Kenestä Tapparan uusi toimitusjohtaja Leinosen jälkeen?

Onhan tuo aika odotettu kuvio tuo Holman nostaminen, jutussa mainitaan
“Toimitusjohtajan valintaa on valmisteltu syksyn ja alkutalven ajan lähinnä seuran hallituksen toimesta. Soveltuvuustestejä on teetetty ulkopuolisella taholla.” eli pällitestiin on äijät laitettu, näköjään myös ovat ne läpäisseet. Itselle lähinnä Mikkiä olisi Teppo Numminen mutta ei taida miestä homma kiinnostaa, olisi suhteet ja maine kunnossa sekä jonkinlainen ymmärrys pelistä nimeltä jääkiekko. Liikepuolen osaamisesta en tiedä.

(Ghost) #127

Ihan oikeasti laitan kädet ristiin ja rukoilen tämän puolesta. Nyt kirjoitellaan uutta sivua Tapparan historiankirjoihin ihan helkkarin riskillä kynällä.
Toivottavasti olen täysin väärässä, mutta pelkään että nyt tulee iso sukellus, ensin taloudellisesti, sitten menestyksellisesti.
En voi uskoa että noin isoon ruutuun otetaan joku tradenomi, puhelinmyynnin esimies.

Mikä se nykyisen toimarin, Mikin, koulutus on? Kysyn, koska en tiedä. Eihän tuo vielä varma ole, mutta itse ainakin antaisin Holmalle mahdollisuuden.

Tuossa jutussa sanotaan, että Tapola hoitaa urheilupuolta ja Holman hommat toimiston, tapahtumien ja Areenan tiimoille.

Eli todellisuudessa Leinosen hommat halutaan jakaa ja tuo myös tuodaan jutussa esille. Näin Tappara on strategiansa määritellyt.

Jutussa tuodaan myös esille, että Penttilä on valmis jatkamaan hallituksen puheenjohtajana ja Leinonen lupautunut auttamaan myös vuoden vaihteen jälkeen.

(Pronssi on mitali.) #130

YO-merkonomi. Jotain kansantaloustieteen opintoja taitaa olla suoritettuna Oulun yliopistosta.

Ja Junnon koulutus taisi olla luokanopettaja.

(Asuntoagentti myy kotisi) #131

En tunne mutta tiedän-tyyliin ei kannattaisi ottaa edes kantaa henkilöön ja hänen osaamiseensa.

(Toni) #132

Jos numerot pysyy käsissä ja mailalaskut ei tuu yllätyksenä niin miksei :smiley:

(Pronssi on mitali.) #133

Eikös Holmalla ole kokemusta liike-elämästä? Pyörittänyt vuosikausia Tapparan myyntiorganisaatiota. Mikkihän nyt varsinaisesti ole ole ollut mikään myyntimies, ja tuollaisessa alle 10 millin organisaatiossa jokaisen pitäisi pystyä myymään edes oman liksansa verran.

Ja Tapparan toimistolla näyttäisi olevan oma taloushallinnon pyörittäjä. Veikkaan että tuollaiseen talouspäällikkö tai controller -hommaan tuossa kykenee helposti. Ei siinä toimaria tarvita mitään mailalaskuja ihmettelemässä.

(Ghost) #134

Niin oliko tämä nyt minulle vai kenelle tarkoitettu?
Itse ajattelen asian siten, että tähän tehtävään pitäisi ihan ehdottomasti saada sellainen henkilö, jolla on pitkä käytännön kokemus liike-elämästä ja vielä plussaa jos on kiekkoihmisiä.
Tamhockey Oy ei mielestäni yksinkertaisesti voi olla sellainen paikka, johon tullaan noviisina ansaitsemaan näyttöjä jatkoon. Liian suuri riski meille.

Ja mitä tarkoitat, ettei kannata? Eihän tälle palstalle mikään viesti varsinaisesti kannata? Paitsi ehkä sinulle kiinteistövälittäjänä.

Minusta on ainakin hyvä, että talous- ja urheilupuoli on eri henkilöiden käsissä.

Ei sillä, että Leinonen olisi huonosti hommansa hoitanut. Ja ymmärtääkseni Leinosella oli kyllä apureita mm. pelaajahankintojen kanssa.

(Asuntoagentti myy kotisi) #136

Joo, oli tarkoitettu sinulle. Minäkään en tunne kaveria enkä hänen referenssejään tai mitä lie. Paha mennä sanomaan juuta tai eitä. Sitä minä tarkoitin noin ylennsä ottaenkin. Takerruin pilkkua viilaten, karrikoiden. Ei siitä sen enempää.

(「LIVE IS LIFE」) #137

Pieni liikevaihto suhteessa huomioarvoon ja medianäkyvyyteen - minulle haiskahtaa markkinointi- ja myyntipainotteiselta hommalta. Mutta mää mistään tiedä. Ihan turha mitään jormaollilaa odotella tuohon.

Minä olen tyytyväinen siihen, että olisi se talous- ja urheilupuoli erikseen. En ota tässä nyt henkilöiden osaamiseen kantaa, vaan puhun yleisemmällä tasolla.

