään alennuksella (kausarilipun keskihintaa alemmalla jopa?), tyhjät katsomot huonoa markkinointia, tunnelma huononee, ei saada uusia faneja lapsista (vrt ilves nyt), perheet ei tule peleihin, Tappara-kulttuuri ei siirry/kasva …

4 tykkäystä

Onhan tuo olettaminen ohuesti hölmöä. Tosin itselle asia on ihan sama koska ostan kortin joka tapauksessa.

Itse tunnut olevan kovin varma että hinta nousee. Onko sinulla tietoa mitä me muut emme tiedä?

1 tykkäys

Yksi on varmaan tuo @a1r6 mainitsema, mutta “yllättävän” usein meillä osuu myös kaikki pelikatkoarvontojen voitot noille käytäväpaikoille, että sellainen pieni ekstra niissäkin. Tulee siinä tietysti Zarillon lahjakortille hintaa :smiley:

Aika hyvin nuo yleensä on mielestäni myytykin, että sikäli varmaan hinta oikea.

2 tykkäystä

Onko jossain ens kauden korttihinnat muka ilmoitettu. Kannattajakortti ei yleensä kauheen pahan hintanen ole.

Arvostan tätä. :+1:t2: Mulla on vakavan mietinnän paikka ensi kauden kausikortin kanssa, varsinkin jos hintaa vielä nostetaan.

Jos kaikki muutkin hinnat nousevat niin en usko hetkeäkään että Tappara laskisi kausikorttien hintaa. Mitään tämän parempaa faktaa ei ole vaan tämä ajatus perustuu omiin havaintoihin yleisistä hinnankorotuksista.

Ainakaan minun silmiini ei ole osunut ja tuskin kenenkään muunkaan silmiin koska niitä ei tästä ketjusta vielä löydy.

569€ on ainakin mulle paha hinta. :laughing:

2 tykkäystä

Ensi vuodelle ei ole tiedossa vasta kuin runkosarjan hinnat alakatsomon pitkät sivut rivit 2-7 Aikuinen 869€/Kannattajakortti 599€/Nuoriso 319€/Kannattajanuori 219€ ja yläkatsomo C4-C7 samat hinnat kuin edellä.

1 tykkäys