En minä ainakaan pysty jätkäksi sanomaan. Hän on nykyään rakas ystäväni, paras kaverini.
Mä käytän myös mutta vain tietyissä tilanteissa.
No ainakin hengissä ollaan vielä.
Ennen kuin koko keskustelu karkaa käsistä tuolla Repo-ketjussa eilisen pienen nujakoinnin takia, voitte vaikka käyttää energianne tähän ketjuun ja vastata vaikka tähän lyhyeen (12 kysymystä ja ikä + sukupuoli) kyselyyn. Tällä kyselyllä ei ole mitään tieteellistä pohjaa tai tavoitetta - se on ns. “kiva tietää” -tason juttua. Kyselyssä siis kysytään hyvin lyhyesti tappeluista ja taklauksista.
Miksi kysyn ikää ja sukupuolta? No, kun mun oma mutu on jo vuosia sanonut, että tietty ikäryhmä kannattajista kaipaa taklauksia + tappeluita enemmän peleihin kuin toinen ikäryhmä. Koska mutuiluni on perustunut about ei mihinkään niin ajattelin kokeilla josko tämä vahvistaisi tai kumoaisi mutuilujani. Saa vastata, voin kertoa tuloksetkin kyselystä täällä. Ei tarvi rekisteröityä, ei tarvi jättää nimitietoja ja saa trollailla, jos se mieltä parantaa x)
Edit 1:
Nyt tarvitsisin poikkeuksellisesti teidän apuanne. Vastauksia muuten tuli 208.
Miten jakaisitte ihmiset iän mukaan ryhmiin? Tässähän pyritään käyttämään ikää vertailuna, joten kysyn nyt ihan yleisesti mielipidettä.
Riippuu nähdäkseni siitä, millaiselta vastaajien ikäjakauma näyttää. Ryhmien pitäisi kuitenkin sisältää riittävästi havaintoja, jotta niistä voisi päätelmiä tehdä.
Periaatteessa tässä tapauksessa havaintojen ei tarvitse olla kovin luotettavia, koska hypoteesina oli vain yksi asia ja se oli, että mitä korkeampi ikä sitä enemmän jääkiekko kaipaa fyysisiä elementtejä. Tästä otannasta ainoat jokseenkin koko ryhmää kuvaavat määrät saisi vastaajista välillä 30-40 ja 40-50. Muutoin määrät ovat pieniä. (Yllätys yllätys, että yhteiskunnassa on eniten keski-ikäisiä)
Jos mahollista niin tee sellasia ryhmiä, jotka sisältää väh. 30 havaintoo. Khi2-testillä voit sitten kokeilla, onko ryhmien välillä tilastollisesti merkitseviä eroja.
(Edit. pienemmätkin ryhmät kelpaa, kunhan odotetut frekvenssit olis vähintään viisi. Tuskin tällä foorumilla ketään tällaset kiinnostaa )
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Otteluseuranta: Tappara - Pelicans 09.03.2017
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Tappara - Pelicans 09.03.2017 (To)