Leinonen on tuota hyvin hoitanut, mutta mielestäni viime vuosina on tuottanut ongelmia pelaajien löytyminen kun ei ole tainnut ketään olla Leinosen apuna? Muutamaan vuoteen ei ole ketään ulkomaalaista huipun veljestä tai edes hakua löytynyt. Silloin kun Kekäläinen oli apuna, niin jotain edes yritettiin löytää Amerikan kaivosta.

Väittäisin ettei Leinosella tämä puoli pelaajarekryssä ole enään ajan vaatimalla tasolla. Tämä ei ole Leinosta dissamista, kaikki kunnia mahtavasta työstä Tapparan eteen. Näin olen tämän viime aikoina hieman kokenut.

Toimari on myyntimies ja työrukkanen joka raportoi hallitukselle. Hallituksen ohjaus voi olla aktiivistakin ja Tapparan hallituksessahan kaiketi on laatua.

Ja nyt jos urheilulliset vastuut ulkoistetaan uudeksi tehtäväksi, niin toimarilta ei vaadita ylivertaista jääkiekkovainua.

En ole koskaan tavannut Holmaa joten en voi arvioida henkilöä, mutta jos herralle maistuu kova työ ja pitkät päivät niin en näe mitään estettä onnistumiselle.

(Lomaa odotellessa) #140

En usko, että Tamhockey Oy:n hallitus mitään arpaa valitsee.

Täysi luotto Holmaan mikäli tehtävään tulee valituksi. Ja mikä hienointa urheilu ja talous jaetaan niin pääsee toimari tekemään tulosta täysipainoisesti.

Juurikin näin. Pitää muistaa, että toimitusjohtajan valitsee hallitus. En usko, että
Tapparan hallitus joutuu tekemään mitään hätiköityjä päätöksiä toimitusjohtajan suhteen. Seurahan on todella hyvässä taloudellisessa ja urheilullisessa kunnossa. Tällaisessa tilanteessa tärkeintä on jatkumo. Sikäli mikäli UTJ:n hommia vielä laajennetaan, niin toimitusjohtajalla on loistava paikka viedä Tappara uudelle areenalle. Toimitusjohtajahan on firman ykkösmyyntimies.

(Miettimässä.) #142

Tästä vahvasti eri mieltä. Se, että tänne ei MM-kisa-staroja ole uinut enää 90-luvun malliin, johtuu meidän liigasta ja sen vetovoimasta kilpailijoihin verraten. SHL on mennyt ohi, KHL on tullut, lahjakkaat nuoret tähdet lähtevät ajoissa Pohjois-Amerikkaan jne. Siinä on Suomi-Liigan toimareilla aivan eri markkinat, kuin vaikkapa vielä 2010-taitteessa. Siitä huolimatta viime kausina tänne on saatu sellaisia ulkomaalaisia kulmakiviä Leinosen toimesta kuin vaikkapa Tömmernes, Bailen, Green, Bonsaksen ja Plastino sekä ehkä paras siirtoikkunahankinta Parlett. Kotimaisista Lajunen, Savinainen, Lehtonen jne. Se, että esim. Zaborsky ja Dixon eivät yltäneet entisen aikansa iskuun, ei ole toimarin vika. Näitä nimiä kun katsoo ja vertaa vaikka naapuriin, niin työnjälki ihan loppuun asti on ollut kyllä kovaa myös rekryssä.

Nyt saatiin talon sisältä oikee kaveri jatkaa Mikin hommia. Mikki kouluttanut Holmasta pätevän kaverin ja jakaa vielä tipsejä jatkossakin! Erittäin tyytyväinen olen valintaan

Hyvä uutinen että tehtävät jaetaan. Tapola osaa varmasti urheilupuolta vetää ja eiköhän 2020 tehtävät vaihdu Rautakorven kanssa. Holma on ilmeisesti hoitanut myyntiä hyvin mutta silti hieman pettynyt jos uusi tj ei tule talon ulkopuolelta. Moni asia kaipaisi uudistamista esimerkiksi fanituoteet, ottelutapahtuma, some, imago jne. Uusi areena luo sellaiset puitteet että pitää osata hyödyntää kaikki sen tuomat mahdolloisuudet. Kaikkeen tekemiseen pitää saada ammatillinen ote. Mutta eihän toimitusjohtajan tarvitse kaiken itse tehdä kunhan osaa palkata oikeat henkilöt tehtäviin ja delegoida. Fanituotemyyntiin pitää palkata suunnittelija/markkinointi. En voi millään uskoa että Mika Lehto on muotiguru ja oikea henkilö siihen tehtävään. Ottelutapahtuman suunnitteluun ja areenan käyttöön pitää palkata vastuuhenkilö niin kun TPS:llä jo on. Some käyttöä pitää parantaa ja tuottaa enemmän ja laadukkaampaa sisältöä. Yleinen imago pitää nostaa areenan asettamalle tasolle, peliasu, pelaajien muut käyttämät vaatteet jne pitää olla laadukkampia/tyylikkäämpiä

Sen mitä Holmaan tiedän niin on tota Tapparan markkinointia ja myyntiä paljon pyörittänyt ja on kanssa ns. Tarkanmarkan mies niinkuin viiksikin