Kenestä Leijonien päävalmentaja Jalosen jälkeen? (Antti Pennanen)

En ole Ahokas, mutta en usko hänen olevan kovin innokas. Yrittää kuitenkin ihan tosissaan luoda uraa Amerikassa ja tähtäin varmasti NHL, niin miksi ihmeessä lähtisi sieltä takaisin Eurooppaan majun peräsimeen. Olympialaiset tulossa joo, mutta enimmäkseen joutilaita eht pelejä ja MM-kisat muutamalla änäripelaajalla, niin tuskin siinä hirveästi etua tulisi änärivalmentajapaikan tavoitteluun.

7 tykkäystä

Jussi Ahokas on parin vuoden päästä NHL organisaation palkkalistoilla.

3 tykkäystä

Kuka tahansa

4 tykkäystä

No jaa, ei kai se valmentajien vika ole, jos koko hommasta puuttuu kaikkea tekemistä ohjaava visio ja strategia, kun edellisen, oikein hyvän, parasta ennen -päiväys meni jo.

Tätä on kyllä liikkeellä laajemminkin niin liike-elämän kuin politiikan puolella, mutta ei niistä enempää.

Tai siis kun noita ynnää, niin ehkäpä Suomessa on just nyt jonkinlainen johtajuusvaje? Siis ajattelupuolella. Kaikenlaisia manageerajia toki riittää.

4 tykkäystä

Johtajuus vajee on yksi isoin ongelma suomen jääkiekkoliitossa. Olisi luullut et aikaa reagoida, kun Jalosen 2 vikaa vuotta meni ketuiksi, kun pelitapa ei toiminut, mutta samalla kaavalla edelleen mennään. Tarvitaan maalivahti siinä vaiheessa, jossa Saros onnistui Kanada pelissä. Eli maalivahti joka seisoo päällään muuten on luvassa kylmää kyytiä jatkossakin

6 tykkäystä

Kaikesta huolimatta olisin silti sisällyttänyt P. Laineen tuohon listaan.

Mutta pointti toki erinomainen: 2026-kisoissa on se tilaisuus.

2 tykkäystä

Suomi tarvitsee aina maalivahdin joka onnistuu ja on luokkaa kisojen paras oli sitten MM-kisat, Olympialaiset tai World Cup. Rosterilla Leijonien on vaikea kilpailla, joten tarvitaan kisojen paras veskari aina. Näin kaikki isot voitot on Leijonilla tulleet ja tulee jatkossakin.

Isoin vaje Suomi-kiekossa on lajitaitovaje. Luistelu, kiekonkäsittely, syöttäminen, laukominen, pienpelit.
Pärjäämme fyysisessä kunnossa ja jopa kamppailupelaamisessa. Suomen pelaajiston huippukärki on asia erikseen.

3 tykkäystä

Riittää että kävisi vetämässä Olympialaiset ja mennä takas oikeisiin töihin.

1 tykkäys

“Ne olivat paskat tuomiot ja otteluvalvoja pyysi anteeksi, mutta ei sille enää mitään voi.”

Onko vastaus O.J?

Leijonien instassa tämä:

1 tykkäys

Onhan toi surullista katsottavaa, kädet taskussa mumistaan niitä näitä. Veikkaan jatkossa olevan imua oikein niin maan perusteellisesti :rofl:

4 tykkäystä

Saas nähdä vetääkö Pennanen pestinsä loppuun…ei toi kehonkieli kauheasti vakuuta. Eikä muutenkaan.

6 tykkäystä

Pennanen veti valmentajauransa pöntöstä alas Ilves-pestinsä aikana. Jäi niin monta kertaa kiinni suorasta valehtelusta, pelitapa ei toiminut ja kruununa vielä kättelemättömyyskohu. Ei uskois et mies on opiskellut psykologiaa, niin päin honkia taisi mennä pelaajienkin psyykkinen käsittely.
Lisäksi näissä kisoissa Tapola on näyttänyt vaihtoaitiossa niin kyllästyneeltä et vaikuttaa haluavansa olevan jossain muualla kuin Pennasen valmennustiimissä.

10 tykkäystä

Surullisinta tässä on se, että tää Pendo on JalosJukan perintövalmentaja, ja kuten asiasta jotain tietävät ymmärtävät niin Suomen jääkiekkoliitto on sen kaltainen hyväveliverkosto, että ne ei Pendoa erota vaikka se lengendaarinen sokea Reettakin näkee että monon pitäis viuhua ja heti huomenna

5 tykkäystä

Sen verran nopeasti tuli tehtyä, että ei tarkoituksella jäänyt Laine pois. Joskin Laineen uran kohdalla sen verran turbulenssia ollut, että vähän vaikeampi sanoa missä mennään esim. 5 vuoden päästä.

Laine on 1998 ikäluokkaa eli 27 Milanossa ja 31 sitten seuraavissa olympialaisissa.

Lundellia en laittanut, kun hänen kohdalla ei iästä jää kiinni. Päinvastoin, parhaimmillaan vasta myöhemmin.

3 tykkäystä

Paljonkohan tuossa tuossa maajoukkueen pelitavassa on Tapolan ja Mannerin kädenjälkeä? Valmennus on tolla tasolla aina ryhmätyötä. Manner on ainakin seurajoukkueessaan HPK:ssa saanut joukkueeseen hyvän henkisen vireen aikaiseksi. Tapola on varmaan jotain siltä väliltä.
Mun mielestä seuraajan pitäis olla Tapola, mutta jos Pennanen saa lähteä tai kun sopimus umpeutuu, niin varmaan myös Tapolan ja Mannerin aika maajoukkueessa päättyy.

Suomessa on menossa pelaajistossa murros ja uusia kykyjä ajetaan nyt sisään. Se ottaa aikansa, eikä Pennanen voi sille mitään. Valmentajan pitäisi olla nyt se, joka saa altavastaaja aseman parhaiten toimimaan ja nostaa siinä samalla nuoria uusiksi luottopelaajiksi, sekä löytää niitä uusia luottoratsuja sinne joukkueeseen. Pennanen saattaa ihan hyvin olla sellainen valmentaja, vaikka hänen pelihabituksensa onkin aika poissaoleva. Tapolan näkisin parhaana miehenä Suomelle tähän hetkeen, mutta Tapola on mulle tutumpi kuin Pendo, joten hieman puolueellinen mielipide. Tapola tietää ainakin tasan tarkkaan missä peli menee, kun valmentaa Sveitsissä.

Nooh. Tippui se Kanadakin, kun Tanska alisti. Se kai isompi pommi on… Mutta joo. Jotenkin kanssa tuo kädet taskuissa olemus ja pelaajista aistittava tyytymättömyys häiritsee. En usko, että kovin suurta pelitavallista systeemiä ehditään rakentamaan parin viikon leirityksen aikana, johon yleensä NHL:stä tulevat pelaajat ei osallistu, niin en usko siinä päävalmentajan vaikutukseen. Jos seuraavissa olympialaisissa on NHL mukana, niin Jussi Ahokas voisi olla hyvä nosto tiimiin, jossei jopa päävalmentajaksi.

1 tykkäys

Haluaisin tästä ajasta sanoa, että Jenkit laittoivat kehitysohjelmansa käyntiin 90-luvun puolessa välissä ja vasta nyt viimeiset kymmenen vuotta se on tuutannut lajitaidollisesti aivan maailman huippuja. Siinä voi sitten jokainen titrailla tuota aikaa, että kuinka kauan menee klinikan pystyttämiseen ja kuinka kauan menee aivan uudeen pelaaja sukupolven kasvattamiseen.

Pienestä on asiat kiinni. Mielestäni tuomarit saivat eilen Suomen selkärangan katkeamaan, sitä ennen oli pullat hyvin uunissa. Eikä nyt tätä keskustelua välttämättä käytäisi. Toki peli kestää 60 minuuttia.

Jäin miettimään että oliko Pennasesta johtuva vai miksi muuten kaikki nämä Sveitsin tähdet jäi lähes kaikki samalla kertaa pois.Löytyykö asiaan palstalta tietoa/näkemystä?

3 tykkäystä